پرچم

همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) پرچم گنبد حرم مطهر امام سوم شیعیان بر فراز بارگاه و گنبد حضرت عبدالعظیم (ع) حسنی به اهتزاز درآمد.

به گزارش مشرق، پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) عصر دوشنبه ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۹ در صحن اصلی آستان مقدس، طی مراسمی معنوی با حضور جمعی از خادمان آستان مقدس و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با اجرای برنامه مرثیه سرائی تعویض شد.

در این مراسم که با جمع خوانی جمعی از خدام آستان مقدس همراه بود، پرچم حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نشانه آغاز ماه محرم و تا پایان ماه صفر بر فراز بارگاه منور حضرت عبدالعظیم علیه السلام برافراشته خواهد ماند.

گفتی است، این مراسم به‌ صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه های مختلف سیما پخش  شد.

روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) روز دوشنبه اعلام کرد: مراسم سوگواری ایام محرم در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با رعایت کلیه شیوه نامه های  بهداشتی و با حضور زائرین در صحن امام حسین (ع) این بارگاه ملکوتی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، مراسم سوگواری ایّام ماه محرّم الحرام، ماه عزای خاندان رسالت و ماه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش علیهم ‌السلام، از روز دوشنبه  ۱۸ مرداد ماه مقارن با شب اول ماه محرم تا چهارم شهریور ماه به مدت ۱۸ شب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و همچنین ضوابط اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بحران آستان مقدس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عظیمی و مرثیه خوانی حاج حمیدرضا خدام برپا خواهد شد.

همچنین ویژه برنامه دیگری از روز سه شنبه ۱۹ مرداد ماه مصادف با روز اول ماه محرم تا صبح روز عاشورا از ساعت ۷ صبح همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبدالله و مرثیه خوانی و قرائت زیارت عاشورا توسط ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود.

در این گزارش آمده است: با توجه به شیوع گسترده کرونا از مردم تقاضا می شود تا هنگام حضور در مراسم، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    یاسیدالکریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس