آمادگی برای افزایش تا ۴۰۰ مگاواتی صدور برق به افغانستان و پاکستان

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت که این امکان وجود دارد تا بیش از ۴۰۰ مگاوات تامین برق کشور پاکستان و افغانستان افزایش داده شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، "مصطفی رجبی مشهدی " افزود: کشور ما علاقمند به توسعه روابط و همچنین صادرات بیشتر برق به پاکستان است.

وی ادامه داد: خط انتقال تا مرز پاکستان برای تامین برق بندر گوادر هم احداث شده، اما شبکه برق در این کشور هنوز مهیا نیست، در صورتی که امکان احداث شبکه پاکستان فراهم شود و یا اینکه خودشان نسبت به احداث شبکه اقدام کنند، قطعا جمهوری اسلامی ایران و وزارت نیرو آمادگی توسعه تبادلات برقی را دارد.

سخنگوی صنعت برق یادآورشد که  ما این امکان را داریم تا بیش از ۴۰۰ مگاوات تامین برق این کشور را افزایش دهیم.

وی درباره پرداخت پول برق دریافتی از سوی پاکستان نیز افزود: مطابق شرایطی که فراهم بوده مبادلات مالی بین دو کشور انجام شده و پاکستان تاکنون پول برق دریافتی خود را طبق روال پرداخت کرده و مشکل جدی در این زمینه نداشته ایم.

رجبی مشهدی درباره صادرات برق به افغانستان گفت: ما به کشور افغانستان هم صادرت برق داریم، ولی در شرایط خاص کنونی که ما با محدودیت تامین برق کشور خودمان مواجهیم میزان صادرات به این کشور به حداقل خود کاهش پیدا کرده است. وی مجموع برق صادراتی به افغانستان و پاکستان را زیر ۱۰۰ مگاوات اعلام کرد. سخنگوی صنعت برق حضور طالبان را مانعی برای صادرات برق به کشور افغانستان ندانست.

به گزارش مشرق، هیجدهم مردادماه سخنگوی صنعت برق گفت: امروز بنابر قراردادهای موجود ۱۳ مگاوات برق به افغانستان صادر شد در حالی که هفته قبل این میزان ۱۰۰ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق یادآورشد که  سال گذشته حدود ۲ هزار مگاوات صادرات برق داشتیم که امسال به دلیل نیاز داخلی صادرات به ۱۵۰ مگاوات کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • Ali GB ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    2 0
    چراغی که به خانه رواست را کجا می برید ؟؟!! شاید هم خانه شما اینجا نیست !!
  • muhamadas1981 IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    5 0
    پیشنهاد من به مدیر عامل برق این هست که کتاب بی شعوری رو مطالعه کنه که به در کشور خودش ایران برق چندین ساعت قطع میشه بعد میاد به افغانستان و پاکستان و عراق برق صادر میکنه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 0
    ای خدا اینا چیمیزنن شیراز هرروز دوساعت برق وقطع میکنم وبرق نداریم اونوقت اینا می‌خوان برق صادر کنن ساقیشون ومعرفی کویین ما هم بریم جنس بگیریم
  • Reza IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 0
    آقای محترم از خریت خود بکاه و به شعور خود اضافه کن سخته ولی تلاش کن شاید ۱درصد درست بشی.ما الان برق نداریم بعد میخوای صادر کنی
  • پرسپولیسی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    4 0
    بر پدر کسی که به این مردم ظلم میکنه لعنت
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    برای همون قطعی برق داریم تو زمستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از وجدان به دوره. همش کم فروشی به مردم خودمون .بعد ایمان باقی می مونه؟ نکنه کمر به قتل دولت اقای رئیسی بستین؟ مردم دنبال اصلاح بودن و هستن نه همسانی با دوره روحانی!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    واقعا بر ظالم لعنت! دیگه چیو باور کنیم؟ داریم یا نداریم ؟ یاد اقای کلانتری افتادم دستور داده بود اب خوزستان بره به جاهای دیگه . بعد اون فاجعه خوزستان رقم خورد و یک پلیس جوان رشید و باشرف شهید شد و بچش بی سرپرست!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس