کد خبر 1268420
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
توضیحات آذری درباره گرین کارت و سفرهایش به خارج از کشور؛ سه تابعیتی هستم!

مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان درباره سفرهایش به خارج از کشور و خبرهایی که در روزهای اخیر مبنی بر دو تابعیتی بودنش مطرح شده توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، سعید آذری مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان که در سال‌های اخیر در راس یکی از باشگاه‌های لیگ برتری حضور داشت، در آستانه لیگ بیست‌ویکم در باشگاهی حضور ندارد و به گفته خودش در حال استراحت است. 

 آذری در خصوص دوران بعد از فعالیتش در باشگاه فولاد خوزستان گفت: از سال ٨٣ تاکنون، ١٧ سال پیاپی کار مدیریتی کردم. پس از این مدت طولانی کار فشرده، خستگی‌هایی تحمیل و باعث می‌شود کمتر در کنار خانواده باشی. نیاز بود مقداری از فوتبال دور و کنار خانواده‌ام باشم. با اینکه پیشنهادات خوبی داشتم ولی ترجیح دادم در کنار خانواده‌ام باشم و امیدوارم باشگاه‌هایی که لطف داشتند و به من پیشنهاد دادند در ادامه راه موفق باشند. 

در دو سال حضور در فولاد فشار زیادی را متحمل شدم

وی عنوان کرد: در دو سال آخر کار در فولاد انرژی زیادی گذاشتم که خدارا شکر حاصل آن کسب یک مقام سومی و سهمیه لیگ قهرمانان در سال اول و قهرمانی جام حذفی و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان در سال دوم بود. کار خیلی سخت بود ولی با همراهی جواد نکونام، بازیکنان و مربیان تیم به سرانجام رسید. این دو سال فشارهای کاری زیادی را متحمل شدم و حس کردم الان باید استراحت کنم و کنار خانواده‌ام باشم. 

گزینه استقلال و پرسپولیس بودن لطف خداست

آذری راجع به اینکه با هر تغییرات مدیریتی در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نام او نیز به عنوان گزینه مدیرعاملی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دو پیشنهاد خیلی خوب از باشگاه‌های صنعتی داشتم. دوستانم در این باشگاه‌ها به من محبت داشتند ولی برای دیگر باشگاه‌ها صرفاً اسم من مطرح می‌شود که این هم برای محبت عزیزان و هواداران فوتبال است. این اتفاق البته لطف خداست و برای هرکسی رخ نمی‌دهد. 4 پیشنهاد عالی داشتم که همه را مسکوت گذاشتم. از قبل هم گفتم وقتی از فولاد بروم تمام تلاشم این است که کنار خانواده‌ام باشم. 40 سال در ورزش هستم ولی این ١٧ سال کمتر کنار آنها بودم و امیدوارم مرا ببخشند. با همه احترامی که برای باشگاه‌ها قائلم اما کماکان روی حرفم هستم و استراحت می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

مصلحت‌اندیشی فدراسیون مشکلی جدید در CAS ایجاد می‌کند

دو تابعیتی نه؛ سه تابعیتی هستم!

مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان درباره اینکه عده‌ای او را به دو تابعیتی بودن متهم کردند و  این موضوع باعث شد در صفحه شخصی‌اش پستی در این رابطه منتشر کند، اظهار داشت: همین ابتدا باید بگویم که من در اصل سه تابعیتی هستم. خودم اصفهانی‌ام، مادرم مشهدی و پدرم تبریزی، بنابراین من سه تابعیت دارم. می‌گویند «گرز باید درخور پهلوان باشد» دو تابعیتی برای من واژه کوچکی است. (باخنده)

اگر کسی مدارکی برای دو تابعیتی بودن من دارد، رو کند

آذری در خصوص اینکه عده‌ای بحث دو تابعیتی بودن را دلیلی برای عدم امکان حضورش در باشگاه‌های دولتی قلمداد کرده‌اند، تصریح کرد: داشتن تابعیت برای کسی گفته می‌شود که پاسپورت و تابعیت آن کشور را داشته باشد که قاعدتاً این موضوع شامل من نمی‌شود. با وجود اینکه ما در کشور مدیرانی داریم که پاسپورت کشوری به جز ایران را هم دارند ولی من تابعیت هیچ کشور دیگری را ندارم. این شایعاتی است که عده‌ای برای دور کردن افراد به راه انداخته‌اند. اگر کسی مدارکی دال بر دو تابعیتی بودن من دارد حتما ارائه کند. 

از سال 2011 گرین کارت دارم و به خارج از کشور سفر می‌کنم

وی یادآور شد: به دلیل مسائل خانوادگی و پزشکی ممکن است سالی چند بار به خارج از کشور سفر کنم ولی این به آن معنی نیست که تابعیت کشوری دیگر را داشته باشم. از سال 2011  گرین کارت دارم و مثل خیلی از هنرمندان، ورزشکاران و البته سیاسیون برای مسائل کاملا شخصی سالی یکی دو بار به خارج از کشور سفر می‌کنم. باید با مردم صادق بود، با اینکه شرایط برای دریافت تابعیت آمریکا برای من مثل خیلی‌های دیگر فراهم بوده ولی تا الان تابعیت کشوری به جز ایران را نداشته‌ام. همانطور که گفتم اگر کسی مدارکی دارد مبنی بر اینکه من پاسپورت یا تابعیت کشور دیگری را دارم ارائه کند. مشکلی برای حضور در کشورهای دیگر ندارم ولی دو تابعیتی نیستیم. 

قرارداد اکثر بازیکنان جوان فولاد بلندمدت تمدید شده بود

آذری درباره وضعیت فولاد خوزستان برای فصل پیش رو و انتقاداتی که بعضاً در خصوص پایان قرارداد برخی از بازیکنان وجود داشته است گفت: خداراشکر با درایت آقای گرشاسبی بچه‌ها اکثراً حفظ شده‌اند. پیش از جدایی من قرارداد اکثر بازیکنان جوان، مثل صالح حردانی و مجتبی نجاریان بلندمدت تمدید شده بود ولی قرارداد بازیکنانی که میانگین سنی بالایی داشتند را تمدید نکردم و اجازه دادم عملکردشان منجر به تمدید قرارداد با آنها شود. باید از ‌بچه‌های آکادمی باشگاه تشکر کنم که این ستاره‌ها را شناسایی کردند. همچنین باید از نکونام تشکر کنم که آنها را رشد داد و به بازی گرفت و منجر شد که حتی بازیکنی مثل صالح حردانی به تیم ملی هم برسد و بازی کند. 

یک و نیم میلیون دلار؛ بند جدایی حردانی 

مدیرعامل پیشین فولاد درباره قصد استقلال برای جذب حردانی گفت: قرارداد همه بازیکنان جوان و آینده‌دار بلند مدت تنظیم شده بود. به طور مثال ما قرارداد حردانی را سه ساله تمدید کردیم که تا دو فصل بعد هم در اختیار فولاد باشد. با توجه به اخبار و مصاحبه‌ها شنیدم قرارداد این بازیکن یک سال دیگر و تا سال 1403 تمدید شده که باعث خوشحالی است. برای رضایت‌نامه این بازیکن برای باشگاه داخلی، پنج میلیارد تومان و برای باشگاه خارجی یک و نیم میلیون دلار لحاظ کرده بودیم. قرارداد مجتبی نجاریان و سینا شاه‌عباسی و خیلی‌های دیگر نیز با همین رویکرد تنظیم شده است. علاوه بر این قرارداد ١٧ بازیکن دیگر از تیم‌های پایه نیز بلندمدت تمدید شده است. حضور بازیکنی مثل حردانی در تیم ملی خیلی خوشحال کننده است. شایستگی فولاد به حدی است که باید بازیکنان بیشتری هم در تیم ملی داشته باشد. امیدوارم فولاد با توجه به حمایت خوب کارخانه و هواداران و البته حضور پیشکسوتم آقای  گرشاسبی کماکان روزهای خوبی را در پیش داشته باشد.  

مطمئنم به جام جهانی صعود می‌کنیم

وی در ادامه به تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و یادآور شد: بازی اول تیم ملی را دیدم ولی فکر می‌کنم بچه‌ها تحت تاثیر بازی اول این تورنمنت بودند. مطمئنم با برنامه‌ریزی‌ها و توانمندی‌هایی که وجود دارد رفته رفته شرایط تیم ملی بهتر می‌شود و به جام جهانی صعود می‌کنیم. امیدوارم در بازی فردا شب مقابل عراق هم با قدرت ظاهر شویم و سه امتیاز دوم را کسب کنیم.

حضور امثال مهدوی‌کیا در فوتبال ما نشانه خوبی است

آذری همچنین در خصوص حضور مهدی مهدوی‌کیا در تیم فوتبال امید ایران، اظهار داشت: حضور افرادی مثل جواد نکونام، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی در فوتبال ما نشانه خوبی خواهد بود. امثال مهدوی‌کیا حق‌شان است که در کشور خودشان کار کنند. برای مهدی آرزوی موفقیت دارم. یکی از خبرهای خوشحال‌کننده اخیر حضور مهدی در تیم امید بود. 

امیدوارم بازیکنان اندازه پول‌هایی که گرفتند بازی کنند

وی گفت: امیدوارم سال فوتبالی پیش‌رو برای ایران موفقیت‌آمیز باشد. رقابت‌های فوتبال جذاب‌تر خواهد شد و امیدوارم بازیکنان با پول‌های بیشتری که گرفته‌اند، فوتبال با کیفیت‌تری انجام دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    19 11
    اقای آذری شما چه جوری از ابتدا مدیر بودی من 12 ساله کار میکنم یه دسته غاز نمیدن سرپرستی کنم
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 0
      همش تقصیر سرپرست دسته غازهاس
  • حسین PL ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    10 2
    فرار از جواب
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    17 3
    عجب.گرین کارت یعنی تابعیت موقت.چقدر راحت دروغ میگن.
    • شهرام IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      9 3
      چه قدر آدم باید پر رو باشه گرین کارت آمریکا را رارد وبرای چکاب پزشکی سالی دوبار می رند آمریکا از خدا بترسید پول بیت المال آدم و حروم لقمه می کنه
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 7
      دروغ نمیگه تو شعورت نمیکشه گرین کارت با پاسپورت فرق داره
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    خیلی ها هستن
  • ایرانی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 4
    مردم قسم نامه گرین کارت را مطالعه کنید
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 6
    واقعاً مدیر شایسته ای هستند.
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 1
      فولادو نابود کرد پنجره نقل و انتقالات فولاد بسته شد مربیش رفت همه بازیکناشم رفتن
  • SE ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 0
    گرین کارت یعنی اقامت دائم. فردی در سطح این آقا نباید در این سطح مدیریتی باشه. لازم بشه سریع فلنگ میبنده میره تابعیت رو هم به موقعش میگیره. فرق زیادی بین تابعیت و اقامت دائم نیست.
    • FR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 0
      محصوصا برای اقازاده ها
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    یاور صنعتی و سنتی را باهم زده
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 3
    گرین کارت داری؟ سوگند وفاداری هم خوردی؟ یا مرحله ی بعدشه؟
  • ایراندوست IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    جناب آذری : ایکاش حداقل میگفتی که چگونه این گرین کارت را گرفتی ! گرین کارت = تابعیت آمریکا . ما را گاگول فرض کردی؟ دقیقا بگوئید برای چه این گرین کارت را گرفتی ؟ حتما برای روز مبادا !!!!
  • معراج عبدالهی ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    هزینه سالی دو بار سفر به خارج از کجا میاد؟
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    عجیبه که در ورزش ایران هر وقت بهارین متجه را میگیری بع بدترین شکل مورد بی اعتنایی قرار میگیری این از مدیر باشگاه اونم از مربی باشگاهی که قهرمان میشه البته این در خوزستائ که بدتر از بقیه جاها مشهوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس