پشت پرده قتل عام شبانه روزی بومیان در کانادا و آمریکا

پیدا شدن گورهای دسته جمعی کودکان در مدارس شبانه روزی کانادا و آمریکا برگ دیگری از جنایات علیه بومیان در این کشورها به شمار می‎رود.

به گزارش مشرق، پایگاه «پیپلز وورلد» در گزارشی درباره مدارس بومیان کانادا نوشت «گرسنگی، غذای نامناسب، ضرب و شتم، لباس سرد در زمستان، ممنوع بودن صحبت کردن به زبان بومی خود؛ متجاوزان جنسی در نیمه شب مانند حیوانات وحشی در جست وجوی طعمه و ربودن کودکان در سالن‌های خوابگاه‌ها پرسه می‌زنند؛ هزاران کودک بومی در اوج دوران مدرسه شبانه روزی بومیان که از دهه ۱۸۷۰ تا ۱۹۶۰ در آمریکا و کانادا ادامه داشت، با چنین وضعیتی روبرو بودند.»

بیشتر بخوانید:

واقعیت کشتار کودکان بومی در مدارس شبانه روزی کانادا

یافتن حدود ۲ هزار گور بی نشان در مکان‌های قدیمی مدارس شبانه روزی در کانادا، تنها نوک کوه یخی برای هزاران مورد دیگر است که مطمئناً در آن کشور و در جست وجوهای مشابه در آمریکا یافت خواهند شد.

برخی از گورهای یافت شده در کانادا مربوط به کودکان ۳ ساله بوده است.

نظام سرمایه داری آمریکایی در تلاش برای بهره برداری از منابع طبیعی آمریکای شمالی، جنگ‌های خونین نابودی را علیه مردم بومی این سرزمین انجام داد و در اواخر قرن ۱۹، نسل کشی را با حذف کودکان بومی، از نظر فرهنگی و لغوی ادامه داد؛ کانادا هم به سرعت و با جدیت از این روش پیروی کرد.

در ماه می، مجموعا بیش از هزار و ۴۰۰ گور بی نشان در محل ۴ مدرسه شبانه روزی سابق بومیان توسط خود گروه‌های بومیان کانادا که در جست وجوی رادارهای نفوذی زمینی انجام شده بود، پیدا شد.

بیشتر بخوانید:

فیلم‌های کلاسیک هالیوود که مملوء از مضامین نژادپرستی هستند

این مدارس مسکونی تحت حمایت دولت بودند که ظاهراً برای جذب اجباری کودکان بومی به جامعه سفیدپوستان ایجاد شده بودند.

کشف این گورهای دسته جمعی در سراسر جهان طنین انداز شد؛ بومیان کانادا از سال ۲۰۰۷ یافتن گورهای بی نشان کودکان بومی در کانادا را آغاز کرده بودند.

۱۳۹ مورد از این مدرسه‌های نابود کننده فرهنگی در کانادا از دهه ۱۸۷۰ تا ۱۹۹۰ وجود داشت.

تخمین زده می‌شود که ۱۵۰ هزار کودک بومی در این بازه زمانی به اجبار از خانواده هایشان گرفته شده و در این مدارس نگهداری می‌شدند.

از این تعداد تخمین زده می‌شود که ۱۰ تا ۲۵ هزار کودک، از جمله کودکان نوپا در کانادا جان خود را از دست داده‎اند.

در آمریکا، در حال حاضر تخمین زده می‌شود که بیش از ۴۰ هزار نفر در این مدارس کشته شده‎اند.

این نوع مدارس کانادایی از مدارس آمریکا الگوبرداری شده بود.

موسسات اصلی سفیدپوست در هر ۲ کشور در آن زمان معتقد بودند که این بهترین راه حل برای مقابله با به اصطلاح «معضل بومیان» است؛ سیاست قبلی سیاست نابودی بومیان کامل بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    12 2
    آقا ول کنین دیگه حالا یه صد هزار یا دویست هزار بچه رو بهشون تجاوز کردن کشتن اتفاقی نیفتاده که!! من هنوز بغض اون ورزشکاری که چند نفرو کشته بود اعدامش کردن تو گلومه نمیتونم چیزی بنویسم، برین حق اونو بگیرین اگه راست میگین!!!!!
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      الان هنرمند فهیم! عمرانی، از جاستین ترودو درخواست خواهد کرد که این کودکان را به زندگی برگرداند، کافیه یکبار دیگر به سمت کانادا التماس کند،
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    7 14
    ننگ ومرگ بر راسیسم ،شوونیسم،فاشیسم، که مثل یک بیماری ویروسی تمام جهان را فرا گرفته، بدبختانه نژاد پرستی وشوونیسم از جهان غرب به ممالک شرق وجهان سوم نیز شدیدا سرایت کرده،واکنون رژیمهای اپارتاید چین،هند،میانمار،روسیه، ممالک عربی،یونان ،ارمنستان.... دست ممالک غربی را از پشت بسته اند، و چه جنایتهایی با اقلیتهای قومی مذهبی،فرهنگی،انجام میدهند که در تاریخ بی سابقه است، (( مگر در خود ایران از زمان رضا خان ملعون بیسواد که هنوز هم طرفدارانش در قالب حزب ضاله ایرانشهری ادامه دهنده راه ان ملعون هستند، به نابودی اقوام مختلف غیر دری زبان ،ادامه نمیدهند؟ کشتار صدها هزار از عشایر قشقایی،بختیاری،لر،ترکمن،بلوچ،قزلباش،ارسباران،شاهسون،افشار،وتبعید وجابجایی میلیونها ترک اذربایجانی،کرد،عرب،وتصاحب سرزمین انها واسمیله ونابودی قومی،که هنوز هم در دستور کار دولتین ایران میباشد،(با تحریم اقتصادی مناطق اقلیت نشین که مجبور به کوچ به مناطق برخوردار از لطف وکرم رژیم میباشند، لذا زیاد به امریکا و دیگران ایراد نگیرید که دستان شما الوده تر از بقیه است.
    • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      14 4
      واقعا ننگ بر تفکری که پس از اثبات جنایت غرب وحشی حتما باید به کشور خودش انگ وننگی بچسباند تا از تلخی وسیاهی جنایت غرب جنایتکار بکاهد.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      2 2
      قسمت اولش رو درست نوشتید ولی در مورد قسمت دوم صحبتتان باید بگویم توهم زدید
  • ریزبین IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    9 1
    یعنی همین الان زمینهایی که خیلی از ایرانیان و خود غربیها دارند و سند مالکیتش تو گاوصندوق گذاشتن مال بومیان قتل عام شده هست؟؟؟ این سرزمین ها خیر و برکتی نخواد داد..
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      6 1
      املاکی که ایرانیان با خروج ارز از کشور در خارج می خرند هیچ کدامشان دائمی نیستند و زمینشان مال خودشان نیست. بعد از مدتی دولت های خارجی ازشون تصاحب می کنه.
    • FR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      0 0
      نظرت چیه اموال از خارج بیاریم ایران املاک بخریم؟
  • حیدر صالح IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    8 0
    نظام حاکم بر سرزمین غرب به هر جنایتی که در راستای منافع شخصی باشد روی گردان نیستند
  • مرگ بر آمریکا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    اگه انقلاب نمیکردیم الان هممون آمریکایی بودیم
  • فرزاد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 2
    در دهه های قدیم و قرنهای قدیم در اکثر کشورها حتی ایران جنایات زیادی ممیشده ولی الان تلویزیون ایران با دستور از بالا هزارجور فیلم و مستند و بزرگ کردن این جنایات میخان از کشورهای امریکا و کانادا و جاهایی که الان بیشتر مورد توجه ایرانیان هستش وشهروندی اونجا هزار برابر ارزشش بیشتر از ایرانه بد میگین بد نشون میدین ولی مهم الانه نه اتفاقات سال ۱۸۵۷!!!! تا یه خبر مبنی بر اینکه امریکا ۳۰میلیارد دلار در بیست سال صرف اموزش ارتش افغانستان کرد و نتیجه نداد نمیدونم کی مستندشو ساختین پخش کردین اینو تو خبراتون گفتین که نود وهشت درصد افراد واکسینه شد مبتلا به کرونا نشدن بخاطر خوب بودن واکسنشون ؟!؟!نه چون خبر خوبی هست از امریکا چون صداسیما قرارداد داره فقط وفقط اخبار بد و اشوب و نا امن بودن اونجا رو جلوه بدن همین.درسته ارتش امریکا اسراییل عربستان جانی هستن ولی اینا ربطی به مردم امریکا به مردم اسراییل نداره ما مشکلمون با نظام این کشورهاست نه مردمشون ولی مردم بیسواد ما زمان انقلاب اینا رو ناخاسته قبول کردن و مرگ بر فلان فلان فلان کشور گفتن فقط یاد گرفتن بگن برا همینه تمام کشورها پیشرفت کردن در همه چی ولی چهل ساله هرروز پسرفت میکنیم تو همه چی مردم امریکا اسراییل و..اوناهم خلق خدا هستن برا همه جا مرگ میخایم که همش سر مردممون بلا نازل میشه نمیدونم کجای اسلام میگه برای دیگری باید مرگ خاست.تو کرونا اینقدر مغرور بودیم فقط بلدیم اسمهای بظاهر قشنگ رو واکسنا بزاریم یادمون میره واکسن برکت و فلان وفلان اسمش درمانگر نیست خودش باید ارزش داشته باشه متاسفانه ایران تو کرونا حکم گردو بزرگی هست که مغزی داخلش نیست بلطف چوب خدا الان شدیم رتبه یک دنیا تو مرگو ابتلا.هرچقدر از دنیا بد بگین ولی خدا اون بالاست و حقایق رو مثل ابخوردن طی زمان رو میکنه و روسیاهی فقط رو باعث وبانی این برنامه های ضد خارجی میمونه.یادتون باشه الان دهه ۵۰ ۶۰نیست رسانه مجازی اینترنت نباشه و مردم بیسواد باشن و هرچی رادیو تلویزیون بگه بگن درسته. بخدا قسم الان دلار رو بکنن پنج هزارتومن نصف ایران از کشور میرن.پول کشور رو کاملا بی ارزش کردن و دلار رو بالا که مردم موندگار بشن بخدا الان دلار پنج تومن باشه عین مردم افغانستان مردم ما از کشور مهاجرت میکنن .
    • آدم IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 0
      اولا کسی با مرگ گفتن پسرفت نکرده که ما دومیش باشیم دوما اسرائیل مردم نداره یه مشت تروریست نژاد پرست ریختن اونجا که کشتن غیر یهودی رو واجب میدونن و حتی به بچه هاشونم کار با اسلحه رو یاد میدن تا بزرگ شدن بتونن آدم بکشن سوما کشور های اروپایی و آمریکا در طول تاریخ مدام کشور هایی مثل ما و آفریقا رو چپاول کردن و تا قبل انقلاب از ما می دزدیدن پس ثروت شون عجیب نیست هر دوقوز دره ای می‌تونه با دزدی از بقیه ثروتمند بشه چهارما وقتی میگیم مرگ بر آمریکا منظورمون مرگ بر مردم اونجا ها نیست منظور مرگ بر اون تفکریست که فرودگاه بغداد رو به خون کشید و سالها ما رو چپاول کرد و بومی ها رو مستحق مرگ دونست وگرنه ما که با این مردم کاری نداریم مردم آمریکا هم مثل مردم ژاپن پنجم اینکه اونا با مرگ بر این و اون نگفتن پیشرفت نکردن بلکه با تکیه به خودشون و فامیل بازی نکردن و نداشتن تفکر جون مادرت بیا مذاکره کنیم و زمین زدن تولید کشور خودشون پیشرفت کردن الان دولتمرد ما غربزده اس میگه مذاکره مذاکره تا نابودی کشور گور بابای تولید داخل گور بابای پیشرفت گور بابای هسته ای بیخیال حرف رهبر فقط بریم مذاکره کنیم التماس کنیم آمریکا یک چیزی به ما بده مشخصه با این تفکر کشور نه تنها پیشرفت نمی کنه بلکه روز به روز بدتر میشه امام خمینی می فرمود از شر محمد رضا و پدرش خلاص شدیم لیکن از شر تربیت یافتگان غرب به این زودی خلاص نخواهیم شد واقعا درست می گفت ششم اولا ما رتبه مرگ و میر اپل دنیا نیستیم سرچ کنید how people killed by corona سایت آمار جهانی بالا میاد ایران رتبه ۱۲ مرگ و میره و آمریکا همچنان صدر نشینه بعدم آمریکا این نیست که همه چی خوب باشه فقیر نباشه همه پولدار همه خوشبخت اونجا هم به گفته خود ترامپ ۴۰ میلیون گرسنه داره بفرمایید تحقیق کنید ما نگفتیم فقط ما خوبیم و بقیه بد اما غرب خوب متلق نیست از غرب برای ما چنان بهشتی ساختن که اگر کسی خودش اونجا زندگی هم کرده باشه و بیاد بگه اونجور که فکر می کنی نیست میگیم دروغ میگی پیشنهاد می کنم برنامه امید دانا در مورد زندگی در غرب رو ببینید امید دانا خودش یه مدت ساکن کانادا و مدتی هم ساکن سوئد بوده یاعلی مدد مشرق منتشر کن
  • جعفر IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    حقوق بشر کجاست محاکمه کشور خاطی چه می شود جنایت بشری استعمارگران فراموش می شود ؟ چرا سازمان ملل ساکت است مرگ برشما کودکان بی گناه را کشتید باید دولت آنها محاکمه شوند واین نو تفکر محاکمه گردنند درهمه جنایتهای دنیا غرب دخالت دارد
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    2 0
    خودشون قشنگ میگن غرب وحشی ....حالا در قرن 21 کت و شلوار کروات پوشیدن ادعای حقوق بشر دارند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    یک علتی که این ها مهاجر جذب می کردن همین مسئله بود. در هم شکستن فرهنگ های محلی جهت جلوگیری از تجزیه
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    مدتهاست که هر وقت از جنایت غرب صحبت ب میان میاید، موضوع را عوض میکنند و ادعا دارند که شما از ما بدتر کردید و کسی هم پاسخ نمیدهد. البته در مورد روسیه و چین و ... همینطور. چندین فرق اساسی وجود دارد، اول انکه ما تاریخ بلند بالایی داریم و سالها در این سرزمین اسکان داشتیم. در ثانی از یک نژاد هستیم. نسل کشی هم نکردیم. در مقابل مهاجرینی که ب امریکا رفتند، مردم بومی را قتل عام کردند واز ۵۰ تا صد میلیون بومی تنها ۵۰ هزار باقی هستند و انهم تا سال ۱۹۵۰ حق خروج از کمپ های خود رانداشتند. بله کسانیکه زمین برایشان مقدس بود قابل اعتماد نبودند و ناچار ب واردات برده پرداختند و صنعت برده داری را راه انداختند و چه جنایاتی که نکردند. یکی از دلایلی گه گدار ذکر میشود و از ان عبور میکنند، لزوم سلاح گرم برای حفظ جانشان بخاطر جنایاتی است که مرتکب شدند.
  • متین IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 2
    وقتی واکسن نمیارین فرقی نداره دولت ایران هم هر روز داره هزار نفر ادم رو قتل عام می کنه به خاطر نبود دارو و واکسن
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    سرخ پوستان فقط بعد از انقلاب اکتبر روسیه بود که در آمریکا شهروند شناخته شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس