کد خبر 1267838
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
مافیای زباله و درآمد چند میلیارد تومانی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از وجود مافیای زباله و درآمد روزانه ده‌ها میلیارد تومانی از این طلای کثیف خبر داد.

به گزارش مشرق، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مافیا در همه بخش‌ها کمر اقتصاد را شکسته و در بحث زباله هم مافیا وجود دارد، گفت: مافیای زباله روزانه ده‌ها میلیارد تومان درآمد دارد.

او افزود: این آمارها به گوش ما رسیده است و چاره‌ای جز ایستادگی مقابل زیاده خواهی‌های آنان وجود ندارد.

حاجی پور با بیان اینکه کشورهای صنعتی بهره بردای‌های مختلفی از زباله می‌کنند، مدیریت پسماند را یکی از بزرگترین مشکلات شهرهای شمالی دانست و ادامه داد: شهرستان آمل برای مدیریت پسماند هنوز به دنبال یافتن مکانی برای ایجاد کارخانه کمپوست یا زباله سوز هستند.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی گفت: منطقه عمارت که زباله‌های شهرستان آمل در آن ریخته می‌شود چند سال است دیگر ظرفیت ندارد و سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند.

حاجی پور وجود کوه زباله در عمارت آمل را موجب شرمندگی دانست و افزود: متأسفانه نگاه بین بخشی در شهرستان‌های همجوار، مخالفت مسئولان این شهرستان‌ها با ساخت کارخانه زباله سوز، جدی نبودن مدیریت ارشد استان و اداراتی که وظیفه مدیریت پسماند زباله را به عهده دارند سبب شده است زباله این شهرستان هرسال بحرانی‌تر شود.

او افزود: اینکه کارشناسان برای ساخت کارخانه زباله سوز کدام شهرستان را مناسب دیدند و جانمایی کردند نباید برای مسئولان آن شهرستان خیلی مهم باشد، چونکه مدیریت زباله‌های همان شهرها نیز به بحران و معظل تبدیل می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مسئولان استان نیز در این مدت فقط حرف می‌زنند و مردم را مشغول می‌کنند.

او با بیان اینکه مکان‌های مختلفی ازجمله منال، پاساکش، سنگ چالک و چند مکان دیگر برای مدیریت زباله شهرستان پیشنهاد شد، گفت: متأسفانه با سنگ اندازی ومخالفت‌های کوته فکرانه و سلیقه‌ای اصل داستان که مدیریت پسماند شهرستان بوده، به فراموشی سپرده شده است.

حاجی پور گفت: دو مکان پاساکش و سنگ چالک به خاطر نزدیکی با رودخانه هراز از نظر محیط زیستی از مرحله انتخاب خارج شده است و منطقه " منال" در حوزه استحفاظی آمل ونور بهترین گزینه برای ایجاد کارخانه زباله سوز و یا کمپوست است.

وی افزود: ما به دنبال مالکیت " منال" نیستیم و نخواهیم بود و هدف اصلی حل بحران دفن زباله‌های شهرهای آمل، نور، محمودآباد، فریدونکنار، چمستان و سرخرود است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس