کد خبر 1260616
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
نفت

کاهش قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (سه‌شنبه، ۲۶ مردادماه) تداوم یافت.

به گزارش مشرق به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی دیروز ۶۹ دلار و ۴۰ سنت ثبت شد در حالیکه دوشنبه (۲۵ مردادماه) ۶۹ دلار و ۶۵ سنت بود.

سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (چهارشنبه، ۲۷ مردادماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۶۹ دلار و ۶۱ سنت و ۶۷ دلار و چهار سنت به ازای هر بشکه بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    آمریکا عربهاو اعضاء اوپک را باز ی داده تلاش می کند با تحریم نفتی ایران بوسیله ایران از راه عرضه و فروش ارزان نفت بوسیله ایران با هندف و بمنظور فرار از کمند تحریمها که بایستی نفت بفروشد در نتیجه نتیجه خوبی هم می گیرد یعنی هم نفت را ارزان نگه می دارد هم از مازاد سود کارتلها و تراستها از مصرف انرژی ارزان بهره مند می شود - این وسط اعضاء اوپک هستند که متضر می شوند. و سود حاصل از تولید در آمریکا و اروپا از انرژی ارزان که سرتا پا منفعت می شود برای آمریکا و شرکایش و این شعور اعراب است که آینده سیاهی را بنفع غرب برای خودشان رقم می زنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس