ناوگان جمهوری اسلام در اقیانوس اطلس آمریکایی ها را به چالش کشیده است

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی ماه های اخیر شاهد بودیم که ناوگان جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس حضوری پررنگ دارد و توانسته آمریکایی‌ها را به چالش بکشد. 

به گزارش مشرق، امیر دریادار حمزه علی کاویانی عصر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مسابقات شناوری جام دریا در بندرانزلی افزود: امروز نیروی دریایی قدرتمند ایران نه تنها در دریای خزر نگاهبان صلح و امنیت است، بلکه در دریای جنوب و در ناوگان جنوب در شمال اقیانوس هند و دیگر آبهای بین المللی حضور پررنگ دارد و نیروی دریایی قدرتمند ارتش ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرتمند در منطقه ظاهر شده اند.

وی اضافه کرد: ما در دریای شمال، در خلیج فنلاند و در کنار نیروی دریایی روسیه حضور پیدا کردیم که این اقتدار و بزرگی ما را در دریای مدیترانه به رخ جهانیان می کشد. 

جانشین نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران افزود: در حال حاضر نیروی دریایی ارتش در حال عبور از کانال سوئز است و ما نشان دادیم  آنچه رژیم غاصب صهیونیستی از آن دم میزند پوچ و بی اساس است. ما در ورودی کانال سوئد در دریای سرخ هستیم و بدنبال آنیم که تدابیر مقام معظم کل قوا با این مضمون که نیروی دریایی بسازید در شان مردم ایران را عملی سازیم . 

دریادار کاویانی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران محور و وزنه ثبات منطقه است و ما توانسته ایم این را ثابت کنیم. 

وی با اشاره به مسابقات غواصی در جنوب کشور گفت: اکنون مسابقات غواصی منطقه سوم دریایی در سواحل مکران و شمال اقیانوس هند و مسابقات شناوری در گیلان و در کنار دریای صلح و امنیت در حال انجام است و همگان شاهد آن هستند که کشورهای بزرگ تمایل دارند در کنار ما به سفر دریایی بپردازند و نمایش قدرت بدهند. ما قدرت بزرگ و تأثیرگذاری در منطقه هستیم و آن پروژه ایران هراسی و تحریم حداکثری که آمریکا و کشورهای غربی بدنبال ان بودند منسوخ شده است. 

دریادار کاویانی خاطر نشان ساخت: در این مسابقات نظامی تیم های شرکت کننده و همه کشورهای حاشیه دریای خزر  در کنار ما قرار گرفته اند و در این منطقه باما سفر می پردازند. 

جانشین نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد : کشور جمهوری اسلامی ایران بتواند در  در کنار کشورهای حاشیه خزر و در دریای صلح و دوستی امنیت و صلح را حفظ کرده و ارتقا ببخشد . 

وی اظهار داشت: نباید اجازه دهیم بیگانگان و آنهایی که بدنبال استبداد در منطقه هستند در اینجا جای پا باز کنند . 

دریادار کاویانی ظرفیت مسابقات را خوب ارزیابی کرد و گفت: همه تیم‌ها با شناورهای مدرن در این مسابقات شرکت کردند و هرکشوری که توان بیشتری داشته باشد مقام کسب خواهد کرد. 

ششمین دوره از مسابقات بین المللی نظامی جام  دریاست که با محوریت روسیه و کشورهای حاشیه خزر (ایران ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان) برگزار می شود .

بندرانزلی از دوم شهریور به مدت ۱۳ روز میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات جام دریاست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    3 0
    خدا قوت و نگهدار . نیروهای مسلح . از جمله طلیعه داران نیروی دریائی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران . مدافعان منافع کشور در عرصه آب و دریا
  • AT ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    2 3
    ارسال یک نفت کش۳۰ ساله یک ناوچه شد اوج قدرت دریایی.درصورت حمله یک ناو یا یک هواپیما الان کف دریا تبدیل به آکواریوم میشدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس