کد خبر 1266572
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
نیویورک تایمز: اسرائیل قصد حمله به کشتی ایرانی را ندارد

یک روزنامه لبنانی از ورود کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان به آب‌های سوریه خبر داد و نوشت، این کشتی بار خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه می‌کند و سپس سوخت مذکور با تانکر به لبنان منتقل خواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی «الاخبار» امروز (پنجشنبه) نوشت، کشتی ایرانی که حامل سوخت برای لبنان است چهارشنبه (دیروز) وارد آب‌های سرزمینی سوریه شد.

در ادامه این گزارش آمده، کشتی مذکور بار خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه می‌کند و سپس این سوخت به وسیله تانکر از سوریه به لبنان منتقل خواهد شد.

الاخبار افزود، بخشی از بار این کشتی را حزب‌الله لبنان به بیمارستان‌های دولتی و امثال آن هدیه خواهد داد و سپس شرکتی خصوصی سازوکار فروش این سوخت به سازمان‌های خصوصی و ژنراتورهای برق را بر عهده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

کشتی‌های ایرانی؛ تنها امید لبنانی‌ها برای نجات از بحران سوخت

بنا به گفته منابع آگاه، کشتی دوم و سوم نیز با همین سازوکار خواهند رسید و هنوز درباره بار آنها و اینکه آیا سوختشان بنزین، مازوت (نفت کوره) یا هر دوی آنهاست، اطلاعاتی منتشر نشده است. همزمان این احتمال مطرح است که کشتی چهارم به زودی از ایران به راه بیفتد.

نزدیکی ورود سوخت ایران به لبنان با سفر هیأتی از کنگره آمریکا به لبنان همزمان شده است. این هیأت که دیروز بیروت را ترک کرد ، مدعی شد، واشنگتن برای حل سوخت در لبنان تلاش می‌کند و نیازی به واردات سوخت از ایران نیست. عبارتی که «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان نیز پیش‌تر آن را به کار برده بود.

هیأت مذکور در فرودگاه بیروت کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و یکی از اعضای آن به نام «ریچارد بلومنتال» در اظهاراتی علیه حزب‌الله مدعی شد «حزب‌الله سرطان بدخیمی است که باید ریشه‌کن شود».

لبنان این روزها با فقدان سوخت روبه‌روست و حزب‌الله ماه‌هاست که گزینه خرید سوخت از ایران را در لبنان مطرح کرده است.

در پی بحران سوخت، احتکار آن افزایش یافته و ارتش لبنان برای مبارزه با این پدیده اعلام کرد، از پمپ بنزین‌ها بازدید خواهد کرد و هر جایگاهی که احتکار کرده باشد، سوختش را به رایگان میان مردم توزیع خواهد کرد.

یکی از موارد احتکار به طرز مرگباری پایان یافت؛ انفجار یک مخزن سوخت حاوی بنزین -که ارتش آن را مصادره و میان مردم توزیع کرده بود- در شهر «التلیل» در «عکار» در شمال لبنان (در ۲۴ مرداد) منجر به کشته شدن ۲۸ نفر و زخمی شدن حدود هشتاد نفر شد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیدا هشدار داد. 

خوش‌بینی درباره تشکیل دولت

در ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید لبنان، «عباس ابراهیم» رئیس امنیت عمومی لبنان به خط مذاکره میان «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان وارد شده و فضای اظهارات گروه‌های مختلف سیاسی در دولت آینده مثبت است.

الاخبار افزود، بنا به گفته منابع سیاسی موضوع اختلاف بر سر دو کرسی وزارت کشور و دادگستری حل شده و تنها مشکل باقیمانده مطالبه «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف برای تعیین وزیر یکی از وزارتخانه‌های اقتصاد، امور اجتماعی یا انرژی است تا اینگونه از طریق نماینده خود در وزارتخانه‌های مذکور مذکراتی با صندوق بین‌المللی پول داشته باشد و وی وزارتخانه اقتصاد را ترجیح می‌دهد.

همزمان با اخبار برخی رسانه‌های لبنانی و ابراز خوشبینی مبنی بر تشکیل دولت تا قبل از پایان هفته جاری، منابع وابسته به جریان ریاست‌جمهوری لبنان «التیار الوطنی الحر» گفته‌اند، تشکیل دولت نباید از هفته جاری تجاوز کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • علی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    57 4
    رژیم صهیونیستی و ... وجود دارن چپ نگاه کنند
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      27 43
      این که سوخت هست. تو سوریه هفته ای یه بار حمله میکرد شما .... نداشتید جواب بدید
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      24 31
      بفرما شجاع خان جواب ترور فخری زاده و انفجار نطنز و سرقت اسناد و ... رو دادید؟
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      24 24
      آخه لعنتی 15.42 ما زدیم صداش در نیومده تا الان 5 تا کشتی اسرائیلی تیر غیب بهش خورده که تا حالا خبرش اومده و چندتا خبری نشده
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      25 24
      ۱۵:۴۲ تو جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و جنوب لبنان و آزادی غزه اربابت با اون همه تجهیزات هیچ غلطی نتونست بکنه و بعدم اندازه دهنت ... بزن اینطوری به مغز آکبندت فشار میاد
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      20 24
      ۱۵:۴۳ اگه ایرانی هستی و از مزدوران اجیر شده نیستی باید بگم برخی حوادث مشکوک در اسرائیل رو ببین و بعد نظر بده
    • علی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      3 0
      عزیزان اسرائیل مثل سگ از ایران میترسه ما اگه اراده کنیم اسرائیل رو با خاک یکسان میکنیم
    • محمدایوب IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      درجواب تو که گفتی تو سوریه هفته ای تو سوریه میزد نداشتید جواب بدید بی معرفت خودت خوردی. حالا میگی نداشتید.
    • محمدایوب IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      درجواب بفرما شجاع خان. فرزند نتانیاهو. پدرتان الان حدود یک ماه هست دنبال. اونیکه کشتی شونو زده میگردند. در جواب اسناد هم. چهار کشتی شون. تو اقیانوس قطب نماشون وووو هک شده بود سرگردان بودن راهشون را گم کرده بودن. منتهی اینها گمنام انجام میشه که بهانه دست آنها ونوکران داخلیشون نده یک تیر در کنن. پوشک کمیاب بشه اصلاح طلبان فریاد وا پوشکا بدن.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    28 58
    انتظار داری افتخار کنیم که اموال ملت از رو حماقت تاراج می کنید
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      40 28
      اموالتو کی به تاراج برده!!!؟؟؟ اونی که تحریمت کرده. یکی داره مشت میزنه پس کله ت بجای اینکه برگردی جوابشو بدی چون ازش میترسی یا زورت نمیرسه یا میپرستیش و ... تلافیشو سر یکی دیگه خالی میکنی؟ مشتریهای نفت ما هند چین و ژاپن کره جنوبی اسپانیا یونان سریلانکا افریقای جنوبی مالزی و ... بودن همشونو امریکا تهدید کرده ازمون نفت نخرن و نمیخرن نشستی به لبنان گیر دادی؟مشکلت مردم بحران زده ی لبنانه!؟ اونهمه نفتکش از کار بیکار شدن بخاطر تحریم های ظالمانه که دلیل نداره اونوقت درد این جماعت لبنانه. وقتی جواب مشتی که زدنو برنمیگردی بدی و یقه ی یکی دیگه رو میگیری یعنی تا دشون بخواد بازم میزنن تو سرت صد تا تحریم دیگه هم میزارن رو باقی تحریما تحویلت میدن. فرستادن نفتکش به لبنان جواب اون مشته که شما که عرضه شو ندارید یا نمیصرفه براتون عکس العمل نشون بدید و شاکی بشید .
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      6 4
      به خواب زده رو نمیشه از خواب بیدار کرد.
    • محمدایوب IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      15/41. فرستادن بنزین قبل از اینکه پولش مهم باشه زدن تو دهن قلدری که دولت قبل 8سال در خانه اش کاسه گدایی دست گرفته بود وان را کدخدای جهان میدونست. ووزیر خاجه اش ادعا داشت با یک بمب مارانابود میکند. ودر مقابل گاو شیری ونوکر آمریکا امیر کویت زانو زد دوم اینکه به آن بیچاره ها که نمی فهمند خر فهمشان کند که امام ما 40سال پیش آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. احمق‌ها آنقدر کور هستند که آمریکا در افغانستان را ببینند اگر ما جواب قلدری آمریکا نایستیم. مانند بعضی اصلاح طلبان تفکرشان این است اگر با ناموسشان همراه باشند لاتی قصد تعرض به ناموسشان کند. خودشان کمک آن لات میکنند. که مبادا درگیر وکت شلوارشان پاره شود.
  • RO ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    7 7
    اون وقت وزیر نفت میگه کمبود سوخت داریم!!!!
    • با سلام BE ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      4 2
      کمبود سوخت در ایران که کمی خنده دار میباشد ، انگار بگوییم کمبود زیره در کرمان ، هر کی هم گفته حواسش نبوده
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      3 0
      کی گفته
    • محمدایوب IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      اگه وزیر نفت گفته کمبود سوخت داریم. اون که اومده خونه شما وزیر نفت نبوده خودشو جازده. اگه براتون کمی سوخت آورده و گفته کمه منت سر تون گذاشته اگه شب مونده. برو. ببین. تحقیق کن 9ماه دیگه گندش درنیاد.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    7 4
    بسلامتی ان شا الله خیره
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    6 25
    این یک فتح المببن است!!!!!ای غنچه...از خواب گران خیز ...اموال مردم سالهایت به تاراج برفت
  • RO ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    9 6
    کاش یکی هم بود برا ما اینطوری خرج میکرد. خدا شانس بده
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      تو اروپا که مپنفت سرقت میکنن
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      3 0
      طرف تا خرخره تحریمش کرده بخاطر هیچ و پوچ منتظره بهش کمک کنن ما کمک نمیخوایم تحریمای ضد بشری رو بردارن مشکلمون حله
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    8 9
    از کامنت ها معلومه بردن سوخت به لبنان بدجوری شما پیرخرفت های آلبانی رو سوزونده....ترابخدا جمع کنین این بساط لشکرسایبریتونو دیگه بچه قنداقی های کشور هم به این حماقتتون میخندند...کی میخواهید بفهمید واقعا منافق وبدبختید
  • مهدی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    6 2
    من از سهم خودم و بچه هام با کمک به لبنان از هر طریقی می‌گذرم کمک به محور مقاومت من جمله لبنان از اصولی است که مانع تعرض آمریکا و اسرائیل به کشورهای اسلامی شده و می‌شود ما بینی استکبار را به خاک مالیدیم و میمالیم آمریکا دشمن شماره یک کشورهای اسلامی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس