بومی گزینی سیاست اصلی جذب دانشجو در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت با اشاره به «بومی گزینی» به عنوان سیاست اصلی وزارت بهداشت در جذب دانشجو از احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها تا اواسط مهرماه به شکل آموزش ترکیبی خبر داد.

به گزارش مشرق، نشست دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و علی نمکی مشاور و دستیار امور ویژه وزیر بهداشت با معاون و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه در سالن شهید احمدرضا احدی برگزار شد.

وزیر بهداشت در این نشست با بیان این‌که سخت بودن کار دلیل بر انجام ندادن آن نیست و در عرصه‌ای که ایجاد شده است هر سختی خود یک فرصت به شمار می‌رود، اظهار داشت: زمانی که از حضرت زینب (س) این سؤال پرسیده می‌شود که در کربلا چه دیدی می‌فرمایند «ما رأیتُ الّا جمیلاً» یعنی جز زیبایی ندیدیم؛ بنابراین هر اندازه کار سخت تر باشد اجر و ثواب انجام آن بیشتر خواهد بود.

وی با بیان این‌که شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها را در تهدیدها می‌دید، خاطرنشان کرد: اکنون نیز مجموعه وزارت بهداشت در حال رصد و دیده شدن است و لطف الهی شامل ما است و اگر انسان هدف الهی داشته باشد خداوند نیز به او کمک خواهد کرد. ما باید به مدد الهی کارها را پیش ببریم.

عین‌اللهی با اشاره به این نکته که کم تحرکی و تنبلی از مشکلاتی است که کرونا به توسعه و پیشرفت آن کمک کرده است، اظهار داشت: کم تحرکی و تنبلی به خصوص در جوانان موجب عوارض اجتماعی، فرهنگی و روحی بسیاری خواهد شد و این در حالی است که جوانی همراه با پر تحرکی و جنب و جوش بسیار است که باید این مشکلات را نیز رفع کرد.

«بومی گزینی» هدف اصلی وزارت بهداشت در حوزه جذب دانشجو

وزیر بهداشت «بومی گزینی» را هدف اصلی خود در حوزه جذب دانشجو، عنوان کرد و گفت: بومی گزینی در گذشته به نحو احسن انجام شد و باید باری دیگر دنبال شود. بودن دانشجو در کنار خانواده نیز حمایت خانواده و آرامش بیشتر او را به خصوص در مسائل فرهنگی به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: به عنوان مثال زمانی که در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشکده پرستاری وجود دارد، لزومی ندارد دانشجوی آن شهر از یک دانشگاه در مکان زندگی خود به دانشگاهی دیگر برود. این کار کمک خواهد کرد تا بار حوزه رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌ها در موارد خوابگاه و تغذیه کم شود و از طرفی دانشجو نیز در کنار خانواده خود تحصیل کند و نیازمند خوابگاه نباشد.

مساجد اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی دانشگاه‌ها هستند

عین‌اللهی به اهمیت وجود مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: به واقع مسجد پایگاه اصلی فرهنگی در کشور به شمار می‌رود و اهمیت این پایگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها به شکل مجازی را کافی ندانست و گفت: باید برای وضعیت بهتر تحصیلی و تربیتی دانشجویان برنامه ریزی کنیم، در هر صورت باید دانشگاه‌ها باز شود؛ این احتمال را می‌دهیم تا اواسط مهرماه جاری بازگشایی دانشگاه‌ها را به شکل ترکیبی و بر اساس وضعیت هر دانشگاه داشته باشیم.

کلاس‌های درس حتما تشکیل خواهد شد اما تعداد فراگیران نسبت به وضعیت هر دانشگاه‌ها متفاوت است

وزیر بهداشت با بیان این‌که کلاس‌های درس حتما تشکیل خواهد شد اما تعداد فراگیران نسبت به وضعیت هر دانشگاه‌ها متفاوت است و به صورت ترکیبی خواهد بود، اظهار داشت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی، در حوزه دستیاری و تحصیلات تکمیلی مشکلی برای حضور دانشجو وجود ندارد و تنها در حوزه دانشجویان سایر مقاطع باید برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

وی گفت: بر این اساس می‌توان کلاس‌های ترکیبی را به شکل حداقلی آغاز کرد و بسته به شیوع کرونا و میزان واکسیناسیون این میزان را تغییر داد.

عین اللهی به آغاز فعالیت‌های دانشجویی دانشجویان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های دانشجویی بسته به این که فرد دو دز واکسن را تزریق کرده و کارت واکسیناسیون را نیز دریافت کرده باشد، می‌تواند از سر گرفته شود. یعنی دانشجویانی که کارت واکسن مبنی بر تزریق دو دز را دارند، می‌توانند به اردو بروند و از امکانات رشته‌های ورزشی استفاده کنند.

اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هوشمند پس از واکسیناسیون

وزیر بهداشت از اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هوشمند پس از واکسیناسیون خبر داد و گفت: این ممنوعیت از این پس هوشمند خواهد بود یعنی افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند می‌توانند مسافرت بروند و محدودیت شامل حال آنان نخواهد شد.

وی با بیان این‌که باید آمادگی راه اندازی خوابگاه‌های دانشجویی را داشته باشیم، گفت: باید از مجموعه خزر آباد صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص فعالیت‌های دانشجویی استفاده لازم را ببریم و پس از واکسیناسیون دانشجویان، این فضا در اختیار برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

انجام قرنطینه هوشمند پس از واکسیناسیون عمومی مردم

عین‌اللهی از قرنطینه هوشمند نیز پس از واکسیناسیون عمومی مردم خبر داد و افزود: بعد از واکسیناسیون و دریافت کارت واکسن، به سمت قرنطینه هوشمند پیش خواهیم رفت و در این راستا تصمیم گیری‌هایی شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به ورود حجم بالایی واکسن جهت انجام واکسیناسیون در کشور، گفت: حجم واکسنی که این هفته وارد کشور شده است در طول مدت شیوع کرونا بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر تمامی مقدمات ورود ۱۹ میلیون دز واکسن تا آخر این هفته انجام شده است و این تعداد در حال ورود به کشور است. تا انتهای این ماه نیز ۴۰ میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود.

معاونت فرهنگی و دانشجویی با تمام توان در حوزه واکسیناسیون وارد عمل شود

وی با تاکید بر استفاده از همه توان و ظرفیت وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون، اظهار داشت: تلاش داریم از همه امکانات وزارات بهداشت برای واکسیناسیون مردم استفاده کنیم. باید معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز با تمام توان، امکانات و پرسنلی که در اختیار دارد در این حوزه وارد عمل شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: دانشجویان باید با همان روحیه جهادی و پر تلاش جهت کمک به انجام واکسیناسیون عمومی مردم بسیج شوند. در حوزه واکسیناسیون، نیازمند حرکت مردمی هستیم و باید مردم عزیزمان در این حوزه وارد عمل شوند تا به تزریق مقدار مورد نیاز واکسن برسیم.

برای مواجه نشدن با موج ششم کرونا، شش هفته طلایی را از امروز تا اوایل آبان ماه در اختیار داریم

وی تاکید کرد: برای مواجه نشدن با موج ششم کرونا، شش هفته طلایی را از امروز تا اوایل آبان ماه در اختیار داریم که باید به سرعت واکسیناسیون را برای مراقبت از این موضوع انجام دهیم. امروز جهاد فی سبیل‌الله مقابله با این بیماری است و واکسیناسیون در این مسیر دارای اهمیت است.

در این نشست مدیران حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت حضور داشتند و به ارائه برنامه‌های خود در حوزه مسؤولیتی مربوطه پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    خوب دارن طلاق فرهنگی ملت از همدیگه رو تو القاب و عناوین خوش رنگ فراهم می کنن. بومی گزینی، حساب کن یک دهه دیگه میری کردستان و اذربایجان و سیستان و... بعد متوجه میشی زبون همدیگه رو نمی فهمین! دیگه وقت تجزیه فرا میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس