کد خبر 1262290
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
پیام تسلیت قالیباف در پی درگذشت علامه محمدرضا حکیمی

محمدباقر قالیباف در پی درگذشت علامه محمدرضا حکیمی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش مشرق، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

درگذشت عالم ربانی حضرت علامه محمدرضا حکیمی، مجتهد متأله، دانشمند اسلام‌پژوه و صاحب اثر شریف الحیاة موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

آن مرحوم سراسر عمر خود را یکسره وقف ترویج معارف اسلامی نمود و با سلوک زاهدانه خود مروج سیرۀ علمی و عملی ائمه هداة علیهم السلام در میان جان‌های جویای حقیقت به خصوص جوانان بود.

ایشان با تألیف آثار گرانبهایی از جمله کتاب خورشید مغرب نقش برجسته‌ای در ترویج فهمی عالمانه و انقلابی از اسلام در مقاطع تاریخی مهم ایفا کرد و با تدوین دائرة المعارف سترگ و عظیم‌الشأن الحیاة نقشی کم‌نظیر در مرزبانی از معارف حقة اهل بیت علیهم السلام بر عهده گرفت. علامۀ حکیمی که همۀ عمر را با آزادگی و پرهیزگاری گذراند و ندای عدالت‌طلبی عاقلانه اسلامی را به گوش مردم رساند، امروز در پناه رحمت و مغفرت الهی آرام گرفته است و آثار ایشان باقیات صالحات ارزشمندی برای آن مرحوم است؛ عموم جوانان و نوجوانان می‌توانند با بهره‌گیری از آن دریای معرفت، آموزه‌های متعالی اسلامی را به احسن وجوه بیاموزند و سرلوحۀ زندگی خویش قرار دهند.

اینجانب درگذشت مرحوم علامه حکیمی را به عموم مردم ایران، حق‌جویان و حقیقت‌طلبان، شاگردان آن مرحوم و بیت معزز، مکرم و عالم‌پرور حکیمی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس