سفیر آمریکا

رئیس جمهور آمریکا یک یهودی زاده و عضو یک شورای ضد ایرانی را به عنوان سفیر جدید این کشور در ژاپن معرفی کرد.

به گزارش مشرق،   رئیس جمهور آمریکا «رام امانوئل» یک یهودی زاده که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ شهردار شیکاگو بود را به عنوان سفیر جدید این کشور در ژاپن معرفی کرد.

به نوشته نشریه «فوروارد» رام امانوئل قبلاً به عنوان نماینده کنگره و رئیس کارکنان کاخ سفید  در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین این کشور فعالیت می کرد اینک از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در ژاپن معرفی شد.

امانوئل در این زمینه گفت: «من با افتخار نماینده ملت خود در یکی از مهمترین متحدان جهانی  و در یکی از بحرانی‌ترین مناطق ژئوپلیتیک هستم.»

امانوئل پدرش اسرائیلی بود وانتصاب وی منوط به تایید مجلس سناست. روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز  درباره رام امانوئل نوشت، او اغلب در میان لیبرال‌ها مورد انتقاد قرار دارد به ویژه اینکه در زمان تصدی وی به عنوان شهردار شیکاگو، پلیس به یک نوجوان آفریقایی تبار تیراندازی کرد.

امانوئل مدتی نیز یک داوطلب غیرنظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی و تعمیر کار خودروهای نظامی  ارتش رژیم اسرائیل بود. وی همچنین به دنبال انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا به شدت انتقاد کرد و وی را به خاطر امتناع از قبول شکست یک «بازنده درمانده» دانست.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم که از نزدیکان بایدن است از نامزدی امانوئل برای سفارت ژاپن استقبال کرد و گفت: «تجربه بزرگ او از کنگره تا کاخ سفید به ملت کمک می‌کند، زیرا او در تحکیم روابط با یکی از مهمترین متحدان کشور ما تلاش دارد.»

امانوئل یکی از اعضای شورای روابط عمومی آمریکا اسرائیل(آیپک) است. امانوئل در زمان اوباما گفته‌ بود که برنامه‌های اصلی دولت اوباما در خاورمیانه منزوی کردن ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس