کد خبر 1268683
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
آغاز رایزنی‌ها برای شاگردان آرمات/ والیبالیست‌های نوجوان از خدمت سربازی معاف می‌‌شوند؟

مسئولان در تلاش هستند تا بازیکنان تیم والیبال نوجوانان ایران را به دلیل کسب مدال برنز رقابت‌های جهانی از خدمت سربازی معاف کنند.

به گزارش مشرق، هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که از دوم شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال آغاز شده بود، پنج‌شنبه هفته گذشته به پایان رسید. تیم لهستان عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد و تیم‌های بلغارستان و ایران مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم‌های کوبا و کلمبیا در آخرین روز رقابت‌ها حریف یکدیگر بودند برای رتبه پانزدهمی، اما به دلیل برنامه پروازی دو تیم، مسابقه آنان برگزار نشد و دو تیم در جایگاه پانزدهم مشترک قرار گرفتند. همچنین به دلیل مثبت شدن تست PCR تعدادی از بازیکنان تیم‌های ملی جمهوری دومینیکن و گواتمالا پیش از پرواز به ایران، این دو کشور از حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان کنار گذاشته شدند و در جایگاه نوزدهم مشترک جای گرفتند.

بیشتر بخوانید:

نوجوانان والیبال ایران روی سکوی سوم جهان

در ادوار گذشته بازیکنان تیمی که عنوان قهرمانی جهان را کسب می‌کرد طبق قوانین از خدمت سربازی معاف می‌شدند، اما این بار مسئولان تیم والیبال نوجوانان جهان در تلاش هستند تا با جلب رضایت مسئولان وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها شرایط ویژه ای را برای بازیکنان این تیم درنظر بگیرند. 

رضا عسگری، سرپرست تیم والیبال نوجوانان در این خصوص اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم رضایت مسئولان را جلب کرده و شرایطی را فراهم کنیم که به بازیکنان تیم والیبال نوجوانان به چشم قهرمان نگاه شود. آنها نسل جدید والیبال ایران هستند و نیاز دارند تا بدون دغدغه به تمرینات خود ادامه دهند که در آینده بازهم پرچم کشورمان را بالا ببرند.

وی ادامه داد: ابتدا این موضوع را با داورزنی مطرح و سپس با سایر ارگان عنوان خواهیم کرد. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود و مسئولان نگاه خاص و ویژه ای به این نسل از بازیکنان والیبال کشورمان داشته باشند. حمایت از بازیکنان تیم نوجوانان در واقع حمایت از آینده والیبال کشور است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا تلاش مسئولان به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟ به هر حال تمام بازیکنان کنونی تیم نوجوانان این پتانسیل را دارند تا در آینده در اختیار تیم جوانان و بزرگسالان قرار بگیرند، اما خدمت سرباز می‌تواند وقفه‌ای بزرگ در مسیر پیشرفت آنها ایجاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    باید خدمت سربازی برا ورزشکارا برداشته شود چون ورزشکاران از هر طیف و رشته ای بالا برنده پرچم وطن هستن و به این ملت و پرچم خدمت میکنن ولی در عرصه ورزش.به نظرم بهتره ما خدمتویربازی رو برای همیشه اختیاری کنیم تا جوانانمان مجبور به خدمت در جایی که دوست ندارن نشن و 2 سال از بهترین سالهای زندگیشون که اوج جوانیه الکی نگذره و تلف نشه.سربازی یه پروژه شکست خورده با ملیون ها غایب و فراری و ....هست.بهتره نیروهای استخدامی و کماندو بیاد راس کارو برا آموزش پسران هم باید در طی دوره تحصیل نحوه کار با سلاح و ....داده بشه.یعنی پسران در حال تحصیل یک واحد درسی رو به آمادگی دفاعی و دفاع از وطن اختصاص بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس