کد خبر 1258041
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
کاهش قیمت نفت در پی توافق گروه اوپک پلاس برای افزایش تولید

واشنگتن عقیده دارد افزایش تولید اوپک پلاس به مهار افزایش قیمت بنزین در آمریکا کمک می‌کند، بنابراین از اوپک خواسته تولید نفت را افزایش دهد.

به گزارش مشرق، آمریکا از سازمان کشورهای صادر کننده نفت می‌خواهد تولید نفت خام خود را افزایش دهند تا افزایش قیمت بنزین مهار شده و کمبود آن برطرف شود. آمریکا افزایش تولید فعلی اوپک را کافی نمی‌داند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات دیدار دبیرکل اوپک با آیت‌الله جنتی

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن تصمیم اوپک و متحدانش برای افزایش تدریجی 400 هزار بشکه در روز را در بحبوحه شرایط بحرانی بهبود اقتصاد جهان از بحران کرونا کافی نمی‌داند.

طبق اطلاعات انجمن اتومبیل آمریکا، متوسط قیمت هر گالن بنزین در آمریکا در روز چهارشنبه برابر با 3.186 دلار بوده است یعنی بالاتر از 3.143 دلار ماه قبل و یک دلار بالاتر از قیمت بنزین در همین زمان در سال گذشته میلادی. قیمت بنزین در آمریکا در ماه مه برای اولین بار از 2014 از 3 دلار در هر بشکه فراتر رفت. واشنگتن عقیده دارد افزایش تولید اوپک پلاس به مهار افزایش قیمت بنزین کمک می‌کند.

مقامات آمریکا در این هفته با نمایندگانی از عربستان، بزرگترین تولید کننده اوپک و همچنین نمایندگان امارات و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس در مورد افزایش احتمالی تولید گفتگو کرده‌اند.

 ائتلاف اوپک پلاس در آوریل 2020 و در اوج بحران کرونا تصمیم به کاهش تولید نفت گرفت و در تلاش برای افزایش قیمت آن حدود 10 میلیون بشکه در روز نفت را از بازار خارج کرد. با برداشته شدن محدودیت های کرونایی و بازگشت تقاضای جهانی به سطح طبیعی، بازار ناگهان با کمبود نفت مواجه شد و قیمت نفت تا 70 دلار در هر بشکه بالا رفت.

اوپک افزایش تولید را آغاز کرده ولی هنوز هم 6 میلیون بشکه در روز نفت را خارج از بازار نگه داشته و قصد دارد از اوت 2021 تا دسامبر 2022 به تدریج این نفت را وارد بازار کند.

 تولید کنندگان آمریکاهم مجبور شده‌اند در بحبوحه همه‌گیری کرونا تولید خود را پایین بیاورند. سطح تولید نفت آمریکا هنوز به سطح قبل از کرونا بازنگشته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد این کشور در ماه مه سال جاری میلادی 11.2 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده در حالی که قبل از بحران کرونا 13 میلیون بشکه در روز تولید داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    عربستان اولین کشوری که لبیک خواهد گفت، البته با وجود کسری بودجه قابل توجه ..! نفت برای صعودی ها، ارث بابای پادشاه هست نه ابزار رشد و رفاه مردم. پادشاه هم که فردی وابسته است!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 1
    خخخخخ و مکرو و مکرالله، و الله خیرالماکرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس