اعمال قرنطینه شدید در نیوزلند با مشاهده اولین موردابتلا به کرونای دلتا - کراپ‌شده

با گزارش اولین مورد از ویروس کرونای نوع دلتا در نیوزلند، در سراسر کشور این کشور از روز چهارشنبه حداقل سه روز قرنطینه سطح چهار که جدی ترین سطح قرنطینه است، اعمال خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آردرن نخست وزیر نیوزلند در روز سه شنبه پس از اینکه گزارش اولین مورد از ویروس کرونای نوع دلتا را دریافت کرد، قرنطینه شدید را برای این کشور اعمال نمود. گفتنی است این مورد ابتلا به نوع دلتا در  اوکلند گزارش شده است.

استراتژی «اقدام شدید، اقدام زود»  که توسط نخست‌وزیر این کشور، جاسیندا آردن در پیش گرفته شده است، تا کنون  باعث کنترل کوید-۱۹ شده است اما این اعلام ناگهانی، مردم را در تامین نیازهای فوری به دشواری انداخته است، کسب و کارها مجبور شده‌اند ناگهانی تعطیل شوند و مدارس و اداره‌ها در لحظه آخر به صورت آنلاین به فعالیت ادامه دهند.

سراسر کشور نیوزلند، از روز چهارشنبه حداقل برای سه روز در قرنطینه  سطح چهار که جدی ترین سطح قرنطینه است خواهد ماند. شهر آکلند و همچنین کوروماندل، شهری ساحلی که فرد مبتلا زمانی را در آن سپری کرده بود نیز برای یک هفته در قرنطینه قرار می‌گیرد.

آردرن در یک کنفرانس خبری اذعان نمود تنها راه سریع خارج شدن از این بحران، اقدام شدید است.

آخرین مورد ابتلا به کوید-۱۹ در نیوزلند در ماه فوریه بود و پس از آن، شهروندان این کشور بدون محدودیت زندگی می کردند. اگرچه مرزها غالبا بسته بود.

این کشور تا کنون ۲۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲۶ مورد مرگ ناشی از آن را تایید کرده است.

آردرن همچنین اعلام نمود تحت قرنطینه سطح چهار مردم بایستی در خانه بمانند و تنها برای خدمات ضروری از خانه خارج شوند. ماسک‌های بهداشتی بایستی هنگام خروج  از خانه در تمامی اوقات استفاده شود.

او می‌گوید:« شکست دادن دلتا به معنای بردن ما در این بازی است. تجربه کشورهای دیگر نشان داده ویروس کرونا نوع دلتا حتی با رد شدن یک فرد می‌تواند منتقل شود».

دلار نیوزلند بعد از این اعلام ۱.۵ درصد ریزش کرد و با شروع قرنطینه به ۰.۶۹۲۶ دلار آمریکا رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس