کد خبر 1257391
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کرونا نمایه

یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: علت بروز ابتلاهای خانوادگی، قدرت انتقال بالای جهش دلتاست.

به گزارش مشرق، مسعود یونسیان، متخصص اپیدمیولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: با توجه به افزایش سرایت پذیری واریانت دلتا نسبت به سایر جهش‌های ویروس کرونا، قدرت سرایت پذیری ویروس، در حد آبله مرغان اعلام شده، می‌توان گفت یکی از بالاترین میزان سرایت پذیری در بین ویروس‌های شناخته شده است. تنها تفاوت آن با سایر ویروس‌هایی که قدرت سرایت پذیری بالا دارند این است که قدرت کشندگی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

آمار وحشتناک مراجعه زنان باردار مبتلا به کرونا

یونسیان افزود: علت بروز ابتلاهای خانوادگی، قدرت انتقال بالای جهش دلتاست. اگر فردی از اعضای خانواده که تاکنون به این ویروس مبتلا نشده است به این جهش مبتلا شود تا زمان تشخیص، سایر اعضای خانواده را هم مبتلا می‌کند.

او ادامه داد: این ویروس به گونه‌ای است که انتقال و سرایت پذیری آن، قبل از اینکه علائم بیماری مشخص شود، آغاز می‌شود. در نتیجه همه افراد باید احتیاط لازم را داشته باشند و بر استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی مداومت کنند.

این متخصص اپیدمیولوژی بیان کرد: منطقی نیست از مردم توقع داشته باشیم که حتی در خانه‌های خود ماسک بزنند، ولی باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های جدی از ورود ویروس به خانه پیشگیری کرد، یعنی به هیچ عنوان در مراسمی که حضور در آن ضرورتی ندارد شرکت نکنیم و در فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب و همچنین در تجمعات مختلف قرار نگیریم و کمترین تماس را با سایر افراد داشته باشیم. مداومت بر استفاده از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته و عمومی، همچنان توصیه می‌شود. 

او گفت: توصیه ما این است در صورت لزوم و نیاز به خریدهای ضروری، افراد از فروشگاه‌های بزرگی که فضای کافی، تهویه مناسب و امکان پراکنده شدن افراد در آن وجود دارد، استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    6 2
    اونوقت یه عده نفهم پیشنهاد دادند که با هماهنگی مدیر ساختمان با همسایگان تو پشت بام مراسم بگیرین ! نمیفهمید به خدا اصلا نمیفهمید !
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      1 0
      به خدا از هر ده نفر نه نفر مراعات نمیکنن شوخی گرفتن یه ماسک ساده نمیزنن عطسه میکنن سرفه میکنن تو مترو جرات نداری بگی چرا ماسک نزدی بعضا معلومه بیخودی و برای وقت پر کنی و تفریح اومدن از خونه بیرون از وجنات و حرف زدن و کارهاشون پیداس بی هدف زدن بیرون،گناه ما ها که مجبوریم بریم سر کار نون هفت سر عائله در بیاریم چیه خب؟مگه وجدان ندارید پروتکل ها رو رعایت کنید سخته ماسک زدن و دست رو مدام الکل زدن بویژه وقتی با وقاحت توی صورت مردم عطسه و سرفه میکنید جلوی دهان خودتون رو نمیپوشونید.اینا رو کی زاییده؟ کی نون داده؟ کی اینجور بار آورده؟ خدایا خسته شدیم دیگه یه رحمی بکن.
  • DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 1
    روحانی و ظریف باید با فشار رسانه ها و مردم و مجلس موضوع مذاکره مخفی ظریف با جان کری در واتیکان و توافقات مخفی صورت گرفته بین دولت اصلاح طلب و جان کری را افشا کنند. خیانت جدید برجامیون و زد و بند مخفی آنها با جان کری چه بوده و چه فتنه جدیدی با کمک آمریکایی ها بر علیه مردم و کشور انجام شده؟ آیا بالا بردن تلفات مردم ایران با مدیریت ضعیف کرونا توسط روحانی و آزاد گذاشتن سفرهای اسفندماه و فروردین ماه همراستا و زمینه سازی برای توافقات مذاکرات مخفی ظریف و جان کری در واتیکان بوده است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس