کد خبر 1263931
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
وام خرید فرش دستباف به کارمندان پرداخت می‌شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: تسهیلات خرید فرش دستبافت پس از طی مراحل آزمایشی، به همه کارمندان پرداخت می‌شود.

به گزارش مشرق، فرحناز رافع با اشاره به اینکه در اسفند پارسال توافق نامه‌ای بین مرکز ملی فرش، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خصوصی برای پرداخت وام به خریداران فرش دستباف امضا و قرار شد تا پایان اردیبهشت امسال اجرا شود، افزود: برای اجرای این طرح، ابتدا باید پلت فرمی طراحی می‌شد که طراحی آن طولانی شد و بعد از آن تأمین بودجه طرح و روش پرداخت مبلغ تسهیلات مشخص می‌شد که ایجاد این بسترها برای اجرای طرح سخت بود.

بیشتر بخوانید:

آخرین مهلت ثبت‌نام وام بازنشستگان +جزئیات

وی گفت: در حوزه کسب و کارهای نوین، فضای مجازی و فروش فرش دستباف به صورت سنتی، متقاضیان خرید معتقدند حتماً فرش را لمس کنند.

وی اضافه کرد: مدل اجرایی کردن و مدلی که مشاوره‌های تخصصی باید به این پلت فرم وصل شود تا یک نفر خرید کند این موارد موجب طولانی شدن طرح پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف شد.

رافع افزود: اما هم اکنون نشان‌های برتر تجاری (برند) خوبی در این پلت فرم طراحی شده و ما با این شعار که هر روستا یک فروشگاه مجازی است برای هر تولیدکننده یک پلت فرم طراحی کردیم و برای هنر صنعت فرش توانستیم چندین کسب و کار نو پا (استارت آپ) راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید انجام شد و الان آماده است، اما باید نخست به صورت آزمایشی شروع کنیم افزود: بیمارستان حضرت رسول (ص) با ۱۲ هزار نفر کارکنان و سازمان اورژانس کشور و چند وزارتخانه مانند آموزش و پرورش به صورت آزمایشی انتخاب کرده ایم که فروش فرش دستبافت به کارکنان آن‌ها با نرخ سود ۴ درصد شروع خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: با بانک‌های دیگر نیز وارد مذاکره شدیم و الان چندین بانک اعلام آمادگی کرده اند که احتمالاً نرخ سود تسهیلات آن‌ها ۱۸ درصد خواهد بود.

رافع گفت: تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی برای متقاضیان سراسر کشور در نظر گرفته شده البته بانک ملت هم اعلام آمادگی کرده این تسهیلات را با سود ۴ درصد پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف یک کالای سرمایه‌ای است، افزود: فرش دستباف مانند طلا، زمین و خانه ارزش افزوده دارد.

رافع گفت: اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرار بود همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستبافت از اول تا هفتم شهریور شروع شود که این نمایشگاه به دلیل شرایط کرونا برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد.

وی افزود: اجرای این طرح بعد از مراحل آزمایشی حتماً برای همه کارمندان در نظر گرفته خواهد شد و تولیدکنندگان و کسب و کارهای نوپای کوچک به آن وصل می‌شوند ضمن اینکه همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف طرح پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف به صورت آزمایشی شروع می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: اگر دولت جدید از این طرح حمایت کند همه کارمندان می‌توانند از دریافت تسهیلات خرید فرش دستبافت با نرخ ۴ درصد استفاده کنند در غیر این صورت با نرخ سود ۱۸ درصد برخی از بانک‌ها هماهنگ شده پرداخت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پ ن ش IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 2
    باسلام بهترین گزینه برای فروش فرش دستبافت بازنشستگان هستند
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 0
    موکت میخواستم بخرم نصاب اومده متر کرده رفتم دیدم شد 12 میلیون تومن. ندارم
  • به نام خدا US ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 2
    وام از شما فرش از ما( گبه گلیم وتابلو فرش )
  • علی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    باز بیچاره معلم ها و کادر درمان ،کارمندان بانکها ، تامین اجتماعی و نظامی ، والله نمیدانم بقیه کارمندان فرزند ناتنی هستند نه حقوق مناسب نه مزایا به قرآن مثل فقرا داریم زندگی میکنیم ماهی چهار ، پنج تومن اما اون یکی همشون بالای چند ده میلیون ،خدایا این است عدالت
    • سامان IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 1
      مقصر خود شما هستید زندگی کارمندی را برگزیدید و خیال می کردید هرکس کارمندباشه زندگیش ایده آله
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    باسلام ...برای بازنشستگان بیشتر در نظر داشته باشید
  • خسروجردی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    3 1
    حوقشان تااخرماه نمیرسه فرش میخواهن چیکار
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      2 0
      سلام من یی قالیچه بافتم الان یک ساله کسی نمیخره میگن گرونه والادومیلیون هزینه کردم ازم ۲۵۰۰میخرن یعنی دوماه زحمتی که کشیدم ۵۰۰تومن خدایی این انصافه اگردوباره ببافم کی میادبخره تواین گرونی نح
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    بازنشستگان باید در اولویت باشند البته همه بازنشستگان شامل تامین اجتماعی کشوری و لشکری
  • گلیم،سوماک IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    بسیار عالی،،،ما هم کارگاه بافت گلیم داریم و در خدمت دوستان عزیز هستیم
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    2 0
    با سلام کاشکی یکی پیدا میشد مرغ و هم قسطی می کرد...
  • علی خان IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    بجای فرش نمیشه زمین اقساطی بدید آخه حالا فرش گرون خریدم میخوایم تو کوچه یا خیابون پهنش کنیم ، یا خونه استیجاری که اندازه هی عوض میشه ، تو را خدا ی آدم عقل کامل پیدا نمیشه ی ایده بده که به درد امثال من هم بخوره
  • زهرا۵ IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    وام از شما فرش گلیم ...از ما
  • یاغچی ابادی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    عزیزان طراحان این طرح دلشون به حال کار مندان وبازنشستگان نسوخته،اینها به دنبال رونق فروش فرش دستباف هستند،چون این کالا دچار تزلزل در صادرات هستش به خاطر تحریم و....لذا میخان قالب کنن به کارمندان بیچاره،حالا کار مندان همه چیزشون درسته،فقط فرش دستبافشون کمه؟؟!!
  • فرهاد عزمی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    باعرض سلام و خسته نباشید خیلی ممنونیم از طرح عالی‌تون بنده بارها و بارها بعنوان تولیدکننده، مراجعه کردم به صندوق کارآفرینی امید کاشمر، درخصوص شرایط این طرح اما متاسفانه میگن هنوز ابلاغیه‌ای برای ما نیومده مشخص نیست کی این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد؟ ممنون میشم اگر اطلاع بدید
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    کاش به بافنده فرش وام میدادن
  • مهسا IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    سلام این وام حق تولید کننده است دولت بجای حمایت از تولید داره به کارمندان وام ۴درصدی میده و برای همینه ک تولید در این شکست میخوره چون همش از کارمندان دولت حمایت میشه چرا به تولیدکنندگان و بافندگان فرش وام نمیدهند؟؟؟؟
  • F.k IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    چه راهمه ب فکرشکم هستن؟؟؟نمیگم نباشین ولی اینجابحث فرشه شماهااومدین از مرغ میگین!دقیقاتو زندگیتونم همینین...حتما وقطعا رو مخ خانواده هستین!شماها دقیقاهمونایی هستین ک ی کیلومرغ میخرین هی میکوبین تو سر خانواده ک مرغ خریدم فلان قیمت!همه باهمین قیمت میخرن پس درموردش ادامه ندین...
  • محمد نعمتی SE ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    طرح بسیار خوبی هست هم در حمایت از تولید و کالای ایرانی و شکوفایی بازار فرش ایران
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    باسلام خواهشن یه وام 50میلیونی بدین به قالی باف های زحمت کش که بتونن نخ بخرن.اصلادیگه چرا وام نمیدن به قالی باف ها.
  • محمدکاظم انبیائی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    اگه حرف نباشه خوبه
  • آزاده بهجتی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    طرح بسیار جالب و عالی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس