کد خبر 1264268
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
صهیونیست‌ها پیکر هفت اسیر فلسطینی را تحویل نمی‌دهند

مرکز حقوق بشر «المیزان» خبر داد که صهیونیستها جنازه هفت اسیر فلسطینی را که در زندانهای صهیونیستی شهید شده‌اند، تحویل نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، مسئولان صهیونیست به جنایات خود علیه اسرای فلسطینی ادامه می‌دهند و جدیدترین سیاست آنان علیه پیکر این اسرا در حال اجراست.

مرکز حقوق بشر «المیزان» امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که صهیونیستها جنازه هفت اسیر فلسطینی را که در زندان رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند، تحویل نمی‌دهند.

پایگاه خبری عرب-۴۸ ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این اقدام در چارچوب سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر «گروگان گرفتن اجساد و استفاده از آنان به عنوان ابزار چانه‌زنی و کسب اهداف سیاسی» است.

بر اساس این بیانیه، سیاست گروگان گرفتن اجساد اسرا، به سیاست رسمی رژیم صهیونیستی تبدل شده است. گذشته از اینکه این رژیم، قوانینی برای عدم تحویل اجساد نیز تصویب کرده است.

به گفته المیزان، تعداد اجسادی که صهیونیستها از سال ۲۰۱۵ تحویل نداده‌اند به ۳۲۵ نفر رسیده است. بر اساس قوانین صهیونیستها، فرمانده نظامی می‌تواند مانع تحویل اجساد اسرای فلسطینی و دفن آنان شود.

این مرکز تأکید کرد، در پی نبود خدمات بهداشتی و تداوم سیاست بی‌توجهی و کم‌کاری پزشکی در زمینه شیوع کرونا، جان اسرای فلسطینی در بند صهیونیستها در خطر است.

به گفته این مرکز، مسئولان صهیونیست حتی نام اجساد اسرای فلسطینی و محل نگهداری آنان را فاش نمی‌کنند و الجازه نمی‌دهند پیکر آنان کالبدشکافی یا علت فوت مشخص شود.

مرکز المیزان از جامعه بین‌الملل خواست که مسئولیت حقوقی و اخلاقی خود را نسبت به مردم فلسطین انجام دهند و به مسئولان صهیونیست اعمال فشار کنند که پیکر اسرای فلسطینی را تحویل دهند.

حدود ۵۳۰۰ فلسطینی از جمله ۴۰ زن، ۲۵۰ کودک و حدود ۵۲۰ بازداشتی اداری (بدون محاکمه) در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس