کد خبر 1258453
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
واکسن‌های اروپایی در راه ایران؟

سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: هلال احمر نمی‌تواند هر واکسنی با هر کیفیتی وارد کند از این رو تلاش ما تامین واکسن با کیفیت و از مبادی قابل اعتماد است.

به گزارش مشرق، محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، در مورد این نکته که با توجه به بر طرف شدن منع واردات برخی از واکسن‌ها به کشور آیا هلال احمر نیز قصد دارد به مبادی وارداتی خود تنوع بخشد، گفت: ما در سطح فدراسیون جهانی صلیب سرخ و اعضای آن موضوع واردات واکسن را مطرح کرده ایم این گونه نیست که از ابتدا به دنبال همکاری با یک شریک بوده باشیم، از ابتدا به دنبال این بودیم که هر جا ظرفیتی هست از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما در حال بررسی همه مسیرها برای واردات واکسن هستیم، اگرچه که تعداد محدود کشورها تولیدات واکسن دارند و از طرفی نیز ملاحظاتی برای نیازهای داخلی خود دارند.

ببینید:

فیلم/ آمادگی مجلس برای تامین اعتبارات تهیه واکسن

وی گفت: یکی از نکات مهم کیفیت این واکسن‌ها  است ، همه واکسن‌های موجود کیفیت مناسبی ندارند هلال احمر نمی‌تواند هر واکسنی با هر کیفیتی وارد کند، تعدادی از کشورهای آفریقایی برخی از واکسن‌های وارداتی از کشورهای غربی را به جهت کیفیت پایین پس فرستادند.

قوسیان مقدم اظهار کرد: نکته مهمی که وجود دارد این موضوع است که به طور کلی ما به طرف غربی خوشبین نیستیم آن‌ها در طول سالیان ثابت کرده اند که قابل اعتماد نیستند، از این رو تمام تلاش ما تامین واکسن مورد نیاز کشور از طریق مبادی قابل اعتماد و تامین مستمر است.

وی در مورد ادعای مطرح شده از یک فرد ایرانی فعال در صلیب سرخ آلمان برای ارسال ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور و عدم همکاری سفارت ایران و هلال احمر، گفت: ما این ادعا را از طریق سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر بررسی می‌کنیم در مورد واقعیت آن اکنون نمی‌شود اظهار نظر کرد، از طرفی نیز این ادعا و این موضوع طبیعی نیست چرا که صلیب سرخ‌ها درتمام دنیا در حال ارتباط و رایزنی با یکدیگر هستند، صلیب سرخ آلمان می‌توانست این موضوع را از طریق هلال احمر پیگیری و این موضوع را به اطلاع ما برساند.

وی ادامه داد: از طرفی نیز سفارت خانه‌های کشورها در سراسر دنیا در حال همکاری با یکدیگر هستند این موضوع می‌توانست از طریق کشور آلمان به اطلاع سفارت جمهوری اسلامی ایران برسد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • امیر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    14 12
    اینا تا چن وقت پیش از دوستان اروپایی شان هم ماسک دزدی میکردند. وقتی دیدند ایران واکسن. برکت ساخت شروع به فروختنش کردن
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      5 10
      داداش نگو این چیزارو، یه سری بدبخت بهشون بر میخوره
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      2 6
      هرچی اون بالایی ها بگن مثل طوطی تکرار کنین آفرین
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      4 4
      یک سوال: می دونی بیشترین واکسنی که بعد از ساخت برکت به ایران سرازیر شد چی بود؟ سینوفارم. به عبارتی این چین بود که مصداق ادعای شماست!!!
    • غلامی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      5 4
      دوست عزیز با قسمت اول جمله شما در مورد دزدی اروپایی ها از هم مخالفم. دولت های اروپایی برای نجات جان مردم کشورشان حتی دزدی هم کردند یعنی هرکاری کردند تا یکنفراز مردمشان کرونا نگیرد. مصداق «اکل میت» بود.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    8 15
    خدا به خیر کنه هرکی بزنه یا چشاش چپ میشه یا دهنش کج.
    • نکته بین IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      4 0
      متاسفانه فضای مجازی تبدیل به یک سیاهچاله فضایی شده است.و هرکس بدون داشتن تخصص در آن اظهار نظر می کند.لطفا چشمهای مبارکتان را باز کنید.نزدیک به بیست میلیون دوز واکسن تا کنون تزریق شده است.آیا همه این افراد چشمشان چپ شده است.!!!؟؟ یا شاید دچار بدبینی وسواس گونه هستید.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 4
      معمولا اینایی که دنبال فایزر هستن کلا چشاشون چپ و دهنشون کج هست وگرنه فایزر نمیزنن که!! خخخخخخ
    • 10098 IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      5 1
      شما نزن دادش ناراحتی صبر کن فاز چندم مطالعات بالینی که تموم شد ایشالله سال 1415 بزن البته امیدوارم تا اون موقع کرونا بهت امان بده !
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      3 2
      این حرفا دیگه قدیمی شده.در اروپا که خیلی از کشورها دیگه مرگ و میر ندارن.فوتبال هاشون با تماشاگر برگزار میشه و فعالیت ها اکثر باز شده و تقریبا زنجیر کرونا ضعیف شده.پس کشور رو با این حرفا معطل نکنید و واکسن وارد کنید.که تا همین جاشم نبود واکسن و سرعت کند واکسیناسیون باعث این پیک و این همه کشته شده
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      2 5
      این اروپایی ها برای ما خون آلوده به ایدز ارسال کردند، حالا ببین واکسنشون چیه.
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 1
      خدا به شما تعقل همراه با منطق بده تو مشكل كج عقلي داري و اين خيلي بدتر از چشم كجه اقا بيارين هر كي نخواست بركت بزنه البته و صد البته شما خودتم فايزر ميزني چون كسي كه زيادي حرف ميزنه اهل عمل نيست اخوي
  • walking ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    4 3
    غربی ها برای جان مردم شون ارزش قایل هستند که حتی با دزدی هم میخواهند جان مردمشان را حفظ کنند. دزدی در شرایط اکل‌میت بوده خب. روحانی و جهانگیری اگه سپاه نبود ماسک هم برای مردم نمیخریدن.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 2
    نباید تو بازی تدارک دیده شده دشمن که با فضاسازی و تحریک احساسات با پیاده نظام سلبریتها میخوان انواع بیماری و آلودگی رو وارد ایران کنند، بازی کرد رهبری هشدار داد. واردات احساسی واکسن از هر کانالی قطعا باعث مرگ میلیونها ایرانی میشه
  • CA ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 2
    مطمئنم باشید از این اروپایی ها چیزی به جز اخبار دروغ برای ایران نخواهد موند.
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      شما با پرچم كانادا اومدي اقا زاده حق داري اينو بگي اينو نگي كه نميتوني با پول مردم تو كانادا عشقو حال كني
  • دلسوز IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    3 4
    یعنی چه اینهمه تبلیغات وهزینه در مورد واکسن داخلی شد و هنوز نتونستن حتی ۵ درصد واکسن مورد نیاز کشور را تولید کنند!؟اون شرکت‌های محدود تولید واکسن در جهان چطور تونستن صدها میلیون دوز تولید و صادر کنند اما برکت با اینهمه حمایت و سروصدا هنوز نتونسته ده میلیون دوز تولید کنه‌..مثلا قرار بود جز صادرکنندگان هم باشه و بقول خودشون حتی برخي دول غربی هم پیشنهادخرید داشتن. دروغ و بی اعتمادی اجتماعي برای جامعه و توسعه سم مهلکیه که متاسفانه حاکمیت هر دو رو ایجاد کرده.....
    • walking IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      بنظر من همینقدر که برکت به بازار عرضه شد و درنتیجه اون اروپایی ها تحریم واکسن به به ما رو کنارگذاشتن. تا همین حد هم واکسن برکت ماموریت خودش را انجام داده بعلاوه که واکسن برکت خودش در نفس عمل به پیشرفت علم در ایران کمک کرده.
    • صادق IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      بهر حال باید برای تولید داخل مهلت داد و حمایت کرد و در این تحریم شدید - خداییش هنر هست دارن واکسن تولید میکنن ولی باید سرعت تولید بره بالا شما هم بهتره تشویق کنین - غربی ها دلشون برای مردم دیگر کشورها نسوخته - بازم تمام مردمشان واکسن نزدند حدود 60 درصد شون زدند و درایران حدود 20 درصد شده که با یک همت ان شاء الله بزودی مشکل رفع میشه
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      سر کار بودیم مخصوصا حالا که افعانستان هم بهم ریخته و هجوم اوردن به سمت ایران
  • حسین زاده IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    سالهاست که واکسن فلج اطفال و سرخک تزریق میشه کسی اگه میخواست با واکسن در دنیا بیماری یا تراشه کامپیوتری به بدن ادم های جهان تزریق بکنه به کرونا نیازی نداشت. ولی خود این کرونا است که کشنده است. جمعیت شیعه ایران درمقابل کل مردم دنیا خیلی کم است و یک نفرشیعه هم اهمیت دارد.
  • walking IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    پارسال روحانی دید که سپاه داره ماسک توزیع میکنه برای همین خودش هم توسط دولت ماسک رو توزیع کرد. مثل واکسن که تا خارجی ها دیدند خودمون واکسن ساختیم حالا دیگه به ما واکسن میدن. بنظر من تا همین حد هم واکسن برکت کارخودش رو انجام داده و درحقیقت واکسن های خارجی در ایران بنوعی دستمایه واکسن برکت است.
  • SE ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    عراق بدون بهداشت کرونا ندارد. افغانستان هم همینطور. مردم نادانی که طبق تلقین دجال مجازی بیمار می شوند همان بهتر که بمیرند.
  • علی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اصلا به اروپاوامریکااعتمادی نیست آنها دارو بیماران سرطانی راتحریم کردن وسالها به مانمیدن الان میخآن واکسن بدن!! سازمان بهداشت جهانی میگه اروپافقط 1 درصد واکسن به کشورهای غیراروپایی داده!! بازم دم چین وروسیه وژاپن گرم که به مادادن تااین حد
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    چقدر حرف می‌زنید وهی از این واون میگید فکر نکنم تو کره زمین حراف تر از ایرانی باشه واکسن آنقدر وارد کنید که همه در همه سنین بزنند اونقدر حرف نزنید
  • غلامی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    دوستان واکسن کرونا رو‌سالی چند بار باید زد؟ ااان دانشمندا گفتند هرسال باید آپدیت بشه الان هرسال یعنی باید منتظر واکسن برکت باشیم که دوباره از اچل ساخته بشه یا ویروس جدید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس