طحان‌نظیف: «طرح جهش تولید مسکن» مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح جهش تولید مسکن از سوی اعضای شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش مشرق، هادی طحان نظیف در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به آخرین نتایج بررسی طرح جهش تولید مسکن در شورای نگهبان، گفت: طرح جهش تولید مسکن چندین بار در تردد بین مجلس و شورای نگهبان بود که اولین بار این طرح در فروردین ماه به شورای نگهبان ارسال شد و ابهامات و اشکالاتی از سوی شورای نگهبان نسبت به این طرح مطرح شد.

وی اعلام کرد: در نهایت با اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی نسبت به این طرح داشت، در جلسه اخیر شورای نگهبان در روز چهارشنبه مجدداً طرح جهش تولید مسکن بررسی شد و از طرف اعضای شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: امیدوارم که این قانون به ایجاد رونق و جهش در عرصه مسکن که یکی از صنایع پیشران کشور محسوب می‌شود، بیانجامد و باعث شود که دغدغه مردم در حوزه مسکن مرتفع شود.

طحان نظیف ادامه داد: صنعت پیشران مسکن منجر به فراهم شدن زمینه اشتغال و ازدواج جوانان می‌شود و امیدواریم که با اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن این اتفاق محقق شود.

وی با اشاره به جزئیات قانون جهش تولید مسکن، اظهار داشت: در ماده یک این طرح آمده است که باید در سال حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود. دولت با اجرای این قانون مانعی برای تحقق این مسئله ندارد و امیدواریم که همه بخش‌ها کمک کنند تا این قانون که یکی از وعده‌های دولت در ایام انتخابات هم بود، عملیاتی شود.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به دیگر جزئیات قانون مذکور، گفت: ایجاد شورای عالی مسکن در بالاترین سطح به ریاست رئیس‌جمهور و چند تن از وزرا، ایجاد صندوق ملی مسکن با هدف تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع این قانون، تامین زمین و اراضی، تامین مصالح ساختمانی و تسهیل خدمات ساختمانی مانند صدور پروانه و گواهی پایان کار از دیگر مواردی است که در این قانون آمده است.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    2 1
    دیگه کسی این ها رو باور نمیکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس