کد خبر 1267078
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
تشدید درگیری‌ها در محورهای مختلف مأرب

در استان مأرب درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش یمن و متجاوزان سعودی جریان دارد که شدت این درگیری‌ها در «صرواح» در غرب این استان بیشتر است.

به گزارش مشرق، المیادین اعلام کرد: نبردهای سنگینی میان نیروهای صنعا و نیروهای وابسته به متجاوزان  در منطقه «خب و الشعف» در استان الجوف در مرز با نجران عربستان جریان دارد و جنگنده‌های ائتلاف ریاض حمایت هوایی از عوامل خود به عمل می آورند.

در منطقه الشهلا واقع میان الحزم و خب و الشعف درگیری جریان دارد و نیروهای هادی مدعی دفع حمله نیروهای صنعا در منطقه شهلا شد اند.

همزمان جنگنده‌های سعودی ۱۴ بار پادگان اللبنات در جنوب شرق الحزم در استان الجوف را هدف قرار دادند.

در استان مأرب درگیری‌های شدیدی میان نیروهای صنعا و متجاوزان جریان دارد که شدت این درگیری‌ها در صرواح در غرب این استان بیشتر است.

طی ساعات گذشته جنگنده‌های سعودی دهها بار صرواح را بمباران کردند و سه حمله هم به رحبه در جنوب استان مأرب انجام دادند و این دو روز پس از بازپس گیری منطقه الکوله در رحبه رخ می‌دهد که به دنبال درگیری‌های شدید یکماهه که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت، به دست نیروهای صنعا فتح شد.

از سوی دیگرمنابع سعودی از حملات ائتلاف سعودی به استان صعده و ۲۷۸ مورد نقض آتش بس از سوی متجاوزان در الحدیده طی ساعات گذشته هم خبر دادند.

آخرین اخبار مأرب

منابع یمنی از ادامه درگیری ها در جبهه‌های جنوبی و غرب مأرب خبر داده و اعلام کردند که نبردها در منطقه رحبه جنوب مأرب و نیز جبهه‌های الکساره و المشجح  در غرب استان متمرکز است.

نیروهای صنعا دستاوردهای نظامی در جبهه‌های مأرب به دست آورده که پیشروی آنها را برای گشودن جبهه‌های جدید در حریب و الوادی آسانتر می‌کند.

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای صنعا جبهه‌های جدیدی در شمال شهر مأرب گشوده و به سوی تپه الصمده در منطقه الوادی الکبیر و وادی عبیده پیشروی کردند.

این منابع بیان کردند: نیروهای صنعا از طریق نخلا و مواضع خود در حمه الذیاب به سمت منطقه القاعد الاسفل در الوادی در شمال مأرب پیشروی کردند.

منابع مذکور افزودند: نیروهای صنعا مواضع تروریست‌های القاعده و ائتلاف سعودی را در تپه النقطه درمنطقه الوادی الکبیر هدف قرار داند.

در جنوب استان مأرب هم نیروهای صنعا موفق به پاکسازی منطقه الصعاتره آخرین مرکز وابسته به نیروهای ائتلاف در رحبه شدند.

نیروهای ارتش یمن ساعاتی پس از پاکسازی الصعاتره به سمت مواضع نیروهای ائتلاف در مناطق آل جناح در حریب در جنوب مأرب پیشروی کردند.

این درحالی است که طی نبردهای روزهای گذشته بسیاری از نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی به خاک افتاده‌اند که در میان آنها چندین سرهنگ و افسر برجسته  به چشم می خورد.

منابع یمنی اعلام کردند که هنوز از سرنوشت بسیاری از فرماندهان نیروهای ائتلاف از جمله ناصر الذیبانی خبری در دست نیست.

این منابع به زخمی شدن دهها نظامی وابسته به ائتلاف سعودی هم اشاره کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 1
    مشرق الان دقیقا دو ساله داره در مورد سقوط احتمالی مارب در دو هفته آینده خبر میزنه!!! خخخخ
    • ملا زلف‌علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      بی هواپیمایی و هزار درد... یمن هواپیما نداره...
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    چرا پهپادهای مقاومت یمنی ها را پشتیبانی نمیکنند؟ اگر بتوان با هر پهپاد 2-3 جنگنده را در فرودگاهای نزدیک یمن زد و از کار انداخت چرا اینکار را مقاومت ایران و عراق و ... نمیکنند تعداد جنگنده های سعودی محدودند و با ضربه به آنها زا کار میافتند چرا این کار صورت نمیگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس