جولان پیشنهادات اغواکننده از سوی باشگاه های صنعتی با وجود تذکر سازمان بازرسی/ جلوی این دادوستد را بگیرید

درحالی که سازمان بازرسی کل کشور ۱۲ مرداد جلسه ای را با ۷ مدیرعامل باشگاه های کشور برگزار کرد تا وضعیت نقل و انتقالات بهبود پیدا کند اما همچنان شاهد جولان برخی پیشنهادهای اغوا کننده هستیم.

به گزارش مشرق، سیزدهم مرداد بود که روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور خبری را مخابره کرد با این مضمون که مدیران هفت باشگاه دولتی و صنعتی جلسه ای را در این سازمان برگزار کرده اند که محتوای این نشست بررسی تعیین سقف قراردادها بوده است. 

از خبر منتشر شده کاملا مشخص بود که سازمان بازرسی همان گونه که رسانه های معتبر کشور سالهاست به این طبل می کوبند که بازار نقل و انتقالات فوتبال کشورمان آشفته است، از این وضعیت راضی نیستند و به خصوص از باشگاه های صنعتی خواسته شده تا در نحوه پرداختی ها و چگونگی قراردادهایشان تجدید نظر جدی داشته باشند. 

در این جلسه‌ که به منظور تعیین سقف قرارداد برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال برگزار شد، مدیران‌عامل باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن، فولاد، گل‌گهر و مس رفسنجان به همراه مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال حاضر بودند.

مسعود طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور در این نشست با انتقاد از وضعیت قراردادها در باشگاه‌های دولتی و صنعتی گفت: متاسفانه برخی بازیکنان به ازای تنها چند دقیقه بازی در یک فصل مبالغ هنگفت و میلیاردی از باشگاه‌ها دریافت می‌کنند که این وضعیت قابل قبول نیست.

بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور درحالی این موضوع را عنوان کرده که سالیان سال است در لیگ کشورمان شاهد چنین نقل و انتقالاتی بیهوده با هزینه های گزاف هستیم اما گویی مدیران باشگاه های فوتبال کشورمان هیچ عبرتی از این نحوه انتقالات نمی گیرند و کماکان این شیوه پابرجاست. 

بیشتر بخوانید:

ورودی و خروجی‌های شناور با یک بمب بزرگ برای رویای آسیایی

وی افزود: باشگاه‌های دولتی بر اساس قوانین خود عمل می‌کنند لیکن باشگاه‌های صنعتی از آنجا که بخشی از سهام آنها از طریق سهام عدالت متعلق به مردم و بخشی هم متعلق به دولت است لذا مکلف به تامین منافع مردم و دولت هستند و قراردادهای نجومی به حقوق مردم و دولت لطمه می‌زند پس اگر باشگاه‌های دولتی و یا صنعتی بخواهند در عقد یا حتی تمدید قراردادها خارج از عرف عمل کند و رفتار آن‌ها مبتنی بر فعل مجرمانه باشد، قطعا سازمان بازرسی کل کشور به آن موضوع ورود و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

درحالی صحبت از برخورد با خاطیان شده که به نظر می رسد ذکر این نکته ضروری باشد که چرا باید سازمان بازرسی بعد از اینکه تخلفی انجام شد و در صورت رسیدن گزارش ها اقدام به برخورد کند؟ برگزاری این نشست پیش از داغ شدن بازار نقل وانتقالات نوید این را می داد که امسال دیگر از پیشنهادات متحیر کننده به خصوص از سوی باشگاه های صنعتی به بازیکنان مختلف خبری نباشد اما به نظر می رسد این نشست هم مثل سایر جلسات برای رفع تکلیف برگزار شده است. چه بسا اینکه از گوشه و کنار به وفور شنیده شده که چه پیشنهادهای اغواکننده ای به بازیکنان مطرح تیم ها به خصوص تیم های سرخابی داده شده و آنها را برای جدایی از تیم هایشان وسوسه کرده اند.

اگر قرار به برخورد به خاطیان است سوالی که مطرح می شود این است که چرا سازمان بازرسی از همین نقطه شروع مذاکرات باشگاه ها اقدامات نظارتی خود را بیشتر نمی کند و از همین ابتدای کار جلوی این نقل و انتقالات آشفته را نمی گیرد؟ 

اگر قرار بر این است که باشگاه های صنعتی با اتکا به پشتوانه مالی قوی که دارند این چنین بر بازار نقل و انتقالات بتازند گناه سایر باشگاه های دولتی که به لحاظ قانونی دولت حق ندارد به آنها کمک مالی مستقیمی داشته باشد یا باشگاه های خصوصی که مالکان آنها به سختی در حال رتق و فتق امورشان هستند، چیست؟ 

بی تردید ضعیف شدن باشگاه هایی مثل پرسپولیس و استقلال که وضعیتی بس نامشخص در مالکیت و اداره شان وجود دارد، هیچ سودی برای فوتبال کشور ندارد اما هنوز فصل جدید شروع نشده و هنوز نقل و انتقالات رنگ و بوی جدی به خودش نگرفته شاهد یک جدال ناعادلانه بین باشگاه ها هستیم و در شرایط اقتصادی که کشور دارد واقعا جای تعجب و حیرت است که برخی باشگاه ها این پیشنهادهای چند ده میلیاردی را چگونه قرار است تامین کنند. 

از سازمان بازرسی، مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ توقع می رود از همین ابتدای امر جلوی این داد وستدی که در فوتبال به راه افتاده را بگیرند و اجازه ندهند برخی باشگاه های متمول این روند را هر سال به بیراهه بکشانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    وقتی تو المپیک توکیو چندین رئیس فدراسیون بدون اینکه رشته های ورزشی شون حضور داشته باشن میرن ژاپن خوشگذرونی شما از فوتبالیست های ما چه توقعی دارید ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس