کد خبر 1258112
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
اسماعیل خان

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای از تسلیم شدن «محمد اسماعیل خان» از فرماندهان مطرح و سابق جهادی افغانستان و مقامات ارشد هرات به این گروه خبر داد.

به گزارش مشرق، «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای علام کرد که پس از تسلیم شدن اسماعیل خان به این گروه، امنیت و زندگی آبرومندانه وی و سایر مقامات هرات را تامین خواهند کرد. منابع نزدیک به اسماعیل خان نیز گفته‌اند که طالبان به پاس خدمات امیرمحمد اسماعیل‌خان در دوران جهاد با شوروی سابق، وی را با احترام به خانه‌اش هدایت کردند و اکنون در سلامت کامل بسر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

شهر هرات سقوط کرد

همچنین بر اساس گزارش‌ها، علاوه بر اسماعیل خان، «عبدالرحمان رحمان» معاون وزیر کشور، «عبدالصبور قانع» والی هرات، «حسیب صدیقی» مدیر ریاست امنیت ملی و چند مقام دیگر نیز تسلیم شده‌اند.اسماعیل خان پس از تسلیم شدن به طالبان در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد که همه برادران افغانستانی بتوانند با ایجاد فضای صلح و آرامش، به جنگ طولانی مدت افغانستان پایان دهند و امنیت و ثبات را در این کشور ایجاد کنند.

پیش از این نیز قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان گفته بود که طی عملیات گسترده و همکاری مردم در سراسر افغانستان ولایت‌های مهم توسط این گروه تصرف شده است.بر اساس این بیانیه، ولایت‌های قندهار، هلمند، هرات و بادغیس و 10 ولایت دیگر از 15 تا 22 مردادماه به تصرف طالبان درآمده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 5
    چقدرگفتم اسماعیل بیا ایران مغنی گری مگه گوش میداد .
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 1
    کاره اشرف غنی تمومه . بروبرگرد نداره
  • SE ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    6 25
    طالبان نمونه ای کامل و درخشان از خوی جوانمردی و فتوحات اسلامی را به نمایش گذاشت با وجود همه تبلیغات سوء خارجی
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    7 6
    اسماعیل خان اعتباری داشتی ، تسلیم شدی به بک مشت وحشی
  • بنده IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 2
    نمیدونم حقیقت دارد یا نه ولی بعضی ها گفتن اشرف غنی تلفنی بهش گفته برای جلسه هماهنگی در دفاع از هرات به مقر ارتش برود. زمانی که به مقر ارتش می رسد با طالبان مواجه و اسیر می شود. به عبارتی توسط غنی فروخته شده.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      4 3
      مهم برخورد جوانمردانه طالبان با او است.
    • یک افغانستانی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      3 3
      متاسفانه کاملا و صد در صد حقیقت دارد. اشرف غنی خودش داره شهر ها را تسلیم طالبان میکند. بنظر میرسد سازمان CIA آمریکا پشت این حوادثو واگذاری ها قراردارد.شورای امنیت افغانستان تماما دست آمریکاست. این ماجرا را ساده نگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس