کد خبر 1257700
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
برجام

یک روزنامه صهیونیستی گزارش کرد که هیأت آمریکایی در دیدار اخیر با مقام‌های صهیونیستی گفته‌اند که بعید است برجام احیا شود.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد که اعضای هیأت آمریکایی به ریاست «ویلیام برنز» رئیس سیا در دیدار با همتایان صهیونیست خود گفته‌اند که فکر نمی‌کنند که برجام احیا شود.

هاآرتص در مقدمه گزارش خود نوشت که هیأت آمریکایی در دیدار با همتایان اسرائیلی خود گفته‌اند که فکر نمی‌کنند که مذاکرات وین درباره احیای برجام به بازگشت جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته‌ای منتهی شود.

طبق این گزارش، مقام‌های صهیونیستی آگاه از جزئیات مذاکرات وین روز گذشته (چهارشنبه) گفتند که مقام‌های آمریکایی که به ریاست رئیس‌ سیا به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند بر این باورند که شانس بازگشت ایران به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام اندک است.

مقام‌های آمریکایی در حالی از بازگشت ایران به برجام سخن به میان آورده‌اند که این آمریکا بود که در سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه و علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی، از توافق هسته‌ای خارج شد و ایران تا یک سال پس از آن نیز همچنان به این توافق پایبند بود و سپس به دنبال بدعهدی شرکای اروپایی برجام در عمل به وعده‌هایشان، شروع به برداشتن گام‌هایی در جهت کاهش تعهدات خود ذیل این توافق کرد.

طبق این گزارش، مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که اعضای هیأت برنز در دیدار با همتایان صهیونیست خود تصریح کرده‌اند که انتظار ندارند مذاکرات وین درباره احیای برجام ثمربخش باشد.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود به تلاش صهیونیست‌ها برای ترغیب ایالات متحده به شرکت در کارزار تهدید نظامی جمهوری اسلامی اشاره کرد و نوشت گرچه تل‌آویو از واشنگتن می‌خواهد که در نمایش یک تهدید نظامی مهم علیه ایران به آن بپیوندد اما «به نظر نمی‌رسد که آمریکایی‌ها قصد پاسخگویی نظامی داشته باشند و بعید است که در حال حاضر چنین پاسخی وجود داشته باشد».

پس از آن که پنجشنبه شب هفتم مرداد ماه، گزارش‌هایی از هدف قرار گرفته شدن نفتکش «مرسر استریت» رژیم صهیونیستی در دریای عمان منتشر شد، صهیونیست‌ها بار دیگر بدون ارائه سند و مدرک اتهام‌زنی‌ به جمهوری اسلامی را از سرگرفتند و تلاش کردند کارزار بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی به راه بیاندازند و در این راستا کشورهایی چون آمریکا و انگلیس و رومانی و کانادا و برخی کشورهای دیگر را با خود همراه کردند اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با رد این اتهامات بی‌اساس درباره هرگونه ماجراجویی علیه ایران هشدار دادند.

در ادامه تلاش‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولیام برنز روز گذشته (چهارشنبه)، برای اولین نشست کاری از زمان برعهده گرفتن پُست‌های خود، با یکدیگر دیدار کردند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای گزارش کرد که نخست‌وزیر و رئیس سیا «درباره اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا) با تأکید بر ایران و احتمال گسترس و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کردند».

طبق این گزارش، «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونستی نیز با ویلیام برنز دیدار کردند و آن طور که در توییت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آمده است، در دیدار با رئیس سیا، در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و «لزوم تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین» و آن‌هایی که رژیم صهیونیستی آن‌ها را در منطقه میانه‌رو می‌داند، گفت‌وگو شد.

طبق گزارش هاآرتص، برنز که برای اولین بار از زمان انتصاب به سمت ریاست سیا در ماه مارس تاکنون به فلسطین اشغالی سفر کرده است، قصد دارد با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، سفر هیأت آمریکایی به سرزمین اشغالی در شرایطی انجام شده که تنش‌ها بر سر ادعاهای تل‌آویو در خصوص حمله به یک نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیستی شدت گرفته است.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» گزارش داده بود کابینه «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد برای رایزنی درباره روش‌های اجرای بهتر «برنامه جامع اقدام مشترک» و تحریم‌هایی که بایستی علیه ایران حفظ شوند گروهی از متخصصان مسائل تحریمی را روانه واشنگتن کند.

بنیامین نتانیاهو در زمانی که در قدرت بود تلاش‌های زیادی برای بر هم زدن برجام انجام داد و از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به خروج از آن ترغیب کرد. او بارها تأکید کرد که ترامپ با تشویق وی از برجام خارج شده و سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را در پیش گرفته است.

ترامپ و نتانیاهو امیدوار بودند فشار حداکثری بتواند ایران را به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید به جای برجام مجاب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    9 0
    برجام توسط آمریکا مرد و توسط اروپا تیر خلاص زده شد.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 1
    ما هم ندایم پس امید همه به خدا
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 2
    ناامیدی آمریکا و اسرائیل از مذاکره نتیجه اش همان برگزاری رزمایشهای هوایی و کوبیدن بر طبل جنگ است، مذاکره در قاموس آمریکا و اسرائیل یعنی پذیرش همه ی شروط بنیان کن آنها و سقوط نظام ایران، اصلا نباید امید به مذاکره آنهم بعد فضاحت آفرینیهای روحانی داشت فرصت طلبیهای دشمن در دوران حقارت سازی روحانی از ایران باعث این وقاحتها شده و چاره اش فقط انسجام داخلی و قاطعیت در زبان و عمل در برابر دشمنان است.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 2
    صهیونیست ها خناسان عالمند ..! ما با حفظ خطوط منافع کشورمون و توازن در تعهدات برجام، به برجام "پایبندیم". حالا صهیونی ها برن هی حرص بخورن تا جونشون درآد. خخخخخ
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    والا ما هم امیدی نداریم. انگار جیب بعضیا با تحریم بیشتر سنگینه حالا چیجوری و به چه علتی فقط خدا میدونه
  • ب IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    نگاه به گریز هسته ای دکترینی با هزینه بالاست اما اگر تسلیحات هسته ای داشته باشیم و در ادامه اجازه ندهیم سایر کشورها داشته باشند با خرابکاری و یا به صورت مستقیم هزینه ای به نراتب کمتری دارد.
  • Saeid IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    آمریکا و اسرائیل زباد خودتنو اذیت نکنید چون مردم ایران یکی یکی دارن میمیرن از دست بی تدبیری مسئولین و وزارت ضد بهداشت ایرن😭
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    اعضای هیأت آمریکایی به ریاست «ویلیام برنز» رئیس سیا در دیدار با همتایان صهیونیست خود گفته‌اند که فکر نمی‌کنند که برجام احیا شود؛ یعنی فکر نمی کنند که دوباره بتوانند کلاه گشاد دیگری بر سر ایران بگذارند.
  • رضا IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    نا امیدی ایالات متحده از احیای برجام، و در کنار آن تهدیدات مکرر اسرائیل به حمله نظامی رو باید جدی گرفت و آماده دفاع از تاسیسات اتمی کشور و پاسخ به سرکشی احتمالی اسرائیل باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس