عربستان

یک حساب کاربری جزئیات جدیدی از احکام صادر شده علیه بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی در عربستان و شکنجه آن‌ها فاش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، حساب کاربری معتقلی الرای (زندانیان آزادی بیان) اعلام کرد که قوه قضاییه عربستان سعودی احکام جدیدی را علیه بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی صادر کرده و تعدادی از آنها تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش حساب کاربری مذکور قوه قضاییه عربستان «حسین یعیش» را به ۱۶ سال زندان، «حمزه الدویک» را به ۱۲ سال، «محمود غزال» را به ۱۲ سال و «بلال العقاد» را به ۴ سال زندان محکوم کرده است.

حساب کاربری زندانیان آزادی بیان در ادامه نوشت: همچنین بازداشت شده «سمیر بشناق» به ۱۵ سال محکوم شد، درحالی که قبلا ۸ سال اعلام شده بود و دادگاه سعودی «عبدالله رشید» را تبرئه کرد.

این حساب کاربری در یک سری توئیت‌ها نوشت که اطلاعاتی مبنی بر شکنجه تعدادی از بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی به دست آمده که مقامات سعودی آن‌ها را مجبور به ارائه اطلاعات خصوصی در مورد گروه مقاومت در فلسطین کرده تا جایی که آنها با ضرب و شتم در نقاط حساس شکنجه شده‌اند و برخی دیگر بر اثر شکنجه به شدت لاغر شده‌اند.

حساب کاربری زندانیان آزادی بیان در ادامه افزود: در بازجویی از برخی از بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی، اطلاعات سعودی به آنها پیشنهاد کرد که با مقامات سعودی همکاری کنند و اطلاعاتی را در ازای کاهش مجازات در اختیار آنها قرار دهند و سپس عربستان آنها را آزاد کرده و به اردن تبعید می‌کند.

بر اساس گزارش این حساب کاربری بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی هنوز در بازداشت به سر می‌برند و نگرانی زیادی در خصوص سرنوشت آن‌ها وجود دارد.

در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین بازداشت کردند.

خبرگزاری سند فلسطین گزارش داد، دادگاه ویژه پرونده‌های تروریستی در عربستان یکشنبه احکام سنگینی برای بازداشتی‌های اردنی و فلسطینی صادر کرد. احکام حبس در حق ۶۹ اردنی و فلسطینی از جمله ۱۰ سعودی صادر شد که برخی حکم‌های حبس در خصوص مساله مرتبط با حماس به ۲۲ سال رسید.

دادگاه سعودی برای دکتر محمد الخضری که از وضعیت سلامتی خوبی هم برخوردار نیست، ۱۵ سال حبس و برای پسرش دکتر هانی چهار سال حبس در نظر گرفت.

بسیاری از مخالفان سعودی و سازمان‌های حقوق بشری صدور حکم عربستان علیه بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی را که باعث رضایت اسرائیل شد، محکوم کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که از صدور احکام دستگاه قضایی عربستان سعودی علیه برادران فلسطینی و اردنی بازداشتی در این کشور شوکه شده است و از عربستان سعودی خواست شهروندان فلسطینی و اردنی را که به دلیل حمایت از آرمان کشور و ملت خود زندانی کرده است، فورا آزاد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس