کد خبر 1258408
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
«جام»اهرم فشار نکونام برای مدیران کارخانه فولاد/دلبری های ناتمام یک مدیر برای استقلال و ذوب آهن

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان بعد از قهرمانی تیمش در جام حذفی در اقدامی عجیب خواهان تعیین تکلیف برای مدیران باشگاه بزرگ و ساختارمند فولاد شده است.

به گزارش مشرق، فولاد خوزستان چند روز پیش بار دیگر بر بام فوتبال ایران ایستاد و با کسب یک جام قهرمانی دل هواداران و مردم خوزستان را شاد کرد. قهرمانی قرمزپوشان اهوازی بی چون و چرا بود. باشگاه ساختارمند فولاد ثمره سال ها کار و تلاش برنامه ریزی خود را در عرصه فوتبال را با این جام قهرمانی به دست آورد. البته نمی توان منکر تلاش و زحمات بازیکنان، کادرفنی و مدیریت این فصل باشگاه هم شد. 

البته در فصل اخیر رابطه جواد نکونام و سعید آذری؛ سرمربی و مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با هواداران فولاد سینوسی بود و گاهی هواداران و رسانه های خوزستان از عملکرد و نتایج تیم در لیگ برتر انتقاد کردند بخصوص اینکه سعید آذری و جواد نکونام در لیگ قهرمانان آسیا هیچ دستاوردی نداشتند و ضعیف ترین نتایج را بین 4 نماینده ایران در آسیا گرفتند. با این حال فصل مسابقات پایان خوشی برای فولاد و هوادارانش داشت و این تیم بعد از ناکامی در به دست آوردن عنوان فصل گذشته در لیگ قهرمان جام حذفی شد.
نکته قابل توجه اما این است که جواد نکونام سرمربی تیم فولاد که زمانی در لالیگا اسپانیا بازی کرده و قاعدتا یکی از حرفه ای ترین بازیکنان فوتبال ایران بوده، بعد از قهرمانی صحبت هایی انجام داد که اصلا در چارچوب اصول حرفه ای فوتبال قرار نمی گیرد.

دلبری‌های ناتمام یک مدیر برای استقلال و ذوب‌آهن

نکونام که اولین جام قهرمانی خود را در  قامت سرمربیگری با فولاد به دست آورد، یکی از شروط ادامه کارش در این باشگاه را منوط به اینکه چه کسی مدیرعامل باشگاه خواهد شد، عنوان کرد. شرطی کاملا غیرحرفه ای و غیرمسئولانه که هیچ باشگاهی در جهان زیر بار آن نخواهد رفت. 
مگر می شود سرمربی تیم برای یک باشگاه تعیین تکلیف کند و بگوید باید ببینم چه کسی مدیرعامل شما می شود تا بعد در مورد ماندن و رفتنم تصمیم گیری کنم؟

بیشتر بخوانید:

آذری: باشگاه فولاد معطل من نشود


اگر نکونام به دانش و کار مربیگری خود اعتقاد دارد که حتما هم دارد نباید برایش نام مدیرعامل باشگاه مهم باشد. او قطعا برای ادامه روند موفقیت آمیزی که در فولاد شروع کرده به جز برنامه و دانش مربیگری خود، نیاز به ابزارها و امکانات دارد که مدیران باشگاه بزرگ و ساختارمند فولاد برایش تهیه و تدارک خواهند دید زیرا آنها نیز می دانند برای قهرمان شدن و قهرمان ماندن باید بیش از گذشته کار کرد.

فولادی که در مهد فوتبال ایران است و یکی از بهترین و مجهزترین آکادمی های کشف و رشد و پرورش استعداد در فوتبال ایران  و خاورمیانه را هم دارد و در واقع نوعی کارخانه بازیکن سازی فوتبال ایران هم محسوب می شود چرا باید منتظر باشد تا سرمربی تیمش شرایط مدیر بعدی باشگاه را بسنجد؟

 نکونام  که توانسته فولاد را به قهرمانی برساند مایه افتخار اهالی فوتبال خوزستان و باشگاه فولاد است و قطعا کارشناسان واقعی فوتبال کشور هم از ظهور مربی جوانی چون وی که با پشتکار و جدیت در عرصه مربیگری فعالیت می کند خوشحال هستند اما بهتر است این مربی باهوش همین ابتدای راه بداند که هیچ مربی و بازیکنی بزرگتر از باشگاه نیست.

لیونل مسی بهترین بازیکن جهان وفوق ستاره آرژانتینی همین چند روز پیش مجبور به ترک باشگاه بارسلونای اسپانیا شد آن هم در حالی که می توانست با محبوبیت جهانی خود به باشگاه بارسا فشار وارد کند. نکونام آینده مربیگری کشورمان است به شرطی که وارد گروکشی و روابط خارج از  مستطیل سبز نشود.

دلبری‌های ناتمام یک مدیر برای استقلال و ذوب‌آهن

اما در این مسیر قطعا سعید آذری به عنوان مدیرعامل کم مقصر نیست.او که ادعای مدیریت بسیار زیادی دارد باید به مربی جوان و بلندپرواز خود بیاموزد که راه کارلوس کی روش را نرود و برای هر موفقیتی گروکشی و سو استفاده نکند اما از آنجا که خواسته نکونام به سود آذری است او مقابل چنین درخواست غیر مسوولانه ای سکوت می کند.
مدیری که بلافاصله بعد از بازی مدعی می شود دلش برای استقلال سوخت و از اسم یک باشگاه دیگر برای خود نردبان می سازد چگونه می تواند ترمز سرمربی تیم خود را بکشد؟
البته آذری اولین بار نیست که برای استقلالی ها در فضای مجازی و رسانه ها دلبری می کند اما کیست که نداند مدیریت در ذوب آهن و فولاد صنعتی با استقلال ورشکسته و بی پول تفاوت های زیادی دارد.
مدیرعامل فولاد بر خلاف مدیران دیگر باشگاه ها در این سالها از آشوب های مدیریتی استقلال سود برده و از احساسات هوادار زخم خورده استقلال سواستفاده کرده اما او چشم و دلش فقط با یک تیم سیر نمی شود!

او یک روز با مصاحبه و استوری و واکنش به حضور در استقلال(تاکتیک های قدیمی و نخ نما شده) در رسانه ها پر رنگ می شود و یک روز هم با ناز و کنایه به باشگاه ذوب آهن.

کسی نیست از آذری سوال کند که مگر باشگاه های استقلال و ذوب آهن مدیرعامل ندارند که وی دلسوز شرایط و هواداران آنها می شود؟ خوب است مدیران دیگر باشگاه ها بگویند دلمان برای فولاد سوخت چون مدیرش در دفاع در پرونده بلبلی که قرار بود نتیجه آن ۸ مرداد توسط فیفا اعلام شود ناکام شد؟ البته کسب یک جام در فوتبال ایران آنقدر به افراد قدرت می دهد که در باشگاهی که فعالیت می کنند، هم مسوولیت داشته باشند هم پست خداحافظی منتشر کنند و هم به باشگاه های دیگر هم متلک بگویند! 

اگر چه این روش مدتی زیر سایه جام قهرمانی پنهان می ماند اما مطمئنا این برنامه های قدیمی در عصر ارتباطات دوام چندانی نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    10 4
    نکونام خیلی مغروره فکرکردی با دوتا بردشانسی به لطف داوری درجام حذفی شاهکارکردی؟؟؟
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    8 5
    بوی کباب به دماغش خورده مدیرعامل پول پرست
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    10 0
    واقعاً استقلال مدیرعامل ندارد.
  • محمدرضا کلانتری IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    4 3
    حرف دل مردم خوزستان! کامل ترین مطلبی که می‌شود در زمینه آذری ونکونام از زبان مردم مظلوم و غیور و فوتبال بلد خوزستان مطرح کرد، برای مدیر عامل جدید و کادرفنی آرزوی موفقیت مینمایم
    • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      5 0
      قشنگ نظر پرسپولیسی دادیا حالا حرف دل پرسپولیسا بود اینا
  • ایرانی۱ IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 0
    دستورات متلاشی کردن فولاد از بالا ابلاغ شده..ان اذری واینم نکو نام فوتبال کثیف ایران هرتیمی راکه احسا س میکنن رقیبه متلاشی میکنن..تیمهای پایتخت نشبن..اگه قدرت دارن یه جام تمیز کسب کنن
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    ما خوزستانی ها هم که بیرونش کردیم دیگه بقیه اش به ما چه. تو پرونده بلبلی خراب کاری کرد بسه دیگه!!!!!
  • مجتبی هاشمی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    آذری هرکجا رفته موفق بوده.چرا با اینگونه مقالات دوست دارین تخریبش کنین.اگه شما دوستدار فوتبال ایران هستید خواهش میکنم از مدیران موفق ورزشی که متاسفانه کم هستند حمایت کنید.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    مقاله بی نظیری بود.ببینید با این همه امکانات یه جام حذفی نکونام وآذری رو چطور ازخود بیخود کرده .که هردو ازاین پلکان میخواهند استفاده کنند.نکونام دنبال آمدن به تهران وشاید سایپا وآذری هم دنبال استقلال وذوب آهن.بیچاره فولاد و هوادارانش .هرچند اعتقاد دارم درخوزستان مربی ومدیر جانشین فراوان هست
  • محسن IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    به نظر من یه مقدار بی انصافی میکنید آقای آذری واقعا مدیر با لیاقت وشجاعی هستند من به عنوان یه طرفدار استقلال آرزو میکنم ایشان مدیرعامل استقلال بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس