اندرو کوئومو - نمایه

«اندرو کوئومو» فرماندار ایالت نیویورک، پس از آن‌که به اتهام آزار جنسی دست‌کم ۱۱ زن مجرم شناخته شد، نهایتاً استعفا داد، اما همچنان می‌گوید کاری نکرده است.

سرویس جهان مشرق - «اندرو کوئومو» فرماندار ایالت نیویورک آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ (۱۹ مرداد ۱۴۰۰) اعلام کرد از سمت خود استعفا می‌دهد و دو هفته‌ی دیگر کرسی فرمانداری‌اش را خالی خواهد کرد. کوئومو این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که تحقیقات دادستانی کل این ایالت نشان داد در دوران حضورش در فرمانداری، دست‌کم ۱۱ زن را آزار جنسی داده است[۱]. در ادامه‌ی گزارش حاضر به اتهامات جنسی علیه کوئومو و واکنش‌های عجیب وی به این اتهامات بیش‌تر پرداخته شده است.

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«اندرو کوئومو» فرماندار نیویورک، به اتهام آزار جنسی دست‌کم ۱۱ زنان مجرم شناخته شده و استعفا کرده است (+)

«بیا پوکر لختی بازی کنیم»

اولین اتهامات علیه کوئومو ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی (۲۰۲۰) مطرح شدند[۲]. «لینزی بویلان» دستیار سابق کوئومو، با انتشار یک سری پیام در توئیتر[۳]، او را به سال‌ها آزار جنسی و ایجاد «یک محیط تیمی مسموم[۴]» متهم کرد[۵]. بویلان ماه فوریه‌ی سال جاری در گزارشی مفصل، تجربیاتش در این خصوص را منتشر کرد[۶]؛ گزارشی که روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز نیز آن را منعکس کرد[۷]. از جمله‌ی این تجربیات، طی پروازی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ بود که کوئومو مقابل همه به بویلان گفت: «بیا پوکرِ لختی بازی کنیم.» پوکر لختی نوعی بازی ورق است که بازیکنان در صورت باخت باید کم‌کم لباس‌های خود را دربیاورند. بویلان می‌گوید بعد از سال‌ها و بارها تعرض و پس از این‌که کوئومو به زور او را بوسیده، بالأخره از دستیاری او استعفا داده است[۸].

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«لینزی بویلان» اولین زنی بود که آزار جنسی به دست اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک، را علناً گزارش کرد (+)

با وجود این‌که گزارش‌ها حکایت از آن دارد که کوئومو و اطرافیانش پس از طرح اتهامات آزار جنسی توسط بویلان، دیگر کارمندان سابق نزدیک به فرماندار را تهدید کرده‌اند که علیه کوئومو حرفی نزنند[۹]، اما «شارلوت بنت» یکی دیگر از دستیاران و مشاوران کوئومو نیز ماه فوریه‌ی سال جاری، اتهامات مشابهی را علیه کوئومو مطرح کرد[۱۰]. وی می‌گوید کوئوموی ۶۳ ساله به او گفته دنبال دوست‌دختر می‌گردد و مشکلی با ارتباط با زنان ۲۲ ساله هم ندارد، و سپس از بنت درباره‌ی زندگی خصوصی و روابط جنسی‌اش سؤال کرده است. بنت طی مصاحبه‌ای با شبکه‌ی سی‌بی‌اس آمریکا می‌گوید بعد از آن‌که کوئومو بارها درباره‌ی موضوعات جنسی با او صحبت کرده، به این نتیجه رسیده است که «فرماندار [رسماً] دارد سعی می‌کند با من رابطه برقرار کند[۱۱]

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«شارلوت بنت» (راست) در گفت‌وگو با «نورا اودانل» (چپ) خبرنگار شبکه‌ی «سی‌بی‌اس» درباره‌ی تجربه‌ی سوءرفتارهای جنسی کوئومو توضیح داد و گفت پیش خودش فکر کرده «فرماندار دارد سعی می‌کند با من رابطه برقرار کند» (+)

«برایم مهم نیست»

بعد از بویلان و بنت، سرِ پشتِ سیل اتهامات علیه کوئومو شکست. به طوری که ماه مارس سال جاری چندین زن دیگر به کوئومو اتهام تعرض جنسی زدند. «آنا روک» از اعضای دولت اوباما که بعدها در تیم انتخاباتی جو بایدن نیز حضور داشت، می‌گوید کوئومو در حال صحبت با او در یک مراسم عروسی به او تعرض کرده است؛ اقدامی که یکی از دوستان روک از آن عکس گرفت و بعداً آن را منتشر کرد[۱۲]. به گفته‌ی روک، فرماندار نیویورک پس از آن‌که روک اجازه‌ی تعرض فیزیکی بیش‌تر را به او نداده، صورت روک را گرفته و از او پرسیده می‌شود او را ببوسد یا نه.

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«آنا روک» (چپ) عضو دولت اوباما و بعداً تیم انتخاباتی بایدن می‌گوید «اندرو کوئومو» (راست) در یک مراسم عروسی، صورت او را گرفته و از او پرسیده می‌شود او را ببوسد یا نه؛ یکی از دوستان روک عکس بالا را گرفته و آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است (+)

۶ مارس، «آنا لیس» دستیار سیاستی و عملیاتی کوئومو بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، سومین دستیار سابق فرماندار نیویورک بود که وی را به آزار و سوءرفتار جنسی متهم کرد[۱۳]. همان روز، «کارن هینتون» دستیار رسانه‌ای سابق کوئومو در دوران خدمتش به عنوان وزیر مسکن و توسعه‌ی شهری آمریکا، نیز گفت کوئومو ۲۱ سال پیش در اتاق یک هتل، با او رفتار فیزیکی «نامناسب» و «غیراخلاقی» ای داشته است[۱۴]. هینتون نیز مانند بویلان می‌گوید محیط کار اطراف کوئومو، ده‌ها سال است که فضایی «خصمانه و مسموم» است[۱۵].

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«کارن هینتون» (که کیسه‌ی زباله را نگه داشته) در کنار «اندرو کوئومو» (مرکز تصویر، چپ) در حال کمک‌رسانی به پاک‌سازی روستای «مارگارتویل» در شهرستان «دلاور» در ایالت نیویورک پس از توفان «آرین» در سال ۲۰۱۱؛ هینتون می‌گوید محیط کار اطراف کوئومو از ده‌ها سال قبل «خصمانه و مسموم» بوده است (+)

سه روز بعد، روزنامه‌ی محلی «تایمز یونیون» خبر داد که یکی از کارمندان دفتر اجرایی کوئومو او را به «لمس نامناسب» متهم کرده است[۱۶]. این کارمند که ماه جاری میلادی (آگوست ۲۰۲۱) بالأخره هویتش افشا شد، «بریتنی کومیسو» بود[۱۷] که می‌گوید کوئومو او را به بهانه‌ی کمک برای حل مشکلی در گوشی آیفونش به عمارت خود فراخوانده و سپس کاری کرده که امکان توصیف آن در گزارش حاضر وجود ندارد[۱۸]. کومیسو می‌گوید وقتی به کوئومو گفته ممکن است کسی او را در حال انجام این کار ببیند و این رفتارش برایش دردسرساز خواهد شد، فرماندار نیویورک درِ اتاق را بسته و گفته: «برایم مهم نیست[۱۹]»؛ و سپس دوباره به او تعرض کرده است[۲۰]. به گفته‌ی کومیسو، کوئومو یک ماه بعد به او گفته درباره‌ی اتفاق آن روز حرفی به کسی نزند[۲۱].

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«بریتنی کومیسو» می‌گوید به کوئومو هشدار داده که تعرض جنسی‌اش به او ممکن است برایش مشکل‌ساز بشود، اما کوئومو درِ اتاق را بسته و گفته: «برایم مهم نیست» (+)

«سلام، من اندور کوئومو هستم»

ماه مارس هنوز به نیمه نرسیده بود که زنان بیش‌تری درباره‌ی تجربه‌ی خود از آزارهای جنسی فرماندار نیویورک با رسانه‌ها صحبت کردند. زنی به نام «کیتلین» (که نام خانوادگی‌اش افشا نشده) که از کارمندان سابق دفتر فرمانداری نیویورک بود می‌گوید کوئومو بارها با نظرات، سؤالات، درخواست‌ها و تعرض‌هایش به حریم خصوصی او، باعث آزردگی او شده است[۲۲]. ۱۲ مارس، همان روزی که کیتلین ماجرایش را تعریف کرد، «جسیکا بیکمن» عضو سابق تیم مطبوعاتی کنگره نیز، که برای نشریه‌ی پولیتیکو در نیویورک کار می‌کرد، در پایگاه اینترنتی مجله‌ی «نیویورک» گزارشی منتشر کرد و در آن توضیح داد که چگونه کوئومو چندین بار به او تعرض کرده است[۲۳].

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«جسیکا بیکمن» می‌گوید در طول چند سال کارش به عنوان خبرنگار، چندین بار مورد تعرض جنسی کوئومو قرار گرفته است (+)

به فاصله‌ی تنها چهار روز، «والری باومن» خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ نیز در توئیتر توضیح داد[۲۴] که سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، دوران خدمت کوئومو به عنوان دادستان کل نیویورک، نیز دوران «جنسیت‌گرایی فاحش و آزار جنسی[۲۵]» بوده است. باومن می‌گوید کوئومو با خود او نیز بدرفتاری جنسی کرده است؛ از جمله سال ۲۰۰۷ وقتی «دستم را گرفت، وارد فضای شخصی‌ام شد، و همین‌طور که در چشم‌هایم نگاه می‌کرد، [با حالت خاصی] اعلام کرد: «سلام، من اندرو کوئومو هستم[۲۶].»» باومن می‌گوید پس از آن برخورد، دسترسی غیرعادی‌ای به اخبار پیرامون کوئومو پیدا کرده و حتی پیشنهاد همکاری نیز دریافت نموده است[۲۷].

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

دیدار «والری باومن» (راست) خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ و اندرو کوئومو در ماه دسامبر سال ۲۰۰۷؛ باومن می‌گوید کوئومو تقریباً بلافاصله پس از دیدنش به او پیشنهاد کار در دفتر خودش را داده است (+)

۱۹ مارس، یک روز بعد از گزارش باومن، «آلیسا مک‌گراث» یکی از کارمندان فعلی دفتر کوئومو، او را به سوءرفتار جنسی متهم کرد[۲۸]. مک‌گراث که دستیار کوئوموست، اولین همکار فرماندار نیویورک بود که همزمان با کار در دفتر او علناً او را به آزار جنسی متهم می‌کرد. به گفته‌ی مک‌گراث، کوئومو همیشه به زن‌های دستیارش، از جمله خود او، نگاه‌های آلوده می‌کرده و درباره‌ی ظاهر آن‌ها به شکل نامناسبی نظر می‌داده است.

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

تصویر منتسب به «آلیسا مک‌گرات»، اولین زنی که همزمان با کار در دفتر کوئومو او را متهم به آزار جنسی زنان کرده است (+)

هر فرصتی: از بازدید از سیل‌زده‌ها گرفته تا تست کرونا

در عین حال، به نظر می‌آید بدرفتاری‌های جنسی کوئومو با زنان، صرفاً به دستیاران و خبرنگاران اطرافش محدود نبوده، بلکه فرماندار ایالت نیویورک از هر فرصتی، حتی کوچک‌ترین فرصت، برای تعرض به زنان استفاده می‌کرده است؛ حتی از فرصت سیل! اواخر ماه مارس امسال، «شری ویل» در کنفرانس ویدیویی خبری با یک وکیل، تعریف کرد که ماه می سال ۲۰۱۷ بعد از جاری شدن سیل در شهر «راچستر» ایالت نیویورک، کوئومو برای بازدید از خانه‌ی او که در سیل آسیب دیده بود، به خانه‌ی آن‌ها سر زده و «به شکلی به‌شدت جنسی» صورتِ ویل را مقابل خانواده‌اش بوسیده است[۲۹]. ویل می‌گوید پس از پایان بازدید نیز، کوئومو مجدداً او را جلوی خانه‌اش «به شکلی بسیار تجاوزگرانه» بوسیده است. به گفته‌ی این زن سیل‌زده، کوئومو بعداً نامه‌ای برای او فرستاده و او را به مراسمی دعوت کرده است؛ بدون آن‌که از شوهر و فرزندانش اسمی بیاورد[۳۰].

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«فرماندار در حال بوسیدن [صورت] مادرم - در راچستر، نیویورک»؛ تصویری که ظاهراً فرزند «شری ویل» از تعرض جنسی کوئومو به مادرش همزمان با بازدید از خانه‌ی سیل‌زده‌ی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است (+)

ماه جاری میلادی نیز گزارش‌های دیگری از آزار جنسی توسط کوئومو منتشر شد. یکی از افرادی که ماجرای برخوردش با کوئومو را تعریف کرده، اما نامش را افشا نکرده، یک نیروی پلیس ایالتی است که اولین بار ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ با کوئومو ملاقات کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده، کوئومو برای استخدام این زن در تیم حفاظتش شخصاً لابی کرده و با وجود آن‌که وی حائز شرایط استخدام نیز نبوده، اما بالأخره او را به خدمت گرفته است. با این وجود، مدتی بعد، کوئومو اقدام به آزار جنسی فیزیکی و زبانی او کرده است[۳۱].

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

«همین حالا استعفا بده!»؛ بیلبوردی در شهر «آلبانی» مرکز ایالت نیویورک که خواستار استعفای فرماندار این ایالت شده است (+)

گزارش دیگری درباره‌ی ملاقات کوموئو با یکی از کارمندان یک نهاد ایالتی طی مراسمی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹، توضیح می‌دهد که چگونه فرماندار نیویورک در حالی که این دو برای گرفتن عکس کنار هم ایستاده بوده‌اند، اقدام به تعرض فیزیکی به کارمند مذکور کرده است[۳۲]. با این حال، مورد عجیب‌تر، درباره‌ی پزشکی است که به عنوان کارمند یک نهاد دولتی، مسئول گرفتن آزمایش از کوئومو همزمان با یک کنفرانس خبری بوده است. این کارمند می‌گوید در حال نمونه‌گیری از بینی کوئومو با اظهاراتی از طرف فرماندار مواجه شده است، که به نظر وی شوخی جنسی آمده‌اند[۳۳]. «ویرجینیا لیمیاتیس» سخنگوی محلی اداره‌ی برق «نشنال گرید» نیز یکی از زنانی است که کوئومو را به تعرض جنسی فیزیکی متهم کرده است[۳۴].

استعفای فرماندار نیویورک بعد از آزار جنسی چندین زن/ کوئومو: این که چیزی نیست! + عکس و فیلم

اندرو کوئومو، در حال انجام آزمایش کرونا از طریق بینی؛ یکی از کارمندان یک نهاد ایالتی می‌گوید در حال گرفتن آزمایشی مشابه این از کوئومو بوده که فرماندار نیویورک با او شوخی‌ای کرده که بار جنسی داشته است (+)

 

این که چیزی نیست!

کوئومو، که سوءمدیریتش در بحران کرونا نیز از جمله در «رسوایی کوچک‌نمایی آمار مرگ‌ومیر کووید-۱۹ در خانه‌های سالمندان نیویورک[۳۵]» محرز شده، در دفاع از خود مقابل اتهامات آزار جنسی می‌گوید هرگز هیچ‌کس را به شکل نامناسبی لمس نکرده است؛ به عبارت دیگر، «این که چیزی نیست!» فرماندار نیویورک، تا حدود یک ماه قبل از تحقیقات دادستانی کل این ایالت درباره‌ی سوءرفتارهای جنسی‌اش حتی مصمم بود از فرمانداری نیز کناره‌گیری نکند[۳۶]. با این وجود، با بالا رفتن تعداد شکایت‌ها و اتهامات علیه کوئومو، دموکرات‌ها و در رأس آن‌ها جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا[۳۷]، کاملا هریس، معاون اول رئیس‌جمهور، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره، و چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنای کنگره، به علاوه‌ی شماری از جمهوری‌خواهان (چه‌بسا بدتر از همه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا) خواهان استعفا یا استیضاح کوئومو شدند[۳۸].

کوئومو: هیچ‌کس را به شکل نامناسبی لمس نکرده‌ام [دانلود]

بایدن می‌گوید کوئومو باید استعفا بدهد [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› عرق جبین یا زنان کانادایی؛ ثروت دونالد ترامپ از کجا آمده است؟

«لتیشا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک وظیفه‌ی تحقیقات درباره‌ی اتهامات آزار جنسی علیه کوئومو را به دو وکیل سپرد[۳۹] و سپس دفترش نتیجه‌ی این تحقیقات را در قالب گزارشی ۱۶۵ صفحه‌ای[۴۰] منتشر کرد: اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک، مرتکب آزار جنسیِ هم کارمندان ایالتی زیر دستش و هم افراد غریبه شده است. به قول وب‌سایت خبری آمریکایی «دیلی‌بیست»، که به سوءاستفاده‌ی کوئومو از قدرت برای سوءاستفاده‌ی جنسی از زنان اشاره دارد، «زنان جوانی که کوئومو آن‌ها را دست‌کم گرفته بود، دارند او را سرنگون می‌کنند[۴۱]».

کوئومو استعفای خود را اعلام می‌کند [دانلود]

چنان‌که گفته شد، کوئومو اواسط ماه جاری میلادی بالأخره استعفای خود را اعلام کرد[۴۲]، اما جالب است بدانید فرماندار نیویورک هنوز اتهامات سوءرفتار جنسی را نپذیرفته و همچنان می‌گوید کار اشتباهی انجام نداده و صرفاً برای بازگشت اوضاع مدیریت ایالت نیویورک به شرایط عادی است که دارد استعفا می‌دهد. موردِ کوئومو یادآور اتفاق عجیب دیگری است که همین چند هفته‌ی قبل در انگلیس اتفاق افتاد: وقتی فیلم رابطه‌ی نامشروع «متیو هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس، با یکی از دستیارانش افشا شد، هنکاک وادار به استعفا شد، اما گفت استعفا می‌دهد چون قبول دارد که فاصله‌گذاری اجتماعی را با دستیارش رعایت نکرده است! گزارش مشرق درباره‌ی این پرونده‌ی عجیب و غریب را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

در همین‌باره بخوانید:

›› موردِ عجیبِ وزیر بهداشت انگلیس/ از رسوایی جنسی تا عذرخواهی بدتر از گناه

›› برای پیشرفت در پارلمان انگلیس باید به نماینده‌ها خدمات جنسی بدهید

›› ماجرای تجاوز سربازان آمریکایی به «دختر بلوز مشکی» در ویتنام چه بود؟

›› هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود


[۱] Cuomo resigns after investigation finds he harassed multiple women Link

[۲] Andrew Cuomo sexual harassment allegations Link

[۳] My first experience of workplace sexual harassment was when my mom got her first real office job... Link

[۴] Most toxic team environment? Working for @NYGovCuomo. Link

[۵] Former Cuomo staffer accuses NY governor of sexually harassing her for years — he denies it Link

[۶] My story of working with Governor Cuomo Link

[۷] Ex-Aide Details Sexual Harassment Claims Against Gov. Cuomo Link

[۸] Former Cuomo Aide Says She Resigned After He Forcibly Kissed Her Link

[۹] Gov. Andrew Cuomo Aides Called Former Staffers to Discredit Accuser Link

[۱۰] Cuomo Is Accused of Sexual Harassment by a ۲nd Former Aide Link

[۱۱] "The governor's trying to sleep with me": Cuomo accuser recalls alleged harassment Link

[۱۲] Cuomo Accused of Unwanted Advance at a Wedding: ‘Can I Kiss You?’ Link

[۱۳] Cuomo Faces New Accusations of Inappropriate Behavior From Third Former Aide Link

[۱۴] Former Aide Says Cuomo Hugged Her in ‘Inappropriate' Hotel Room Embrace Link

[۱۵] Cuomo’s behavior created ‘hostile, toxic’ workplace culture for decades, former aides say Link

[۱۶] Cuomo faces new sexual harassment allegation, this time at Executive Mansion Link

[۱۷] Executive assistant who accused Cuomo of groping speaks publicly for the first time... Link

[۱۸] Female aide said Cuomo aggressively groped her at Executive Mansion Link

[۱۹] Cuomo aide says he slammed door shut before groping her Link

[۲۰] In her own words: Woman describes Cuomo's alleged groping at mansion Link

[۲۱] Report: Accuser says Cuomo groomed her, urged her to stay silent Link

[۲۲] Abuse and Power: Andrew Cuomo’s governorship has been defined by cruelty... Link

[۲۳] Cuomo Never Let Me Forget I Was a Woman Link

[۲۴] My full statement. Link

[۲۵] Andrew Cuomo Faces Another Misconduct Allegation As Office Begins Its Own Investigation Link

[۲۶] Reporter details ‘uncomfortable’ encounters with Gov. Cuomo Link

[۲۷] Women Reporters Faced Cuomo’s Creepy Behavior, Too Link

[۲۸] Cuomo Faces New Claims of Sexual Harassment From Current Aide Link

[۲۹] Upstate woman said Gov. Cuomo forced kisses on her cheek Link

[۳۰] Rochester-area woman alleges Cuomo kissed her in front of her family Link

[۳۱] What we know about the ۱۱ women in the Cuomo harassment report Link

[۳۲] AG's report: The women who came forward Link

[۳۳] منبع شماره ۳۱

[۳۴] National Grid spokesperson from Syracuse listed as one of Gov. Cuomo’s victims in investigation report Link

[۳۵] New York COVID-۱۹ nursing home scandal Link

[۳۶] Cuomo addresses harassment claims, vows to stay in office Link

[۳۷] Biden calls on Cuomo to quit after damning sexual harassment report Link

[۳۸] Cuomo faces calls to quit after inquiry finds he sexually harassed ۱۱ women Link

[۳۹] Two lawyers, Joon Kim and Anne Clark, were hired to investigate Cuomo. Link

[۴۰] Report of Investigation into Allegations of Sexual Harassment by Governor Andrew M. Cuomo Link

[۴۱] The Young Women Cuomo Underestimated Are About to Bring Him Down Link

[۴۲] Andrew Cuomo resigns in wake of damning report on sexual harassment Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 4
    حالا کاری به اینکه این مسائل راسته یا دروغ، میخوام یه پیش بینی کنم که شهردار آینده نیویورک به احتمال زیاد زن و رنگین پوست خواهد بود حد اقل یا زن یا رنگین پوست!!! اگه اینطور باشه من به حداقل نصف این اتهامات که به این طرف وارد شده شک میکنم و فکر می‌کنم که برنامه بوده تا نفر مورد نظر خودشونو بیارن سرکار!!!
  • Poker IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 1
    :/
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 14
    آزار جنسی کجا بود این زنهای غربی با سحر و جادوشون رسانه های اصولگرا رو هم فریب دادن این جنبش رو خود دادگستری آمریکا آزار اینترنتی و جنگ زن و مرد نامید حالا شما کاسه داغ تر از آش شدید .
    • محمدایوب IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      11 0
      جواب 23/2 دوست اصلاح طلب عزیز تفکر اصلاح طلبی اولا استعفا معنی ندارد الان آن راباید بایدن بیاره معاونش کنه مثل استاندار خوزستان. دوم یک هفت برداره مثل نجفی مرد متمدن و شهردار اصلاح طلبان ببره تو حموم کار راتمام بنگ بنگ تمام. یک عبا شکلاتی هم پیدا کنن از ارثیه پدرش یک میلیارد به هرکدوم بده بگن یا این پول یا بنگ بنگ. یا گفتگوی تمدن‌ها باهاتون میکنیم
  • امیرو IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    14 8
    مگه تو آمریکا آزار جنسی جرمه؟
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      2 9
      چه خنگی، از پشت کوه اومدی نکنه، بله همه جا جرمه... با شماها شدیم 84 میلیون
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      12 2
      مگه تو امربکا آزار جنسی هم هست؟؟!!
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    12 7
    رضایت دو طرف بوده و میخوان تیغش بزنن
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    14 5
    از پشه ی تو هوا هم نمی گذره!!
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      7 1
      البته مگس ماده :))
  • S IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    19 7
    کثافتی به اسم تمدن بشر بنیاد غرب مثلا خوستن از آسمون جدا بشن و زمینی تصمیم بگیرن تف
  • بی نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    12 2
    چه قدر غربی ها نایس هستن و با تمدن نه؟ اصن تمدن از سر و کله شون می باره خواهشاً نگید اینا تو ایران بیشتره و ... شما کدوم مسئول ایرانی رو دیدین که به جرم تجاوز و کار های خاک بر سری ازش شکایت بشه؟ درسته این مسئله تو ایرانم هست ولی نه به اندازه غرب این آدم مثلا فرماندار شونه اینجوریه خود بایدن هم به آزار جنسی متهم شده ترامپ همین طور بیل کلینتون همین طور و... مردم به حاکمان خود شبیه ترند تا پدرانشان اینو من نمی گم امیر المومنین می گن و واقعا هم همینه اینا حاکمان آمریکا هستن حالا شما ببینید توی جامعه چه اتفاقی میفته ( البته منکر وجود آدم با شرف چه تو آمریکا چه تو هر جای دیگه نیستم آمریکا هم قطعا آدم خوب داره آدم سالم داره )
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    8 1
    از آمریکایی که رئیس جمهورش کسی مثل جوبایدن هست که در هفتاد و چند سالگی فیلمهای ابراز علاقه بیمارگونه اش به دختر بچه ها بارها منتشر شده نباید توقع بیشتری داشت
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    16 1
    شهوت جنسی حد یقف و ارضا ندارد. تمام ادعاهای امثال فروید هم دروغ است که فکر می کرد اگر زنان هر لخت تر شوند و هر چه بیشتر در دسترس باشند رواط نامشروع کم می شود. اسلام وقتی می گوید باید حجاب و نگاه بشدت کنترل شوند برای همبن است.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    8 0
    من هم تو ایران یک به اصطلاح هنرمند میشناسم که با وجود رسانه ای شدن ازار و اذیت جنسی اش نسبت به چندین زن خبرنگار و شاگردانش راست راست میچرخه هیچ تا حالا معذرت خواهی نکرده هیچ تازه تو حراج تهران به جای بایکوت شدن و اخراج شدن تابلوهاش نسبت به دوره های قبل بیشتر فروخته شدن !!!
  • عبدالله IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 4
    سلام تواین وانفسا ی کرونا و...آخه این چه خبریه تیتر میکنید?دل‌خوشی داریدشدید
  • BE ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    5 1
    کثافت از سر و روش میباره ، پیرمرد حقوق بشری
  • CA ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    3 3
    این تو فرهنگ جدید و امروز امریکا هست و مورد استثنایی نیست. روزی که اوضاشون خراب بود و باید کار میکردن و میساختن کمتر از این چیزها بود و قبح داشت. از اکثریت افراد قدرتمند ثروتمند و با نفوذ مسایل این شکلی رو بعضا به وسیله افرادی مثل جفری اپستین یهودی صهیونیست که بسیار مورد و سرنخ مهمی بود جمع میکنن و به عنوان افسار برای کنترل و جهت دهی استفاده میکنن. این کومیو و برادرش تو سی ان ان از منتقدین اصلی ترامپ و سیاستهای جمهوری خواها در زمان اون بودن. الان باید زمین میخورد به هر دلیل.
  • سیامک DE ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    7 5
    در کشورهای اروپایی و کلأ کشورهای غربی غیر ممکن است که خانمی در شرکتی و یا سازمانی به درخواست رییس و مدیراش برای رابطه جنسی نامشروع جواب نه بدهد. خانم ها در کشورهای غربی چنان شیفته پول و ترقی در کار و مشهور شدن هسستند که حاضرند به هر کار غییر اخلاقی نیز دست بزنند.اصلأ افتخار می کنند که با رییس و مدیر شان رابطه نامشروع داشته اند. دلیل اصلی که الان تازه این خانم ها به فکر شکایت کردن از ایشان افتاده اند تنها فقط بخاطر پول و انتقام جویی است ،که آن شخص رابطه دوستی اش را با آن خانم ها قطع کرده و سراغ خانم دیگری رفته است . اصلأ شکل و قیافه و تیپ این خانم ها به یک خانم پاک و صادق و با ایمان و مذهبی و نجیب می خورد ؟ من خودم در شرکتهایی که در آلمان کار می کردم به دفعات بسیار فراوان شاهد چنین روابط های نامشروع خانم های کارمند با مدیرانش بوده ام .تخصصی که اخلاق نداشته باشد به اینجا کشیده خواهد شد.
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
      0 0
      داری چرت میگی بلا استثنا در ادارات جمهوری اسلامی این کصافتکاری هست میگی نه ؟؟؟؟ اکر فامیل و اشنای خانوم کارمند داری ازش سوال کن ببین شاخ در میاری یا نه کافیه سوال کنی و قسمش بدی راستشو بگه چون خیلیاشون نیترسن بگن یا خفظ ابرو میکنن وقتی پرسیدی دیگه سرتو بنداز پایین و خفه شو
  • بهاری الاصل IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    6 1
    یک مشت احمق فساد طلب میگن اینا چشم و دل سیرن
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    3 1
    به نیکمت و قالی و دیفال و وسایل خونه هم نظر داشته مردک مستهجن.
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 4
    درچنین موضوعاتی اینهمه پرداختن بهش و شفاف سازی درسته آیا اصلأ به چه دردی میخوره؟ ..فکر نمیکنم در اون ممالک اینها چیز نادر و عجیبی باشه!
  • رهام حسامی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    3 0
    تو هر جای دنیا ازار جنسی جرم هست و اونم توسط یک مقام و چهره شناخته شده که دیگه باید برود.مگر تو خودت زن نداری خاک تو سرت که حالا فرمانداری شهری مانند نیویورک به خاطر یک لذت کوتاه از دست بدی متاسفم برات .
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    8 0
    چقدر غربی ها چشم و دل سیرن
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    3 5
    در اکثر کشورها اکثر مسئولین به این مرض مبتلا هستند ولی در آمریکا که این موضوع افشا میگردد همه در جریان قضیه قرارمیگیرند .
  • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 4
    در تمامی موارد صد در صد کرم از زنان بوده ..بوی پول به مشام رسیده از این فلک زده شکایت کردن
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    6 0
    دمشون گرم اگر جای اصلاح طلبان بودند از اون یارو حمایت میکردن. ومیگفتن. هفت تیر بردار تک تک آنها رابکش. از نجفی یاد بگیر. استعفا معنی ندارد. بیا معاون شو.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 4
    ناکس خوش سلیقه هم هست
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    9 2
    ایالات مستهجن امریکا خخخ
  • مهدی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    10 0
    اینا که چشم و دل سیر بودن !!!!!! اینا که عقده ای نبودن!!!!!!!
  • حاج محمد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    4 1
    قبله آمال اصلاح طلبان الان پروانه سلحشوری وابتکار وپروانه مافی مولاوردی. واصلاح طلبان میگن بعد استودیوم ماهم این افتخار رو کسب میکردیم نذاشتن
  • US ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 7
    خود آن زنها برای رفاه بیشتر خود تن به تن فروشی به افراد مهم میدهند که توی هر کشوری فراوان پیدا میشود حالا این مورد رسانه ای شده ولی همیشه اینگونه نیست.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 7
    همه اش تقصیر خود زنهاست
  • DE ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    یکی از همین نمونه زنهای کاسب علیه مردی شیاد و شیطان صفت شکایت کرده بود بخاطر تعرض ..بالاخره پس از چندین جلسه دادگاه قاضی از اون زنه پرسید شمااولین بار بود که تجربه اینچنینی داشتید ؟ زن جواب داد نه من ده تا دوست پسر تا حالا داشتم ولی با همشون اول کیک قهوه میخوردم آشنا میشدم بعد ...ان یارو کیک قهوه رو فراموش کرد اینقدر عجله داشت.....باور کنید تفاوت تجاوز و همخوابگی برای افرادیکه در حد خوک نزول کرده اند همین آشنایی اوله مگر در این شب نشینی های مختلط آنچنانی بعضی ها همانجا با هم ازدواج کاخ سفیدی نمیکنند؟؟ قبل از جلسه شب نشینی ولی میشه تجاوز بعد از میهمونی ولی میشه دوست دختر..دوست پسر .. تفاوتش یک کیک قهوه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس