کد خبر 1258829
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
برخورد سیاسی انگلیس و فرانسه با سیل مهاجران و قاچاق انسان

برخورد سیاسی دولت‎های اروپایی با مهاجران و قاچاق انسان دستمایه گزارشی در پایگاه پولیتیکس شده است.

به گزارش مشرق، پایگاه «پولیتیکس» در گزارشی نوشت «تکان دهنده است که موسسه نجات ملی انگلیس مجبور شد از هدف خود دفاع کند؛ برای نجات جان افراد در دریا، صرف نظر از اینکه این افراد چه کسانی هستند؛ این یک سرویس اضطراری است؛ اگر آن‌ها اقدامی نمی‌کردند، مردم می‌مردند؛ به همین سادگی.»

بیشتر بخوانید:

تداوم حضور نظامیان ترکیه در افغانستان مشروعیت ندارد

بر اساس این گزارش، پناهندگان نباید با قایق‌های کوچک مملو از جمعیت برای رسیدن به انگلیس جان خود را به خطر بیندازند اما مشکل موسسه نجات ملی انگلیس نیست که فقط کار خود را انجام می‌دهند و مشکل خود پناهجویان هم نیستند؛ تصویر بزرگتری در اینجا وجود دارد و تصویری که وزیر کشور انگلیس از تصدیق آن عاجز است و به طور منطقی به آن پاسخ نمی‌دهد.

ما این را در لایحه جدید ارائه شده می‌بینیم؛ لایحه‌ای که دولت انگلیس تصمیم گرفته است آن را در زمانی معرفی کند که می‌دانست رسانه‌ها به طور کامل بر وضعیت قایق‌های کوچک، تمرکز خواهند کرد.

شیوه‌ای که دولت انگلیس از وضعیت بد پناهندگان برای ایجاد جنگ فرهنگی استفاده می‌کند، عصبانی کننده است؛ برخی از این عصبانی هستند که دولت انگلیس در لایحه مرزها به دنبال پاسخگویی به سوالاتی است که وجود ندارد در حالی که از بدیهیات آشکار چشم پوشی می‌کند.

آن‌ها(دولتمردان انگلیس) یا احمق هستند و نمی‌توانند داده‌های خود را درک کنند و یا واقعاً از فعالیت گروه‌های تبهکار ناراحت نیستند؛ آن‌ها بیشتر علاقه‌مند به بازی سیاسی برای چیزی هستند که فکر می‌کنند جایگاه آن‌ها را محکم می‌کند.

گروه‌های تبهکار که از افراد مستأصل سود می‌برند، نفرت انگیز هستند و باید برای جلوگیری از آن‌ها تلاش شود؛ تمهیداتی برای این موضوع باید اندیشیده شود که نه تنها جلوه خوب، بلکه کارایی مناسبی داشته باشند.

وزیر کشور انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که انگلیس ۵۴ میلیون پوند دیگر به فرانسه به عنوان بخشی از توافقنامه جدید برای جلوگیری از عبور مهاجران کانال مرزی می‌پردازد.

بر این اساس، گشت‌ها و مداخلات بیشتری برای جلوگیری از رسیدن قایق‌های کوچک به آب‌های انگلیس وجود خواهد داشت.

با این حال، مگر اینکه مسیرهای ایمن برای پناهجویان برای سفر به انگلیس افزایش یابد وگرنه نظارت بیشتر بر سواحل فرانسه مانع فعالیت قاچاقچیان انسان نخواهد شد.

نهایتاً یک مسیر غیرقابل دسترس می‌شود و قاچاقچیان مسیرهای خطرناک تری را پیدا خواهند کرد؛ آن‌ها به ایمنی افراد ناامیدی که از آن‌ها سود می‌برند، اهمیت نمی‌دهند.

اعلامیه وزارت کشور انگلیس می‎گوید که با افزایش گشت‌های فرانسوی، گروه‌های قاچاقچی بیشتر به سواحل فرانسه رفته و مهاجران را مجبور به سفرهای طولانی‌تر و پرخطرتر کرده‎اند.

چرا آن‌ها فکر می‌کنند این طرح جدید قاچاقچیان را متوقف می‌کند، آن هم وقتی مردم هنوز با راه‌های بد جایگزین، اندکی برای بهبود زندگی خود تلاش می‌کنند.

به نظر می‌رسد که دولت انگیس به طور کامل از مقابله با عوامل فشار بر پناهندگان خودداری کرده است؛ تمرکز صرف بر عوامل بازدارنده اشتباه است.

آنچه نیاز است یک برنامه بلند پروازانه برای مسیرهای امن برای ورود پناهندگان به انگلیس است.

بر اساس آمارها، دولت انگلیس در سال ۲۰۲۱ تنها حدود ۳۵۰ پناهجو را در این کشور اسکان داده است.

این گزارش در پایان می‎گوید «بدون هیچ هدفی برای اسکان مجدد در آینده، تعهد وزیر کشور انگلیس برای ارائه مسیرهای ایمن فقط یک لفاظی پوچ است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس