کد خبر 1266736
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
وزیر انگلیس

وزیر امور خارجه انگلیس در نشست خبری با همتای قطری خود در دوحه از گفتگو با سران طالبان در پایتخت قطر خبر داد.

به گزارش مشرق، دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در نشست خبری با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر با اشاره به دیدارش با اعضای طالبان در دوحه گفت: درباره چهار موضوع گفتگو شد، اول اینکه افغانستان دوباره به مامن تروریست‌ها مبدل نشود.

باز شدن راه کمک‌های انساندوستانه برای مدیریت بحران انسانی در افغانستان محور دیگر نشست وزیر خارجه انگلیس با اعضای طالبان اعلام شد؛ حفظ ثبات منطقه محور سوم این نشست بود و محور چهام اینکه طالبان باید ثابت کند حرف با عملش یکی است و طالبان با عملکردش ارزیابی می‌شود نه حرف‌های سران آن.

راب که دیروز در کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس بخاطر عملکردش در قبال تحولات اخیر افغانستان و به ویژه به جا گذاشتن همکاران افغان نظامیان انگلیسی، آماج حملات نمایندگان قرار گرفت، گفت: اولویت ما ایجاد مسیری امن برای انتقال شهروندان و افراد مورد نظر از افغانستان است.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به بی ثباتی‌های ناشی از هجوم مهاجران به کشورهای همسایه مدعی شد: ما قصد داریم به کشورهای همسایه‌ای که در معرض هجوم مهاجرانند کمک کنیم.

راب در پاسخ به پرسشی، تعامل با طالبان را موضوعی مهم دانست و گفت: باید به واقعیت‌های افغانستان توجه شود، ما واقع گرا و عمل گراییم و هنوز طالبان را به رسمیت نشناختیم، اما می‌بایست با آنان گفتگو کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم ارزیابی درستی از آنان داشته باشیم.

وی همچنین از دولت قطر برای اجازه دادن به انتقال سفارت انگلیس از کابل به دوحه قدردانی و بر لزوم تقویت روابط با قطر تاکید کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر نیز در این نشست مشترک از گفتگو درباره نحوه اداره فرودگاه کابل و بازگشایی هر چه سریعتر آن خبر داد و گفت: با کشور ترکیه نیز در این باره تبادل نظر شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس