آمریکایی‌ها بیش از ۷۰ درصد فرودگاه کابل را تخریب کردند

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی مدعی است که طالبان به شش هواپیمای حامل مسافران آمریکایی و برخی شهروندان افغانستان اجازه خروج از فرودگاه مزارشریف را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز مدعی شد که ۶ هواپیمای آمریکایی با مسافرانش در فرودگاه مزار شریف در شمال افغانستان متوقف شده و طالبان به آنها اجازه خروج از این کشور را تا کنون نداده‌ است.

بیشتر بخوانید:

احیای دیدگاه لزوم خودمختاری استراتژیک با خروج آمریکا از افغانستان

براساس این گزارش، سناتور «مایکل مک کول» گفته، شماری از شهروندان افغانستانی از جمله مترجمان نیز در کنار اتباع آمریکایی از مسافران این هواپیماها هستند. 

این سناتور آمریکایی مدعی شد: «در واقع ما شش هواپیما در فرودگاه مزارشریف داریم با اتباع آمریکایی به همراه مترجمان افغانستانی و طالبان آنها را گروگان گرفته‌اند و مثل اینکه درخواستهایی دارند و این نگرانی وجود دارد که درخواستهای آنها روز به روز بیشتر شود.»

طالبان مانع خروج ۶ هواپیمای آمریکایی شد +عکس

فرودگاه مزارشریف

با این حال مک کول جزئیات بیشتری درباره این ادعاهای خود ارائه نکرده است. 

برخی منابع دیگر اما می‌گویند که بسیاری از اتباع افغانستانی که مسافر این هواپیماها هستند نه گذرنامه دارند و نه مجوز خروج و به همین دلیل جلوی خروج آنها از سوی طالبان گرفته شده است.  

مک کول می‌گوید که نمایندگان دولت و کاخ سفید نیز به درخواستهای وی برای توضیح در این زمینه پاسخ نداده‌اند. 

پایگاه خبری یاهو نیوز در این زمینه به نقل از یک مقام افغانستان در فرودگاه مزارشریف گزارش داده است، شهروندانی که کذرنامه و ویزا نداشتند فرودگاه مزارشریف را ترک کرده و اوضاع مرتب شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    24 5
    واقعا امریکا توسط یک گروه طالبان به بی آبرویی وضعف رسید ۰
    • جهودشناس IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 5
      تو اصلاً خبر نداری جان من. بذار تو رو روشن کنم. اگر آمریکا میخواست طالبان را در سال 2001 به کلی نابود کند، به راحتی انجامش میداد. ولی تصمیم گرفت طالبان را فلج کند تا امروز دقیقاً 20 سال بعد از اون ماجرای حمله به افغانستان، دوباره طالبان را روی کار بیاورد تا اسلامگرایان اپوزوسیون هندوستان و چین بشوند. مافیای یهود بین الملل (یهود کمونیست) نه تنها بهره‌برداری اقتصادی میکند (یعنی افغانستان را از نظر اقتصادی به شریکش چین میدهد) بلکه بوسیله‌ی اسلام قصد ایجاد اپوزوسیون هندی را دارد تا مبادا افغانستان به دست هندی‌ها بیفتد. بنابراین مافیای جهودیان قصد نابود کردن فرهنگ هندوستان و به وسیله اسلام در افغانستان و پاکستان را دارد (امروز 200 میلیون مسلمان فقط در هند هستند. پاکستان و افغانستان بماند). همچنین به وسیله‌ی مسیحیت قصد نابود کردن فرهنگ چین را دارد تا کل جهان را پیرو ادیان سامی ابراهیمی کند. (امروز 350 میلیون چینی پیرو مسیحیت هستند و درواقع وفادار به اسرائیل‌اند و یک یهودی اعدام شده را روی صلیب میپرستند). این قضیه توسط مافیای خباد لوباویچ هدایت میشود که فراماسونری را هم همین افراد هدایت میکنند ولی بصورت کمونیست مخفی با دیالوگ دموکراسی و مخلوط کردن نژادی و فرهنگی مردم کشورها. این یهودیان که ریشه را از کشور شما و فرهنگ شما و نژاد شما می‌زدایند، این دوگانه دموکراسی-مارکسیسم را ساختند تا کشورهای ریشه‌دار مثل ایران را تبدیل به کلونی‌های بی‌ریشه کنند و به کام کمونیسم نژادی بکشانند. مشرق بکوب این نظر رو تا مردم آگاه بشن
  • سعید IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    16 2
    خدا به خانواده شهدا صبر بدهد.شرم بر اونهایی که دارن با بی کفایتی و رذالتشون به خون این عزیزان و این مملکت خیانت میکنند.شرم!!!!
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    طالبان باید برخوردی شدید با آمریکا داشته باشد به طوریکه آمریکایی ها تا ابد عبرت بگیرن که دنیا صاحب دارد سربازان و فرماندهان آمریکایی همگی دروغگو فریبکار و متجاوز هستن که مفتضحانه از آمریکا فرار کردن وطالبان باید تسهیلات به جامانده را که به غنیمت گرفته است همیشه در معرض دید مردم افقانستان قرار دهند
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    سلام.هواپیماهشون رو بگیرید و مسافرشون با اتوبوس بفرستید برن.امریکا ها دها تریلیون دلار به افغانستان زد،یواش یواش به فکر گرفتن غرامت ها از امریکا و غرب باشید اون در قرون اخرش! تا درس حسابی به غربی ها کافر داده شود.
  • نیما HK ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    مثل تسخیر سفارت جاسوسی آمریکا خودمون این خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس