کد خبر 1257956
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
امروز مجبور به اعمال خاموشی‌ها شدیم

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به دلیل افزایش گرما مصرف برق از میزان تولید، بالاتر رفته است.

به گزارش مشرق، به نقل از صدا و سیما، محمد حسین متولی‌زاده در گفتگو با رسانه ملی افزود: امروز تعدادی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار خارج شد و تولید کاهش یافت، بنابراین مجبور به اعمال خاموشی در برخی مناطق شدیم.

وی افزود: با وجود اینکه امروز پنجشنبه و یک روز نیمه تعطیل بود، اما گرمای هوا باعث افزایش مصرف شد و همین مسئله موجب خاموشی‌ها در برخی نقاط کشور شد.

مدیرعامل شرکت توانیر بر لزوم کاهش مصرف و مدیریت آن به خصوص در روزهای کرونایی تاکید کرد و افزود: مردم با کارهای ساده می‌توانند در این روزهای سخت به کمک ما و خودشان بیایند.

متولی زاده درباره زمان بازگشت نیروگاه‌های از مدار خارج شده به چرخه تولید گفت: این نیروگاه‌ها برق آبی هستند و زمان بازگشت آن‌ها به مدار تولید تابع میزان آب ذخیره شده است و پیش بینی می‌شود این روند طولانی باشد، اما تمهیداتی اندیشیده شده که این زمان به حداقل برسد.

براساس اعلام توانیر، نیروگاه شهید منتظری اصفهان، نیروگاه بندعباس و نیروگاه جهرم از مدار خارج شده‌اند و تلاش می‌شود تا آخر امشب در مدار قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    وزیر نیروی جدید،دهن کجی به زاگرس نشینان و مردم مظلوم استانهای محروم
  • جاویدایران NL ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    ولی این قابل قبول نیستا، درسته که مردم باید همکاری کنن با کشور اما اینم باید بگیم که ما وقتی در کشوری هستیم که بارندگی کمترهست باید بجای نیروگاه های برقابی باید روی نیروگاه های دیگه سرمایه گذاری میکردیم، نیروگاه های برقابی هم هروقت بارندگی خوب بود مازادبرق رو صادرمیکردیم و هرزمانم بارندگی کمتربودصادراتمونو از برآبی کاهش میدادیم، اینجوری کمبودبرق هم نمیداشتیم. درحقیقت نباید روی نیروگاه های برقابی حساب کنیم چون تضمینی برای تولیدشون نیست. خیلی بده که برقاقطع میشه، درشأن کشور قدرتمندی مثل ایران نیست اصلاً. موضوع آب رو هم به همین شکل، درسته خشک سالی هست اما سوال اینه که وضع آب وهوای ایران که دیگه از عربستان بدتر نیست که؟ چرا اونجا نشنیدیم آب کمبود بشه!؟ نمیدونما اگه هست ماکه نشنیدیم وظیفه شمابود که بگید. ماباید از تکنولوژی برای تولید آب پاکیزه استفاده کنیم، باید آب رو شیرین سازی کنیم ازدریا. بهانه هارو از دشمنان ایران بگیرید، اجازه ندید وطن فروشا دهن گشادشونو بازکنن از بعضی مشکلات سواستفاده کنن، اونها کثیف تر از اینهاهستن که ما اجازه بدیم درباره کشور ما دهن گشادشونو بازکنن. انتقاد دوستانه بودامیدوترم اهمیت بدید. سپاس
  • علی IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    پ این همه تاوانی که مردم به خاطر انرژی هسته ایی دادند بیخود بوده نه؟ این همه بد بختی کشیدیم که انرژی هسته ایی داشته باشیم برق و دیگر مایحتاج برطرف بشه حالا اومده میگه نیروگاه ابی! کدوم احمقی تو خشک سالی رو نیروگاه ابی حساب میکنه از کجا اومدن اینا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس