پیشرفت‌های صنعت دفاعی الگوی نوینی را فراروی کشور‌های مشتاق استقلال قرار داده است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی کشور، قدرت‌افزایی برترساز دفاعی را راهبرد قطعی وتخلف‌ناپذیر صنایع دفاعی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست

به گزارش مشرق، روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی کشور را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید:

تولید محصولات جدید دفاعی با نوآوری نزاجا

در بخشی از این بیانیه آمده است: خدای بزرگ را شاکریم با گذشت بیش از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به پشتوانه تلاش‌ها و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر متخصصین متعهد صنعت دفاعی کشور، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی میهن اسلامی به بازدارندگی مطمئن و نقطه‌ای از درخشش رسیده است که دستاوردهای آن در بخش‌های مختلف، مورد اقبال و درخواست بسیاری از کشورهای پیشرفته حتی قدرت‌های نظامی جهانی و منطقه‌ای قرار گرفته است.

این بیانیه می‌افزاید: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های صنعت دفاعی جمهوری اسلامی در تامین نیازمندی‌ها و نیل به خودکفایی از طریق بومی‌سازی فناوری‌ها و بهره گیری از نیروهای جوان و با انگیزه در درون و بیرون از منظومه نیروهای مسلح، هم اینک الگوی نوینی را فراروی کشورهای مشتاق استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان قرار داده است.

این بیانیه در ادامه با اشاره به سرعت زیاد تحولات و تغییرات در محیط‌های راهبردی و افزایش سطح تهدیدات استکبار جهانی علیه کشور و لزوم اهتمام به الزامات و اقتضائات حرکت موفق و پیش رونده متناسب با این شرایط، تصریح کرده است: موقعیت ممتاز و مقتدرانه امروز ایران اسلامی در محیط بین الملل به ویژه در منطقه غرب آسیا و دستاوردهای آن در استحکام بنیان‌های جبهه مقاومت و توسعه شعاع دفاع از امنیت ملی ورای مرزهای کشور، نیروهای مسلح و حوزه دفاعی را فراتر از یک نیروی واکنشی؛ گرانیگاه امنیت و ثبات منطقه و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب و نیز حمایت از مستضعفین و ملت‌های استکبارستیز و سلطه گریز قرار داده است.

در این بیانیه راهبرد قدرت سازی و پشتیبانی کارآمد و موثر از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت منطقه را نیازمند تحقق رویکرد جهادی و تحولی هدف‌گذاری شده در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قلمداد و خاطرنشان شده است: تردیدی نیست پشتیبانی فعال و پیشگامی در ارتقای قدرت دفاعی از طریق نقش‌آفرینی موثر در قابلیت سازی راهبردی، مستلزم برقراری ساز و کارهای هوشمندانه و خردمندانه و در عین حال متنوع سازی و توسعه منابع است که انتظار است با حمایت‌ها و حساسیت‌های دولت سیزدهم حاصل شود.

این بیانیه در پایان با پاسداشت یاد، نام، خاطره و آرمان‌های بلند شهیدان حوزه اقتدار و بالندگی دفاعی کشور به ویژه وزرای شهید دکتر چمران، سرلشکر نامجوی، سرلشکرفکوری و دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور شهید دکتر فخری زاده و تبریک روز صنعت دفاعی به آحاد مجاهدان این عرصه، با تاکید بر نصب العین قرار دادن منویات و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در تعمیق بایسته‌ها و الزامات امنیت پایدار ملی و بازدارندگی راهبردی آورده است: به فضل الهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تولید، ساخت و آماده سازی تسلیحات و تجهیزات پیشرفته و فناورانه جهت پاسخگویی به تهدیدات متنوع و پیچیده و تعمیق دیپلماسی دفاعی فعال و مدیریت هوشمندانه روابط دفاعی با سایر کشورها با بهره‌گیری از همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی کشور؛ قدرت دفاعی برتر ساز با تاکید بر توان موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، سایبری و رزم نوین را در ریل و رویکرد کنشگری و پیش کنشگری و جلوگیری از غافلگیری و تمرکز بر غافلگیر کردن دشمن را دستور کار دائمی خود دانسته و با پرورش استعدادهای مدیریتی و توسعه سرمایه انسانی مفتخر به انگیزه‌ها و باورهای دینی و انقلابی و برخوردار از بصیرت و روحیه جهادی؛ تحقق آن را تضمین خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    لفاظی های مصرف داخلی
    • افشین. IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      برخلاف سخن غلط جوابتان این لفاظی،نیست و در عرصه عمل نشان داده که مصرف خارجی آن بیشتر هست تا داخلی . کشوريکه تا چهار دهه و اندی سال پیش سیم خاردار وارد میکرد و از قضا بین راه این کالا را توقیف کردند امروز با موشکهای ساخت فرزندان این کشور پایگاه ارباب شما در عین تجسد را زیر رو میکند و ارباب از ترس فقط لفاظی. معنی لفاظی آینه.. فرزندان این کشور با ساخت ارزانترین پهپادها برتری هوایی را از اربابتان به اعتراف خودش میگیرد و این عمل هست نه لفاظی. برای همینم این سوزش عمیق در،شما ایجاد شده.
    • ناشناش IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      برعکس،اینا مصرف خارجی داره . اگه نداشت که الان شما باید پوتین سربازان ازبابت رو واکس میزدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس