تولید جنگنده‌های بومی و پهپادهای پهن‌پیکر را دنبال می‌کنیم

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: به روز رسانی جنگنده‌ها و تولید جنگنده‌های بومی و پهپادهای پهن پیکر و پیشرفته را دنبال می‌کنیم تا نیاز کشور در این عرصه تأمین شود.

به گزارش مشرق، امیر خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو در خصوص ارتقاء ناوگان هوایی نیروی هوایی ارتش، گفت: امروز پرنده‌های نیروی هوایی با توجه به تجهیزات و بمب‌های دور ایستا، کارکرد متفاوتی نسبت به گذشته دارند و در کنار پهپادها، ترکیب عملیاتی داریم و به صورت مشترک عملیات انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

روایتی از آخرین دستاوردها و راهبردهای صنعت دفاعی کشور +فیلم

وی افزود: ما با توانمندی‌های داخلی به این قدرت رسیده‌ایم و وقتی این ناوگان وارد یک شبکه دفاعی ترکیب می‌شود، قدرت ایجاد می‌کند. راهبرد ما این است که در عرصه دریا، هوا و زمین، جنگ شبکه محور را مدیریت کنیم، همچنین بحث به روز رسانی جنگنده‌ها و تولید جنگنده‌های بومی و پهپاد های پهن پیکر و پیشرفته را دنبال می‌کنیم تا نیاز کشور در این عرصه را تأمین کنیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به تولید جت آموزشی در وزارت دفاع، گفت: جت آموزشی یاسین، یک «پلت فرم» داخلی است که نیاز کشور را در عرصه آموزش می‌تواند تأمین کند و در حال تولید فروند دوم آن هستیم که امسال رونمایی خواهد شد و برنامه خوبی را برای ایجاد خط تولید آن داریم.

امیر خواجه فرد گفت: ما سال گذشته چند فروند جنگنده کوثر را تحویل نیروی هوایی ارتش دادیم و سه فروند دیگر هم در آینده نزدیک تحویل خواهد شد. البته تمرکز ما بر روی ارتقای تجهیزات دور ایستا و جنگ الکترونیک است تا بتوانیم قابلیت‌های بسیاری به این جنگنده اضافه کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه پهپادی،افزود: خوشبختانه در این عرصه به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و همه نیروهای مسلح از نیروی دریایی گرفته تا نیروی زمینی، پدافند هوایی، ارتش و سپاه از این پرنده‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه ساخت پهپاد، افزود: در تولید زیر سامانه‌ها کنترل پرواز، موتور و سامانه‌های دیگر به خود کفایی رسیده‌ایم. همچنین توانسته‌ایم این پهپادها را به انواع بمب‌های هوشمند و سلاح‌های به روز تجهیز کنیم.

امیر خواجه فرد با بیان اینکه در ساخت ریز پرنده‌ها نیز به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته‌ایم،گفت در عرصه تولید پهپادهای پهن پیکر پرنده‌های مختلفی ساخته‌ایم و پهپاد فطرس که یک پهپاد پهن پیکر است از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 10
  • محمدرسول IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    7 2
    جنگنده تولید کنید
  • لر IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    4 2
    پیش به سوی ایران توانمند سیاسی نظامی اقتصادی
  • داوود IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    7 2
    خدا روشکر تو ساخت پهپاد و موشک حرفی برای گفتن داریم تنها نقطه ضعف ما جنگنده های شکاری و بمب افکنه بنظرم اولیت اینها هستد باید کاری کنیم دهن این کوتوله های عرب منطقه بسته بشه طوری که امارات جرات نکنه نیروی هوای ما رو مسخره کنه
  • ابوذر IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    3 2
    ماشالله به این همه قدرت و خستگی ناپذیری امیر بزرگوارمان، خدا حفظ کند شما و مردان نکویی چون شمارو، دستتان را شخصا میبوسم
  • علیرضا IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    3 0
    خدا قوت خسته نباشید فرزندان رشید ایران زیر سایه ی قران و اهل بیت سلام الله علیه پیروز باشید.
  • Ali IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    تا بایدن رو کاره لطفا چندتا جنگنده خوب مثل میگ جدید یا g20 بخرید چرا دست دست می کنید نیرو هوایی همه چیزه
  • سعید کریمی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    2 0
    خدا خیرتون بده. که سرمون از طرف شما بالاست. و به خود میبالیم. بسازید. بمب افکن قول پیکر بسازید. دست تک تک تون بوسیدنیه. که انقدر زحمت میکشید. با اینکه ما خیلی رنج میکشیم از بدبختی بی پولی. ولی بسازید. که از هیچ کشوری نترسیم. خودم ارزوم بوده که درجه دارشم. ولی لایق نبودم. این ارزو رو باخودم به اون دنیا میبرم.
    • افشین IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      1 0
      حتما که نباید درجه دار یا افسر باشی. بسیج برای همینه. با هر سن و سالی و هر میزان تحصیلات می تونید اونجا فعالييت کنید. از امداد تا دفاع از حرم و دفاع از وطن. کار برای مردم و کشور نیاز،به درجه نداره. درجه رو خدا میده. برو که جا نموني
  • مرتضی روزبهانی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    خدا شکر خداشکر ممنون بابت همه که زحمت کشیدن ما ایرانی قوی خوب میخوایم
  • حسن قنبری IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 0
    دولت باید از فکر وتجربه وپتانسیل داخلی استفاده کند من درصنعت ریلی وتعمیر لکومتیو هستم وکاملااین موضوع رادرک میکنم
  • علی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    1 0
    تمام این صحبتها خیلی خوبه اما تولید انبوه وبه کارگیری وعملیاتی کردن این تجهیزات خیلی مهمتر میباشد. به جز موارد محدود بسیاری از تجهیزاتی که رونمایی میشه متاسفانه تولید انبوه ندارند واین یعنی هیچ - دشمنان تا دندان مسلح پشت مرزهای ما منتظر فرصت مناسب برای ضربه زدن ویا خدای ناکرده تهاجم سنگین به ما هستند حالا ما بیاییم هرسال تجهیزاتی را بصورت نمونه به مردم نشان بدهیم برای مثال پهپاد فطرس که سالهاست نمونه اولیه اش تولید شده و زیاد هم ازش تعریف میکنید که البته امیدواریم تعریف شما واقعی باشه خداوکیلی چند فروند ساخته شده وهم اکنون عملیاتیه تقریبا هیچ . خوب هرسال بیاید از نمونه های جدید پرده برداری کنید وقتی تولید انبوه نیست فقط خودمون رو گول میزنیم. زیرساخت ها وخط تولید ایجادبشه بعد با افتخار بیایم از خودمون وشاهکار جوانان کشورمان تعریف کنیم که باعث غرور و افتخاره.
    • امیر IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      1 2
      شما از کجا میدانید که تولید انبوه نشده؟
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 1
    ساخت هواپیما رو فراموش کنید ایران چنین کاری نمیتونه انجام بده تا دیر نشده برین جنگنده بخرین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس