کد خبر 1267527
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
طالبان

همزمان با ادعای طالبان مبنی بر کنترل شهرستان شتل پنجشیر، منابع محلی اعلام کردند که تا ساعتی دیگر احمد مسعود در میان اسرای طالبان سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، منابع محلی پنجشیر اعلام کردند که تا ساعاتی دیگر احمدمسعود رهبر جبهه پنجشیر در میان بیش از  ۱۰۰۰ تن از اسرای طالبان و در مورد حملات و غنایم بدست آمده سخنرانی می‌کند.

این در حالی است که طالبان مدعی شده شهرستان شتل ولایت پنجشیر را به تصرف خود در آورده است.

از سوی دیگر فهیم دشتی، سخنگوی جبهه پنجشیر در این باره گفته طالبان به دلیل انفجار کوه از در منطقه دشت ریوت تحت محاصره قرار گرفته و تمام وسایط و تجهیزاتشان به جا مانده است.

وی افزود: درگیری شدید در منطقه ادامه دارد و گذرگاه خاواک نیز قطع شده و  هزاران عضو طالبان نیز در شهرستان پریان محاصره شده اند.

دشتی درباره ادعای طالبان مبنی بر تصرف شتل چیزی نگفته است.

به دنبال انتشار اخباری از سقوط پنجشیر به دست طالبان، احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت در واکنشی گفت که از خواسته‌های برحق دست نمی‌کشد، خسته نمی‌شود و از هیچ تهدیدی هم نمی‌ترسد.

وی در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک رسمی خود نوشت: مبارزه چه مثل پنجشیر که تاکنون محکم ایستاده و چه مثل خواهران با غیرت هراتی ما که فریاد حق خواهی را شجاعانه بلند کردند نشان دهنده این است مردم از خواسته‌ای بر حق خویش دست نکشیده و از مبارزه بر حق خویش خسته نمی‌شوند ‌و از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند.

مسعود ادامه داد: شکست تنها وقتی اتفاق می‌افتد که از مبارزه بر حق خویش دست بکشید و خسته شوید و مردم ما هیچ‌ وقت به توکل خدا خسته نمی‌شویم و تا ساختن افغانستانی آباد و آزاد و مستقل به پیش خواهیم رفت.

شب گذشته برخی از منابع خبری اعلام کردند که پنجشیر به دست طالبان سقوط کرده است.

در همین حال امرالله صالح، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، به طلوع‌نیوز گفت که وی در پنجشیر است و هم اکنون نبردهای شدید میان جبهه مقاومت و گروه طالبان جریان دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • امین IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    7 28
    این مسعود خیلی باحاله از فیس بوک ؟ پیام می ده زنان افغانی رو داره اشاره می کنه که وطن فروشایی مثل مسیح علی نژاد پروموت کردن دم از مقاومت می زنه این بنده خدا از هر وطن فروشی وطن فروش تره
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      14 4
      وطن فروش امثال تو هستید که از طالبان نوچه سعودی و وهابی حمایت می کنید.زنان حق دارند از حقوقشون دفاع کنند افکار پوسیده طالبانی شما جاش سطل آشغاله
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      6 1
      از اینترنت آمریکایی استفاده نکن مومن
    • CA ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      2 5
      این آمریکا هر جا میره دنبال مسعود میگرده یکی هم از ایران پیدا کرده بود!
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      6 0
      آمریکا اینبار با پاکستان به کشور افغانستان بازگشته همین امروز ریس استخبارات سازمان اطلاعات پاکستان وارد افغانستان شد، آمریکا طی نشست ها و توافقات دوحه قطر موظف شد افغانستان رو تحویل گروه طالبان بده .. والسلام !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس