کد خبر 1258451
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کوبا وضع کرد

وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه سرکوب اعتراضات داخلی در کوبا تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد در حال اعمال تحریم های جدیدی علیه دو مقام وزارت کشور کوبا و یک واحد نظامی این کشور به خاطر سرکوب اعتراضات ماه گذشته است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این وزارتخانه قصد دارد روماریکو ویدال سوتومایر گارسیا و پدرو اورلاندو فرناندز از مقام های ارشد وزارت کشور کوبا را تحریم کند. این وزارتخانه همچنین واحد نظامی موسوم به Tropas de Prevencion (TDP) وابسته به نیروهای مسلح کوبا را تحریم می کند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد سازمان ملل از تحریم‌ها علیه ایران، ونزوئلا، کوبا و سوریه

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا در این باره گفت: اقدام امروز نشانگر عزم و اراده واشنگتن برای مجازات و پاسخگو کردن کسانی است که مسئول سرکوب آزادی خواهی و حقوق بشر مردم کوبا هستند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: این واحد نظامی ارتش کوبا برای حمله به معترضان و سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مستقر شده‌اند و تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان را با خشونت بازداشت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده از ندای شجاعانه مردم کوبا برای دسترسی به آزادی حمایت می کند و کسانی را که اعتراضات را سرکوب کرده‌اند، شناسایی کرده است. ما به اقدامات خود برای پاسخگو کردن مقام های کوبایی به خاطر نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

پکن خواستار رفع کامل تحریم‌های آمریکا علیه کوبا شد

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا نیز با انتشار پیامی در توئیتر این تحریم ها را رد کرده و این اقدامات آمریکا را "تدابیر فرصت طلبانه علیه وزارت کشور و ارتش کوبا" توصیف کرده است.

وی افزود: این گونه اقدامات نشانگر معیارها و استانداردهای دوگانه یک دولت برای دستکاری و دروغ پراکنی است تا محاصره و تحریم ها علیه کوبا را حفظ کند.

ایالات متحده در ماه جولای نیز در واکنش به سرکوب اعتراضات داخلی توسط دولت هاوانا، تحریم های جدیدی را علیه نیروی پلیس کوبا و دو مقام ارشد آن اعمال کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که این تحریم ها که بیشتر نمادین خواهد بود، واکنش و پاسخی به اقدامات کوبا برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز و دموکراتیکی است که از ۱۱ جولای آغاز شده است.

بایدن نیز در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: اقدامات بیشتری در راه خواهد بود مگر آنکه تغییر چشمگیر و بزرگی در کوبا اتفاق بیفتد. ایالات متحده در حال اتخاذ اقدامات قاطع و روشنی برای حمایت از مردم کوبا است.

اعتراضات کوبا در حالی اوایل ماه جاری آغاز شد که این کشور با بدترین بحران اقتصادی طی دهه های اخیر روبرو شده است.

پس از این تظاهرات اعتراض آمیز، میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا به شدت از سیاست اقتصادی آمریکا در قبال کشورش انتقاد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس