کد خبر 1257867
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
زالی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خواستار آرایش جنگی کشور در مقابله با کرونا شد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در نشست مشترک با فرمانده سپاه پاسداران، ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در تهران و اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد: در فاز التهابی موج پنجم کرونا قرار داریم و شرایط بسیار سختی را می‌گذرانیم. سوش دلتا ۸۶ درصد کشورهای جهان را در برگرفته و تهاجم پذیری و سرایت پذیری بسیار بالایی دارد.

به گفته وی، در سوش دلتا بیماران و ناقلان ۴ تا ۱۲ برابر بار ویروسی بیشتری داشته، بهبودی دیرتر اتفاق می‌افتد و مدت اقامت بیماران در بیمارستان طولانی‌تر است.

زالی یادآور شد: ۱۱۸ بیمارستان و ۱۰۲ مرکز بستری موقت برای درمان بیماران کرونایی در تهران فعالیت دارند و همچنین ۱۱۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون مشغول تزریق واکسن هستند و در صورت وجود واکسن مکفی آمادگی افزایش ظرفیت دو تا سه برابری فعالیت این مراکز را داریم.

وی با اشاره به اینکه کشور باید در رابطه با کرونا آرایش جنگی به خود بگیرد، گفت: بازآرایی نوینی را در همه سطوح لازم داریم. امروز باید در کنار وزارت بهداشت همه نیروهای اداری و اجرایی و مجموعه‌های مختلف کشور بیش از گذشته وارد عمل شده و آرایش نوینی را برای مقابله با کرونا داشته باشند.

زالی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خط مقدم این نبرد نابرابر قرار دارند به مشکلات، چالش‌ها و مطالبات کادر بهداشت و درمان استان تهران از جمله مشکلات و کمبودهای نیروی انسانی و تجهیزات، نیازهای اعتباری، فرسودگی کادر درمان اشاره کرد.

وی، فرامین و تدابیر ارزنده مقام معظم رهبری را نقطه قوتی برای نظام سلامت عنوان کرد و مزایا و اثربخشی اجرای طرح شهید سلیمانی که به فرمان ایشان با همکاری بسیج و سپاه شکل گرفت را یادآور شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: با اجرای دوباره این طرح حماسه جدیدی را می‌توان خلق کرد و امروز می‌توانیم شاهد تحول طرح شهید سلیمانی باشیم.

زالی در این روزهای سخت بر لزوم افزایش حجم واکسیناسیون، آماده سازی سازه‌ها و نیروهای داوطلب برای پیوستن به خط بهداشت و درمان تاکید کرد.

وی، تعطیلی شهر را یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش شیوع بیماری برشمرد و خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت طرح شهید سلیمانی برای حمایت اقشار آسیب پذیر در دوران تعطیلی استفاده کرد و دو هفته تعطیلی شرط لازم است اما در کنار آن باید به سرعت ردیابی، رهگیری و تسریع واکسیناسیون برای مقابله با کرونا انجام شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • DE ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    دکتر زالی را به صراحت لهجه می شناسیم.
    • سوخته IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      تک تک شما مسعولین خائن دولت بنفش را باید اعدام کنند مخصوصا وزارت بهداشت
    • باطل کوب IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      2 0
      صراحت در نمایش و انتشار اکاذیب اسمش صراحت لهجه نیست وقاحت است.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    واقعا درسته. به شرطی که قانون با متخلف برخورد بسیار سختی داشته باشه. برخی به جریمه و این موارد می خندند. باید برخورد کیفری بشه و سابقه مجرمیت هم تو پروندشون درج بشه : برهم زدن امنیت اجتماعی
    • رضا IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      این درسته اینجاست که باید عنوان جرم برهم زدن نظم اجتماعی رو بیر علیه افرادی که محدودیت ها رو دور میزنن بکار برد. اشد مجازات لازمه . ضمنا اون آدمهایی که توی مازندران و گیلان و استانهای دیگه از مسافرین که نمیشه گفت بهتره بگیم از هنجار شکنان پول میگیرن و اونها رو از راههای فرعی و کورراه به مقصد میرسونن هم باید به مجازات برسن. اکثرا موتور دارن. وسایل نقلیشون توقیف. حسابهای بانکیشون هم مسدود کنن. اینها که با یک کد ملی بلافاصله انجام میشه. دولت و نظام در این خصوص اقدام کنه، اکثریت جامعه حمایت میکنن. اما کو گوش شنوا. تا قبل از آقای رییسی افراد حاضر در ستاد، یکسری آدم بی خاصیت و دروغگو بودن، سردسته اونها هم کلیدساز حقه باز بود.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 0
    همان هایی که اول بسم الله در کرونا تعطیل بودن الان واکسینه شدن مثل معلمین و دانشگاهی ها ، آیا واقعا دانش آموزی در کلاس حاضر میشود ؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 1
    بنادر و اسکله ها و کشتی ها و آتش نشانان تعطیلی نداشتن و در این یک و نیم بدون تعطیلی در محل کار بودن واکسینه نشدن لطفا دلیل تاخیر در واکسن این افراد چیست؟
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 1
    آرایش جنگ و ژست گرفتن بینداز تو سطل آشغال!! فقط حکومت نظامی!!! فقط تعطیلی اجباری حتی دو روز کامل سفت و سخت!!! مدیریت کرونا در ایران در حد فقط ژست گرفتن بیخودی!!!!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 4
    چنین برخورد احماقه ای با علم فقط از یک فرد بی سواد وخرافاتی مورد انتظار است. هرگز علم با قدرت نظامی بدست نمی اید. راه کار های مدیریت بهداشت از پیشگیری و درمان کلا غلط بوده و هست. اگر جلوی هر خانه با تانک قرار بگیرید و کلا مردم دوسال از خانه های خود خارج نشوند. کرونا همچنان خواهد بود. چون عامل پاک سازی و کشتن افراد پر مصرف و تنبل است. تنها راه چاره کاهش التهاب مزمن می باشد
    • LB ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      همه جای دنیا ارتشها در مواقع بحران اداره امور را به دست میگیرند چون فرماندهی واحد و نظم و ترتیب و مسئولیت پذیری بالا دارند و سرعت و دقت انجام کار و نظارت و پاسخگویی بالا می رود.
    • رضا IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      حالا عنوان خبر جالب نبود. اما در اپیدمی های اینچنین نیاز به قوای قهریه داریم. مگه تا قبل این محدودیت های 6 روزه بارها دولت حسن کلیدساز، تعطیل نکرد و محدودیت اعلام نکرد؟ چی شد؟ مردم راه افتادن و رفتن سفر. قوه ثهریه ای هم نبود. حتی پلیس راه قدرت برخورد نداشت. چطور این شش روز با قوه قهریه و زور تونستن راهها رو ببندن ؟ پس دیدین که شد. بله حرفتون درسته، علم و زور هیچ تناسبی با هم ندارن. اما اینجا بحث معضل اجتماعی هستش و جان مردم در خطره.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    اولین حرکت حذف مدیران نمایشی و رانت خوار است.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    مدیریت ناکارآمد بزکی همین آرایش را کم داشت....
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    من از جامعه نفهم پزشکی خواهش میکنم روی چندین بیمار قرقره با جوش شیرین،بخورجوش شیرین،واستنشاق با مقدار خیلی خیلی رقیق جوش شیرین و اب را امتحان کنند. ما با همین کارهای ساده وپیش پا افتاده طب سنتی با کرونا مبارزه کردیم الحمدلله به سلامتی رسیدیم
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    باعث تعجب است رییس بیمارستانی که از زالی حکم ریاست می گیرد و هیچ واکنشی در قبال رانت و فساد در دانشگاه ندارد چطور ممکن است بتواند فساد وزارت بهداشت را از بین ببرد. دکتر عین اللهی وزیر پیشنهادی گزینه انقلابی در عرصه ایجاد تغییر و تحول نیست.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    زالی برای خودشیرینی برای وزیر آتی یک میلیارد تومان بودجه درمانی را صرف راه اندازی کتابخانه بیمارستان دکتر عین اللهی کرد. اینها به فکر مردم کرونا زده هستند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس