طالبان: سیا تمام تجهیزات آمریکا در افغانستان را منهدم کرد

طالبان روز دوشنبه با نشان دادن بزرگ ‌ترین مرکز عملیاتی سیا در کابل اعلام کرد که نیروهای امریکایی در زمان خروج از افغانستان تمامی تجهیزات نظامی در این مرکز را منهدم کردند.

به گزارش مشرق از طلوع نیوز، بزرگترین مرکز سازمان سیا در کابل که به نام ایگل مشهور است، در منطقه ۱۰ سبز کابل قرار دارد. پیش از این جاسوسان امریکا در این مرکز حضور داشتند، اما اکنون نیروهای طالبان کنترل آن را بدست گرفته اند.

به گفته طالبان، در کنار سندهای مهم، صدها تانک هاموی، تانگ‌های زرهی و جنگ‌افزارهای پیشرفته در این مرکز تخریب و به آتش کشیده شده است.

طالبان اعلام می کند با آن‌ که هزینه تخریب تجهیزات را دقیق نمی‌دانند، اما پیش بینی می‌شود که ارزش  وسایل نظامی تخریب شده،  صدها میلیون دلار بوده است.

مولوی اثنین مسول امنیتی مرکز ایگل پس از خروج آمریکایی ها گفت: هر آن چیزی که در این مرکز مورد استفاده قرار می‌گرفت از بین برده شده است.

به گزارش رسانه های افغان، یک روز پیش از ترک نیروهای خارجی از فرودگاه کابل، مرکز ایگل تخلیه و تخریب شد.

برخی شواهد نشانگر این است که این مرکز پس از ترک نیروهای خارجی بمباران شده است.

نیویورک تایمز می گوید : آن‌ها نمی‌خواستند که سلاح و وسایل نظامی را به دست طالبان بدهند و به همین خاطر این کار را کردند.

مسوولان امنیتی طالبان در این مرکز می‌گویند که از هراس مین‌های جاسازی شده، تاکنون نتوانسته‌اند که بسیاری از اتاق‌های این مرکز بازدید کنند.  

پیش از این نیز گزارش‌های منتشر شده بود که نیروهای امریکایی پیش از ترک فرودگاه هوایی کابل، تمامی وسایل نظامی و بالگردهای نظامی را تخریب کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    دقت را از دست ندهید به فکر مردم باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس