کد خبر 1260713
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
آغاز پایان مدیریت پشت‌میزنشینی/ ارتقا کیفت خدمات‌رسانی داروخانه ۲۹ فروردین

حضور مسئولانه رئیس‌جمهور در داروخانه ۲۹ فرودین که منجر به ارتقا کیفت خدمات‌رسانی به مردم در این داروخانه شد، نشان از رهیافت جدید دولت مردمی است که از پشت میز مدیریت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، همه پای‌کار آمده‌اند تا غول سرکش کرونا را که مسئله اول این روزهای کشور است، مهار کنند.  روز پنجشنبه ۲۱ مرداد رئیس‌جمهور کشورمان بدون اطلاع قبلی، تشریفات و لشکرکشی رسانه‌ای راهی داروخانه ۲۹ فروردین تهران با مدیریت نیروی زمینی ارتش شد تا از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مردم قرار گبرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار چندین ساعته از تمام قسمت‌های داروخانه بزرگ و قدیمی در میدان حر بازدید کرد و پس از آن با چهره به چهره با مردمی که در صف‌های این داروخانه منتظر تهیه دارو بودند، به گفت‌وگو نشست. آیت‌الله رئیسی در این دیدار با بیان اینکه به‌طور روزانه و در جلسات مختلف پیگیر این موضوع هستم، تاکید کرد: جان مردم از همه‌چیز برای ما مهم‌تر است. معاون اول رئیس‌جمهور هم جلسات متعددی برای موضوع واردات واکسن و نیز دارو برگزار کرده و ان‌شاءالله مجموع این فعالیت‌ها باعث شود که مشکلات در این حوزه برطرف شود.

پیرو حضور آیت‌الله  رئیسی در داروخانه‌ ٢٩ فروردین نزاجا و قدردانی از ارائه خدمات شایسته کارکنان داروخانه، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در جمع کارکنان این داروخانه، از حضور دلسوزانه رئیس‌جمهور و اعلام رضایت از کارکنان داروخانه، قدردانی و از تلاش کارکنان داروخانه ٢٩ فرودین نیز که به‌طور شبانه روز مشغول خدمت هستند، تقدیر و تشکر  کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین طی گفت‌وگویی با رئیس داروخانه، از مدیریت جهادی وی تمجید و برای کارکنان توفیقات الهی را مسئلت کرد. امیر حیدری در ادامه ضمن بازدید دقیق از کلیه قسمت‌های داروخانه به منظور تکریم ارباب رجوع و حفظ شأن بیماران  و مراجعه کنندگان به این داروخانه به چند نکته اساسی تاکید کرد:

١) با استفاده از فضا و اماکن موجود، بخش ویژه‌ای جهت توزیع دارو بین بیماران کرونایی اختصاص یابد تا مراجعین کرونایی از سایر مراجعین جدا گردند.

٢) مقرر شد محل مناسبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به سالن انتظار مراجعین تجهیز و اختصاص یابد.

٣) مقرر شد سامانه‌ اطلاع رسانی و نوبت دهی اینترنتی جهت تسهیل در خدمت رسانی ایجاد شود.

همچنین مقرر شد کلیه دستورات فوق تا ٤٨ ساعت آینده اجرایی شود تا داروخانه‌ ٢٩ فروردین در وسعت بیشتری به خدمت گذاری به مردم ادامه دهد.

* احداث داروخانه برای بیماران کرونایی ظرف ۴۸ ساعت توسط ارتش

داروخانه مختص بیماران کرونایی صبح روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد با حضور غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در میدان حر افتتاح شد. داروخانه ویژه بیماران کرونایی در مساحتی بیش از هزار متر ظرف ۴۸ ساعت احداث شد تا مراجعه‌کنندگان و دریافت‌کنندگان داروهای کرونایی به سهولت اقدام به تهیه اقلام دارویی مورد نیاز کنند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در این مراسم، گفت: احداث این داروخانه را به همرزمان عزیزم که حماسه دیگری آفریدند و ظرف ۴۸ ساعت با ساخت این مجموعه بزرگ رکورد زدند، تبریک و خسته نباشید عرض می‌کنم. این داروخانه که مخصوص بیماران کرونایی است، ذیل داروخانه ۲۹ فرودین ساخته شده و داروخانه ۲۹ فروردین مورد اعتماد مردم و سامانه دارویی کشور است.

فرمانده نزاجا با اشاره به بازدید رئیس جمهور از داروخانه ۲۹ فروردین، تصریح کرد: رئیس جمهور مردمی، دلسوز و ولایت‌مدار به این مجموعه تشریف آوردند و از کارکنان این داروخانه قدردانی کردند و ما نیز به احترام حضور رئیس محترم جمهوری و به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع این مجموعه راه اندازی کردیم.

حیدری با اشاره به اقدامات نزاجا در عرصه مقابله با ویروس کرونا، اضافه کرد: نیروی زمینی ارتش از آغاز شیوع این ویروس با روحیه آفندی و جهادی جهت مبارزه وارد عرصه شد و در این رابطه ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر پزشکی و درمانی خود را به کار گرفت.

حضور مسئولانه رئیس‌جمهور در داروخانه ۲۹ فرودین که منجر به ارتقا کیفت خدمات‌رسانی به مردم در این داروخانه شد، نشان از رهیافت جدید دولت مردمی است که بنا ندارد از پشت میز اتاق‌های دَربسته به مدیریت امور اجرایی کشور بپردازد بلکه به دنبال ایجاد رابطه معنادار بین آنچه در کف جامعه می‌گذرد با تصمیمات دولتی است.

علی احمدی جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین زمینه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های رئیس جمهور، بازگرداندن اعتماد عمومی است، به خبرنگار میزان می‌گوید: آقای رئیسی در این بازه زمانی در مواضع و بیانات خویش بیش از هر چیز به دنبال «بازگرداندن اعتماد عمومی» است، متاسفانه سرمایه اعتماد جامعه به ساختارهای سیاسی در عملکرد نادرست و بدقولی‌های بسیار مدیران گذشته بسیار آسیب دیده است؛ و آقای رئیسی هوشمندانه بر این نگرانی و دغدغه بزرگ نظام انگشت تاکید نهاده است و بر همین اساس بر عنصر راستگویی یا به تعبیر خودش بر «قول صادق» تکیه می‌کند.

وی می‌افزاید: این یکی از حقایق تلخ و دل‌آزار جامعه است که متاسفانه فاصله‌ای میان بدنه جامعه و سطوح مدیران بروز کرده است و مقام معظم رهبری هم در برهه‌های مختلف نسبت به این فاصله و شکاف هشدار داده‌اند. هدف و فلسفه انقلاب اسلامی این بود که پایه‌گذار بنیاد یک دولت مردمی و حافظ منافع طبقات محروم جامعه باشد.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید می‌کند: اما گزارش‌هایی که متاسفانه در سال‌های اخیر از رخنه رانت، رواج اشرافیت و ویژه‌خواری، یا حیف و میل یا سطح برخورداری صاحب‌منصبان در میان افکار عمومی منتشر شد باعث بدبینی عمیق و در موارد حس تنفر در اقشار جامعه شد. بر همین اساس، در این دوره الگوی زیست دولتمردان نیز زیر ذره‌بین نگاه جامعه قرار خواهد گرفت.

وی می‌گوید: آقای رئیسی نسبت به آثار مخرب پاره‌ای منازعات و رقابت‌های فرساینده حزبی وقوف دارد. بر همین اساس با صراحت این پیام را به جریان‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی ارسال کرد که دولت سیزدهم، دولت وفاق ملی خواهد بود و برای اتحاد و انسجام جامعه که رکن اصلی «قدرت ملی» است تلاش خواهند کرد.

احمدی ادامه می‌دهد: رئیس جمهور در تعبیری دقیق‌تر گفتند که انتخابات پایان مشارکت اجتماعی نیست بلکه از منظر دولت جدید، از امروز سنگ بنای مشارکت جمعی با حضور نخبگان و طیف‌های مختلف جامعه برای گشودن گره مشکلات اقتصادی و مدیریتی جامعه گذاشته می‌شود.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: به نظر می‌آید آقای رئیسی مخاطرات و چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم را به درستی شناسایی کرده و با اشراف نسبت به چالش‌های اصلی در حوزه‌های سلامت، دیپلماسی و برجام و عرصه اقتصادی، جمع‌بندی دقیقی از نقاط ضعف و آسیب‌های پیش‌رو دارد.

به هر روی همین یک قلم حضور میدانی بالاترین مقام اجرایی کشور در یک داروخانه قدیمی در پایتخت نشان داد که اگر یک مسئول در بین مردم و در میدان حاضر شود، مشکلات مرتفع می‌شود. آیت الله رئیسی در ابتدای راه نشان داد، اعتقادی به مدیریت از پشت میز ندارد و برای رفع مشکلات در میدان حاضر می‌شود. 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    بانیان وضع موجود هستن و بر میگردن.قرار نیست محاکمه بشن؟ شما اسمش رو میذارین مصلحت، ما بهتون میگیم بزدل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس