کد خبر 1268947
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی 15 هزار و 397 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز روند رو به کاهش به خود گرفته، به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش ۱۵ هزار و ۳۹۷ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۴ هزار و ۲۵۶ واحد به رقم ۴۷۶ هزار و ۳۵۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۱۰۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۹.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۸ هزار و ۳۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از ۱۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات دو بازار امروز از ۲۱ ه زار و ۷۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی یک درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۹۱ درصد افت کردند.

همچنین شاخص آزاد شناور یک درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۱.۴ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط ۰.۴۸ درصد کاهش یافت که این نشان می‌دهد بیشتر فروشندگان سهام افراد خرد و حقیقی بوده و خریداران شرکت‌ها و حقوقی‌ها بوده‌اند.

امروز نماد میدکو مربوط به هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته به خاطر اینکه بعد از برگزاری مجمع و تقسیم سود باز شده و نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ترتیبت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با ۹۹ واحد عقب‌نشینی به رقم ۲۲ هزار و ۶۶۵ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۲۳۷ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۳.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۷۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد و سرمایه‌گذاری صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

در جهت دیگر نمادهای پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن، فولاد هرمزگان، فرابورس و سرمایه‌گذاری مای سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

فردا عرضه اولیه فولاد جهان و کیمیا تک در بورس و فرابورس انجام می‌شود اما امروز شاخص کل با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شده است.

سرمایه‌گذاری در بورس باید از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز بلندمدت باشد و با انتخاب یک پرتفوی متنوع میزان ریسک و زیان کاهش و میزان بازدهی افزایش پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    هپکو ۴۲ درصد منفی باز صف فروش ،، یهو ی چیز دستی هم می دادیم که لطف کردید پول ما رو ی سال نگهداری کردید،، ما که بلد نبودیم خرجش کنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس