CIA

یک روزنامه آمریکایی از ناکام ماندن عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تشکیل شبکه مخبران در ایران در نتیجه «عملیات ضداطلاعاتی بسیار کارآمد» از سوی تهران، خبر داده است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی از ناکام ماندن عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تشکیل شبکه مخبران در ایران در نتیجه «عملیات ضداطلاعاتی بسیار کارآمد» از سوی تهران، خبر داده است. 

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است: «مقام‌های آمریکایی می‌گویند پیام مکتوب ارسال‌شده از سوی یک افسر سیا که مسئولیت تشکیل شبکه‌های جاسوسی در ایران را به عهده داشت در سراسر بخش‌های مقر مرکزی این سازمان اطلاعاتی در لانگلی طنین‌انداز شد: شبکه مخبران آمریکا تا حد زیادی مغلوب عملیات‌های ضد اطلاعاتی بسیار کارآمد تهران شده بود و تهران، مانع تلاش‌ها برای بازسازی این شبکه شده است.»

  نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده رژیم اسرائیل با فراهم کردن «اطلاعات موثق» درباره فعالیت‌های هسته‌ای، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران  به آمریکا برای پر کردن این شکاف کمک کرده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل سوابق طولانی همکاری با یکدیگر دارند و به خصوص در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا به شدت افزایش یافت.

با وجود این، نیویورک‌تایمز مدعی شده این وضعیت بعد از روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که خواستار احیای توافق هسته‌ای برجام بود تغییر کرد تا جایی که در بهار سال جاری، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی حتی تبادل اطلاعاتی با آمریکا را به دلیل «عدم اعتماد به دولت بایدن» متوقف کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    8 0
    درود بر وزارت اطلاعات
  • تندیس IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    تا وقتی جاسوس ها و وطن فروشان هزینه خدمت به دشمن و بیگانه را سنگین نبینند وضع همین است که هست . دشمن برای استخدام ستون پنجم یک ثانیه هم درنگ نخواهد کرد باید چنان درسی به وطن فروشان داد که صدای ان عالمگیر شود و احدی جرات نکند وطنفروشی کند .
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    جقدر عمیلت ضد اطلاعاتی ما کارآمد است که حساس نقاط ایران منفجر می کنند متوجه نشدیم از کجا خوردیم. دانشمندان هسته ای را در تهران در روز روشن ترور می کنند.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    تا اصلاح طلبان و لشگر دراز گوش سگ پرست وسلبریتی های مرفه وبیسواد در این مملکت آزادانه اراجیف میگویند،دیگه چه نیازی به مخبر دارند
  • سهند IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    توانایی اطلاعاتی ایران جای خود، ولی جای سوال دارد چرا باید اینهمه در ایران افراد خود فروخته و ضد ملی وجود داشته باشد امریکا هر لحظه اراده کنه دنبال تشکیل شبکه جاسوسی باشه!!! ایا هزینه جاسوسی در ایران پایینه؟ ایا مثل خیلی وقتا این جاسوسا از طرف گروه و اشخاص و احزاب خاصی حمایت میشن چرا باید زمینه جاسوسی در ایران اینقدر ...!!!!
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      خیر ارزش پولمون پایینه و خیلی راحت با بودجه کم میتونن نیرو استخدام کنن.
  • رهگذر IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    3 0
    ضمن قدردانی از نیروهای اطلاعاتی ایران عزیز، حدس می‌زنم یک شبکه اطلاعاتی جدید تشکیل داده‌اند؛ می‌خواهند رد گم کنند و خیالمان را راحت! ولی ان‌شاءالله سربازان گمنام امام زمان علیه اسلام باز هم اشراف خود را کامل خواهند کرد. برادران اطلاعاتی، می‌دانم مواظبید ولی بیشتر مواظب باشید. الان موقعیت مهمی برای نفوذ هست. نفود توسط نفاق در انقلابیون. دست خدا به همراهتان.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    درود بر کارکنان وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 0
    در تمام تاریخ امریکا این کشور از خرید و یا ب بیراه کشیدن عده ای از طرف مقابل سود برده. اینک این کار بسیار اسانتر شده است. از طریق فرستادن درخواست ب موبایل افرادی مدتی زیر نظر داشتند اهداف خود را جلو می برند و شبکه درست میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس