کد خبر 1269060
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
.

دولت افغانستان ۲۰ دانشجوی نخبه خود به ایران اسلامی معرفی و در نهایت با هماهنگی‌های انجام شده در دانشکده پردیس بین الملل یزد پذیرش شدند.

به گزارش مشرق، با همکاری مرکز نخبگان کشور و سفیر کشورهای ایران و افغانستان، دانشجویانی که از نخبگان علمی کشور افغانستان از طریق بورسیه پذیرفته شدند و در چهار دانشگاه برتر ایران از جمله دانشکده پردیس بین الملل شهید صدوقی یزد جهت تحصیل در دوره پزشکی عمومی، به مدت هفت سال مهمان جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

از ۲۰ دانشجوی افغانستانی بورسیه در پردیس بین الملل یزد، شش نفر دختر و ۱۴ نفر پسر هستند.این دانشجویان پس از انجام ازمایش تست پی سی ار و کارت واکسن در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر شدند و از ابتدای مهرماه فعالیت اموزشی خود را آغاز می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 1
    آفرین کار خوبیه.
  • BE ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 4
    افغانستان اگه واقعا نخبه داشت...دو سه تا خیابان درست حسابی میساختن واسه خودشون... که در افغانستان مردمش گرد خاک نخورن تو چاله چوله نیفتن....فعلا که مثله همیشه 50ساله هم دیگه رو میکشن....افغانهای که واسه مردم خودش خیری ندارن..هم دیگه رو نمی خوان...می خواد واسه دانشگاه یزد مردم ایران خیری داشته باشه...باورم نمی کنم...گذشته و تجربه ها غیره اینو میگه...
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      3 0
      چه ربطی داره عزیزم؟؟؟؟ مگه باید نخبه باشی تا بتونی یه خیابون بسازی؟؟؟
  • BE ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 2
    حالا من می خوام راجب نخبه های افغانی ها در فضای مجازی بگم...آقا جدیدا مد شده بین برادران و خواهران افغانی....عکس ها و یا یه تعداد فیلم های قبل پنجاه شمسی و بعد اون رو میآرن پست کلیپ می سازن و دستکاری می کنن با فتوشاپ که ماله ایران هست و ماله پاکستان و ماله کشورهای آسیای مرکزی تاجیکستان و ازبکستان هست.. بعد میگن ما خیلی پیشرفته بودیم در دهه 60 و 70 و 80میلادی.مثلا می خوان خودی نشان بدهند..بسیار مقبول خیط کاشتید...یکی نیست بگه آخه بچه افغانستان اون موقعه هم صحرا بود حالا هم صحرا هست...در صحرا به جز خار چیزی نمی روید بر اساس خاصیت و طعبیت محیط هوای آنجا....خارج آن محیط هم فقط در محیطی که مثله صحرا باشد رشد می کند..خار را یا می سوزانند یا بعضی حیوانات خاص می خوره...
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      2 0
      بابا این چه جور موضع گیری ای هست؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    این خوبه خیلی هم عالیه باعث تبادل فرهنگی میشه و هم اینا فردا حافظ منافع اسلام و امت میشن ولی ای کاش دانشجویلن نخبه ایرانی هم میتونستن پزشکی بخونن.من خودم افرادی رو دور و ورم دیدم که با معدل 20 و درس قوی نتونستن تو کنکور موفق بشن افرادی بودن که به دلیل استرس سر جلسه خراب کردن افرادی نخبه ای در روستا ها و مناطق محروم ما هستن که به دلیل نبود امکانات و نداشتن پول و ....نمیتونن در کنکور قبول بشن.من خودم روستایی هستم و درد نبود امکانات رو چشیدم و خیلی از دانش آموزانی برتر دور و ورم با وجود پشتکار خیلی قوی به دلیل نبود آگاهی و نبود امکانات و نداشتن پول موندن و قبول نشدن یا رفتن توو رشته های مثل معلمی و نهایتا پرستاری و آرزوی پزشکی به دلشون موند.من کاری به این عزیزان افغان ندارم اینا هم حقشونه ما مهد تمدن اسلامیم همه امت حق دارن همین افغان ها در جنگ تحمیلی و جنگ با داعش برا امنیت و آبادانی ما هزاران شهید داده اند و همچنان میدهند اینا و مسلمان های دیگه به گردن ما حق دارن.اما ای کاش دولت شرایطی ایجاد کنه که بچه های ایرانی هم راحت بتونن برن تو رشته های مورد علاقسون درس بخونن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس