ویژه ها

عملکرد بسیار ضعیف دولتِ اصلاح طلبان در حوزه های مختلف و از جمله حوزه اقتصادی، در سالهای اخیر مواردی از جمله خرید خانه، خرید خودرو و بهبود وضعیت اقتصادی را برای بسیاری از مردم تبدیل به آرزو کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: در پایان دولت روحانی در آستانه لغو تحریم بودیم

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«روحانی چند بار گفت که همه‌چیز برای امضای توافق وین آماده است و در این توافق مشخص شده که تحریم‌ها باید رفع شود، چه اشخاصی از لیست تحریم خارج می‌شوند، ایران باید در چارچوب آژانس چه کارهایی انجام دهد، طرف‌های غربی باید چه کار کنند و...روحانی چند بار این مسائل را مطرح کرد و گفت که امروز امکان لغو تحریم‌ها وجود دارد. دولت آقای رئیسی روی کار آمد و انتظار این بود که نخستین و مهم‌ترین کارش ادامه مذاکرات وین و به‌سرانجام‌رساندن آن باشد، اما چنین نشد و هرچه جلوتر آمدیم، دیدیم که گویا هیچ برنامه‌ای برای این منظور وجود ندارد».

زیباکلام در ادامه گفت:«طبیعی بود که دولت آقای رئیسی کار سختی در پیش نداشته باشد و همان مذاکرات را ادامه دهد تا تحریم‌ها رفع شود، اما آقای رئیسی هیچ تصمیمی نگرفت؛ زیرا برنامه خاصی با نفرات مشخص‌شده‌ای برای این کار وجود نداشت ».

زیباکلام: در پایان دولت روحانی در آستانه لغو تحریم بودیم/ برنامه‌های اقتصادی دولت رئیسی به «آرزو» شباهت دارد

زیباکلام مدعی شده که چون روحانی در ماههای پایانی دولت گفته «همه‌چیز برای امضای توافق وین آماده است و در این توافق مشخص شده که تحریم‌ها باید رفع شود» پس بنابراین در پایان دولت روحانی در آستانه لغو تحریم بودیم و حالا دولت رئیسی در این خصوص تعلل کرده است.

این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت ندارد؛ چرا؟ به این دلیل که آمریکا و تروئیکای اروپا تا آخرین روز فعالیت دولت روحانی هیچ قدمی در راستای لغو تحریم ها بر نداشتند.

در هفته های پایانی دولت روحانی، «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل گفت:«کشوری که هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت، ایران بود...ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره ای نبرده ایم». پیش از آن «عباس عراقچی» معاون ظریف گفته بود: «نتیجه پایبندی ما به برجام فقط تحریم‌های بیشتر بود».

اگر اظهارات رئیس جمهور سابق درباره تحریم ها دقیق بود، باید طیق گفته وی در دی ماه 94 تمامی تحریم های بانکی، نفتی، پتروشیمی، مالی، بیمه ای، تسلیحاتی و...بالمره لغو می شد و نه تعلیق. اگر اظهارات رئیس دولت سابق درباره برجام و تحریم ها صحیح بود، باید اوبامای مودب و باهوش همه تحریم ها را لغو می کرد و بایدن نیز اقدامات ترامپ را خنثی می کرد.

لازم به ذکر است که زیباکلام که عنوان «استاد دانشگاه» و «تحلیلگر مسائل سیاسی» را یدک می کشد، پس از امضای برجام تاکید کرد که «مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد».

زیباکلام همچنین پس از روی کارآمدن ترامپ نیز در یادداشتی با عنوان «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند» نوشت: «ترامپ بیشترین انعطاف را نسبت به برجام نشان خواهد داد. او نه تنها برجام را آتش نخواهد زد بلکه پرونده برجام را در جایی امن در کاخ سفید قرار خواهد داد. نباید فراموش کنیم که آقای ترامپ یک بیزینس من و تاجر است و مصالح اقتصادی را فدای شعارهای تندی که در دوران انتخابات داده، نمی کند».

** برنامه های اقتصادی دولت رئیسی به «آرزو» شباهت دارد

«حسین راغفر» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان با اشاره به برنامه های اقتصادی دولت رئیسی گفت:«اینکه ما قصد داشته باشیم وضعیت معیشتی مردم را ساماندهی کنیم و یا به دنبال ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای مردم هستیم به معنای راهبرد و استراتژی نیست و بلکه بیشتر به آرزو شباهت دارد.بدون تردید برای تحقق این وعده‌ها ما نیازمند برنامه هستیم».

راغفر در ادامه گفت:«از شیوه انتخاب اعضای تیم اقتصادی دولت و بررسی برنامه‌های آنها می‌توان به این نتیجه رسید که یک برنامه جامع برای حل مشکلات اقتصادی در دولت وجود ندارد. در واقع برنامه‌ها به وزرا محول شده است. در چنین شرایطی هنگامی‌که به برنامه‌های وزرا دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم که این برنامه‌ها بیشتر آرزو و آرمان است. در گفت‌وگوهایی که تیم اقتصادی دولت در رسانه‌ها انجام داده‌اند مشخص است که فعلا برنامه‌ای وجود ندارد».

زیباکلام: در پایان دولت روحانی در آستانه لغو تحریم بودیم/ برنامه‌های اقتصادی دولت رئیسی به «آرزو» شباهت دارد

دولت آقای رئیسی عزم خود را جزم کرده است که برای بهبود اوضاع اقتصادی و ارتقای معیشت مردم، اقدامات اساسی انجام دهد. دولت در این زمینه برنامه های دقیقی را با جزییات مشخص کرده است.

در همین راستا طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال، سوق دادن نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام مالیاتی و گمرک، اصلاحات مربوط به مناطق آزاد، اصلاحات در نظام تأمین مالی (بانکی)، مدیریت صحیح بازار بورس، مدیریت صحیح بازار خودرو، مدیریت تعارض منافع، افزایش سهم بخش صنعت در تولید داخلی، رشد صادرات کالا، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و...از جمله برنامه های تحولی دولت سیزدهم است.

دولت جدید در حالی مشغول تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی است که «میراث شوم اقتصادی دولتِ اصلاح طلبان» را نیز تحویل گرفته است.

عملکرد بسیار ضعیف دولتِ اصلاح طلبان در حوزه های مختلف و از جمله حوزه اقتصادی، در سالهای اخیر مواردی از جمله خرید خانه، خرید خودرو و بهبود وضعیت اقتصادی را برای بسیاری از مردم تبدیل به آرزو کرد، اما ان شاءالله با همت دولت سیزدهم شاهد بهبود اوضاع اقتصادی در آینده نزدیک باشیم.

** حامیان دولت تدبیر و امید دلواپس «ونزوئلایی شدن ایران» شده اند

روزنامه سازندگی- ارگان رسانه ای حزب کارگزاران به دبیرکلی «غلامحسین کرباسچی»- در مطلبی با عنوان «ناظم دولت» نوشت:«فرهاد رهبر نیز سوار اتوبوس دولت سیزدهم شد...او در جایی قرار گرفت که امکان سیاستگذاری ندارد اما می تواند مانع سیاستگذاری شود...بیشتر اعضای اقتصادی این دولت تجربه اقتصادی ندارند و حتما در دام ذینفعان گرفتار خواهند شد. در این صورت باید امیدوار باشیم فرهاد رهبر گرای سیاست هایی را که به سود بخش پنهان اقتصاد ایران تهیه می شود به ابراهیم رئیسی بدهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«فرهاد رهبر در این کابینه ناهمگون که هرکس ساز خودش را کوک کرده و خود را فرمانده می داند، تنها یک دیده بان است. با وجود فرهاد رهبر نمی توانیم امید داشته باشیم که اقتصاد ایران ونزوئلایی نشود اما شاید اندک امیدی داشته باشیم که این اقتصاد کلمبیایی نشود».

زیباکلام: در پایان دولت روحانی در آستانه لغو تحریم بودیم/ برنامه‌های اقتصادی دولت رئیسی به «آرزو» شباهت دارد

این روزها  فعالین و رسانه های اصلاح طلب به گونه ای موضع گیری می کنند که گویا سالهاست این طیف از قدرت دور بوده و هیچگاه دولت را در اختیار نداشته است.

در همین راستا ارگان رسانه ای حزب کارگزاران دلواپس شده و تاکید کرده که امیدی به جلوگیری از ونزوئلایی شدن اقتصاد ایران وجود ندارد.

انگار نه انگار که در هشت سال اخیر دولت مورد حمایت این طیف بر سر کار بوده است. دولتی که سقوط ارزش پول ملی کشور و افزایش سرسام آور قیمت مسکن، خودرو، مرغ، تخم مرغ و دیگر اقلام خوراکی و همچنین لوازم خانگی و...را رقم زد و سرمایه مردم را در بورس بر باد داد و در افزایش شکاف طبقاتی رکورد زد.  

دلواپسی بانیان وضع موجود برای آینده اقتصاد ایران، دقیقا مصداق «پررویی نجومی» است. جماعتی که اقتصاد ایران را ویران کردند، حالا ژست کارشناس و تحلیلگر به خود گرفته و خود را نگران سفره و معیشت مردم جا می زنند.

جریان اصلاح طلب وقتی در دولت روحانی قیمت مسکن از 3 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزاش یافت هیچگاه فریاد وامصیبتا سر ندادند. همین طیف تصویر اسحاق جهانگیری را به دلیل اجرای طرح دلار 4200 تومانی در لباس سوپرمن در صفحه اول روزنامه های خود منتشر کردند اما وقتی چندی بعد قیمت دلار به 32 هزارتومان رسید، صدایی از این جماعت بلند نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    33 2
    چه کردی با چند میلیارد تومان پول زلزله زدگان جناب زیباکلام؟ تو این دولت ازت حسابرسی خواهد شد مطمئن باش
    • حجت MD ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      19 1
      زیبا کلام غیب گو هم شده بعد از بالا کشیدن پول زلزله زدگان حالا نوبت غیب گویی شده
    • حجت MD ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      14 0
      زیبا کلام غیب گو هم شده بعد از بالا کشیدن پول زلزله زدگان حالا نوبت غیب گویی شده
    • شاکی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      14 5
      فقط ساکت
    • حجت MD ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      14 2
      شعارهای دروغ روحانی را نمی گفتنتد ارزو است اما خدمت به مردم را ارزو می پندارند
    • علی MD ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      15 2
      در دوره روحانی صد رحمت به ونزوئلا که ما از ان کشور هم بدبخت تر بودیم و این اقایان کور و کر خفقان گرفته بودند
    • سعید MD ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      14 0
      اقای زشت کلام ما در دوره روحانی و همفکران شما دوره ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه را تجربه کردیم
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      14 1
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند بازهم دم از مذاکره می زنند !
    • مظلوم IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      16 1
      از بابت این اراجیف و احساس طلبکاری این جماعت دغل باز و نامرد و ریاکار حسابی دلخوریم . چی بنویسیم که چاپ کنید .
    • سوخته IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      3 0
      زیبا کلاغ بهتر از این نبایدم بگوید
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    23 1
    تا امثال زیباکلامها و تاجزاده ها هستند و آمریکا امید دارد با کمک آنها نظام را سرنگون یا استحاله کند، تحریمها ادامه خواهد یافت. هر وقت مثل چین امید آمریکا را با حذف غربگرایان ناامید کردید، تحریمها شروع به لغو شدن می کنند.
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      13 0
      این آقا منافع و نونش تو همین حرف هایی است که در راستای منافع آمریکا میزنه! ما هم که جواب دندان شکن بهش بدیم اونا را نشون اربابان خودش میده که بگه من بخاطر اونا داره تو ایران متحمل چه زحمت ها و بد بختی ها میشم!
  • ایرانی US ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    10 2
    آره جون خودت .
    • وطن پرست DE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      9 0
      در فساد همین بس که زیباکلام بجای این که استاد جنگ روانی باشه، شده استاد علوم سیاسی. بیچاره جوانان مردم که سر کلاس این عمرشون تلف می شه.
  • بنده خدا IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    13 13
    این گوی و این میدان و این مجلس و دولت و قوه قضاییه یکدست! هیچ بهانه ای برای ناکارآمدی و عمل نکردن به وعده ها پذیرفته نیست.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      12 3
      فعلا باید هشت سال تپه هایی که جناب روحانی خراب کرده اند پاکسازی شود..... خسارات دولت حسن روحانی پول ایران را به ونزوئلا شبیه کرد مگر اقای رئیسی شعبده باز است که یک شبه ره صد ساله را برود با این مدیران فاسد نجومی بگیری که حسن روحانی اوار بر این مملکت کرد اقای رئیسی کار بسیار سختی در پیش رو دارد البته تاوان کارهای حسن روحانی را مردم فعلا و تا سالها باید پس بدهند
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      8 2
      خدایی سعی کن بنده خدا باشی، شیطان بزرگ به نوچه هاش رحم نکرد تا چه برسه به...
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      5 6
      اینایی که لطف کردن منفی دادن میشه یه لطف هم بکنن و دلیل منفی دادن رو بگن؟حرف این آقا (بنده خدا )حرف اکثر قریب به اتفاق مردمه.نکنه دنبال درست کردن حاشیه و سرگرم کردن مردم تشریف دارین؟
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      8 3
      افساد طلبان در 8 سال گذشته مملکت را شخم زدند و زمین سوخته تحویل دادند برای آواربرداری و بازسازی خرابی ها حداقل 16 سال زمان لازم است از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      9 2
      گندی که اصلاح طلبان بالا آوردند به راحتی قابل جمع کردن نیست.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 4
      افساد طلبان در 8 سال گذشته مملکت را شخم زدند و زمین سوخته تحویل دادند برای آواربرداری و بازسازی خرابی ها حداقل 16 سال زمان لازم است از رئیسی انتظار معجزه نداریم./ جواب / بعد از شانزده سال باز می گویید اگه اصلاح طلبها قر نمی زدند ما مملکت را اباد کرده بودید . البته حساب سرور عزیز رئیسی از شما جداست .هم او و هم دولتش محبوب ملت هستند و از این حرفهای شما هم نمی زنند .
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    16 2
    درپایان دولت روحانی در استانه فقر شدید گرانی بی دینی وغیره بودیم زیبا کلام بارادیوهای بیگانه رابطه داره چرا مجازاتش نمیکنید؟
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      11 1
      ژیباکلام وقتی شرش گرم میشه کلا میره تو فژا
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    9 1
    مشرق از زیبا کلام هیچی نزارین بابا این بشر بین همفکرای خودش هم اعتبار نداره.یه بار اومده بود دانشگاه ما تو تبریز ایران رو با داعش مقایسه میکرد چنتا ..... هم براش سوت میزدن این ذوق میکرد. همینقدر کوته فکر
  • سید IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 2
    اصلاح طلبان تهـــ.... آور تا آن جایی که از عهده شان برآمد سعی کردند ایران را کلمبیایی و یا مصری کنند! حالا بهتر است خیلی نگران ونزوئلائی نباشند چون حداقل ونزوئلا بر مصر و کلمبیا شرف دارد!
  • سید IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 3
    بزرگی گفته است هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد! به گمانم این گفته از بوذرجمهرحکیم بود!
  • امیر IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    8 1
    باز این زشت کلام اضهار فضل کرد
  • Ali IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 1
    سلام. قرار بود هسته‌ای عقب بریم و تحریم‌های سنگین بانکی که به دلیل هسته‌ای وضع شده بودن برطرف بشه. هزارتا سند قرار نبود امضا کنن. فقط همین حد اجازه داشتن مذاکره کنن. اینا اجازه میدادن آمریکا و غرب در مورد همه‌چی صحبت کنن. روح برجام روح برجام الکی رو زبون نبود. موشک آزمایش میکرد میگفتن روح برجام نقض شد!!!!!! چی میگفتن اونجا به هم؟ زیبا کلامم همششششش ناامید میکنه
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 1
    آره یه 16 سال دیگه روحانی رییس جمهور بود تحریم ها لغو میشد خخخخ
  • محمدپور IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 1
    ما یادمون رفته بعضی ها از تبار قاجارند.....
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 1
    زیبا کلام حرف نزنی نمی گن لالی . اخه اینو نگی چی بگی . مرد حسابی دو دهه است غربی ها ما رو دارن بازی می دن کوتاه اومدن ما بانی جسارت و درندگی اونها شده . البته تو خودت رو زدی به خواب و به جای حمایت از منافع ایران برای غربی ها سوسه می یایی .
  • مجتبی از زنجان IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    2 2
    آقا مشکلات زیاده اما ایجاد تقسیمات جدید لازم هستش واجبه
  • امیرو IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 1
    آقای زیباکلام می خواهم به شما به خاطر شفای زبانتان تبریک بگویم. واقعاٌ لال بودن سخت بود.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 2
    اقای زیبا کلام از گندایی که زدید بگوووووو بس کن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 1
    زیبا کلام یه مدت حرف نزنه کسی نمیگه لاله تووووووورو خدا ولللللللللمون کن بروووووووووووووو فقط بروووووووووووو
  • ماکان IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    8 1
    پررویی نجومی
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      1 6
      زیبا کلام حقیقت را میگه حرف حق تلخه
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 1
    این زشت کلام نمیخواد دست از ... بر داره . ظاهرا خوشش میاد چرت و پرت بگه ، ...... روحانی از کی حرفش اعتبار داشته که این ادعای آخرش اعتبار داشته باشه .
  • حامد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 1
    سوزش شدید و وحشتناکی در اردوگاه افساد طلبان و حامیان فاسد آنها شروع شده است.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    8 3
    زیبا کلام مثل طوطی ، هرچیزی که اربابانش میگویند ، تکرار میکنه
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 0
    آقا یکی این زشت کلام رو از برق بکشه اینقدر حرف رایگان نزنه، ممنون!!!!
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 0
    زیبا کلام استاد شوت دوبار یه حرفی دروکرد
  • يحيا IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 0
    شتر در خواب بيند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. امثال زيباکلام در دولت، 8 سال مملکت و اقتصاد و امنيت را با اين خوابهاي پنبه دانه اي رفع تحريم و آويزان شدن از امضاي جان کري و موگريني به باد دادند. قلب راکتور هسته اي را بتن کردند و نان مردم را آجر.
  • سامان IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 0
    دولت روحانی 8 سال شعار و وعده لغو تحریم ها را داد اما در عمل تحریم ها 10 برابر بیشتر شدند.
  • امیرحسین IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 0
    لغو تحریم ها در دولت قبل آرزویی بود که هرگز محقق نشد.
  • US ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 0
    زیبا کلام! توافق برجام در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ برابر با ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه۱+۵ (چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا به علاوه آلمان) بسته شد. در آخرین روزهای دولت روحانی دنبال چه بودید؟
  • سعید IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 0
    افساد طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
  • امین IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 0
    پرروهای نجومی در کار دولت جدید فضولی نکنند.
  • خسارت محض IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 0
    رئیسی اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام نخواهد کرد برجام اقتصاد کشور را قفل کرد.
  • حمید IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 0
    در سال 92 در آستانه شکست تحریم ها بودیم که با آمدن دولت روحانی ورق برگشت به قول جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 0
    باید پیگیر بشیم مجلس برای حرف مفت هم مالیات بذاره
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    4 0
    زیباکلام دهنشو باز میکنه حرف رایگان میریزه بیرون
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 4
    حرف شما قبول دولت روحانی طی ۸ سال دلار را از ۳ هزار تومان رساند به ۲۵ هزار. حالا اگر سیاستهای روحانی اشتباه بوده اقای رییسی آن را اصلاح کند و پس از ۸ سال دیگر دلار را به ۳ هزار تومان برساند. این گوی و این میدان
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      5 0
      آب رفته به جوی باز نمی گردد.
  • احمدی از اهواز IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 0
    سلام، آقای زیبا کلام شما هم به سهم خودت به آتش زیر خاکستر بدم، پیش خودت فکر نکردی حسن آقا زیاد دروغ میگفت، حاضر بود برای کدخدا تمام حیثیت و شرف ایران را بر باد بده، البته از شما بیشتر از این انتظاری نیست.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    7 0
    جناب صادق زیبا کلام هشت سال اقای حسن روحانی با معیشیت مردم بازی کرد وبه مردم دروغ گفت اما شخصیت شما خیلی ضعیف است که میخواهی فریب و تزویر نیرنگ حسن روحانی را توجیه کنی شما اصلاح طلب ها بشدت میترسید که دولت رئیسی موفق شود ان وقت دیگر جایی برای شیادی اصلاح طلبان علل الخصوص شخص شما وجود نخواهد داشت و اصلاحات برای همیشه از صحنه محو خواهد شد
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 0
    اقای زیبا کلام توکه همواره صادقو راستگو بوده وهستی اما بر......و.......... دروغگو لعنت. دشمن اموال زلزله زدها
  • SG ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 1
    بهت گفتم سانسورچی
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    انسان با آرزو زنده است .۷۹۴۸
  • سید فروزان CH ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 0
    تاریخ نوشتار صادق زشت کلام را ثبت ، انشالله با موفقیت دولت دکتر رییسی ،باید این فرد را آورد تلویزیون و این نوشتار را نشانش داد و به عذر خواهی مجبورش کرد.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    8 0
    زیبا کلام اندازه ... نمیفهمه!!
    • BE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      4 0
      بلا نسبت .. ..
  • DE ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    8 0
    در پایان دولت روحانی در آستانه لغو تحریم بودیم ولی متاسفانه نیروهای انقلابی نگذاشتند کل کشور را دو دسته تقدیم کنیم و ایران را خلع سلاح کنیم تا کدخدا تعدادی از تحریمها را لغو کند بخشکی شانس / برنامه‌های اقتصادی دولت رئیسی به «آرزوی» ما شباهت دارد ما اصلاح طلبها و غربگدایان آرزو میکنیم چنین برنامه های اقتصادی داشتیم ولی حیف فقط 32 سال منتظر کرامت کدخدا بودیم و خصوصا این 8 سال آخر هر ثانیه از عمرمون در جهت رضای امریکا بود . چقدر زود تموم شد 32 سال
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    5 0
    آقا اصلا چکار به زیبا کلام دارین؟
  • SE ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 0
    به سخنان و پیش بینی های....الکلام دقت کنید! هم اش وارونه از آب در می آید
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    3 0
    این فرد رو یکی ساکت کنه.
  • محمد IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 4
    می شود بدون داشتن پیشنهاد، انتقاد کرد ؛ یعنی اگر انتقاد درست و به جایی داشت و ثابت شد که حرفش درست و حق است، نباید به او پرخاش کرد بلکه باید از انتقاد صحیح او تشکر نمود. اما وقتی کسی از یک موضوعی انتقاد می کند باید از او خواست که در مرحله نخست از انتقاد خود دفاع کند و در مرحله دوم، پیشنهاد یا پیشنهادهای دقیق خود را مطرح ساز و این کار را باید با همه منتقدان کرد تا فرق بین منتقد واقعی که حرفی برای گفتن دارد و کسی که فقط نق و غر می زند، مشخص گردد.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    3 0
    زیباکلام زیادحرف میزنه
  • حجت MD ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    زانو زنندگان در مثابل شیطان بدانند وقتی امریکا دست از تحریم بر می دارد که ما از تمامی ارزشهایمان دست برداریم از امام از شهدا از مرگ بر اسرائیل از خدا از اسلام و .... و شما غرب گدا بدانید ایران اسلامی هیچگاه دست از امام و شهدا بر نمی دارد
  • جلیل IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 0
    آقای زیبا کلام ! فقط میخواستم بگم چاخان گو .
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 0
    بعد از 8 سال! بنظر اگر به حسن روحانی یک روز دیگر مهلت می دادید. کشور را گلستان می کرد. طرف رفته بود شیر شکار کند! گفت اگر پایم در آخرین لحظه سر نمی خورد شیر را شکار کرده بودم.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    5 0
    آقای زیبا کلام دیگر بس است این همه محمل بافی نکنید من تو روزنامه شرق بودم هر روز مطلب می زدی اگر برجام امضا شود ایران گلستان می شود برجام امضا شد گلستان که نشد بلکه ایران را تبدیل به یک ویرانه کردید مگر ایران از برجام خا ج شده که حالا ایران پیش قدم شود کمی هم از اربابان غریبیت بخواه تا به برجامی که روحانی به ایران تحمیل کرد پابرجا باشند آقای زیبا کلام مردی بیا با من در تلویزیون بحث کنیم و تو را به مردم ایران بشناسانیم
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 4
      آقای زیبا کلام مردی بیا با من در تلویزیون بحث کنیم و تو را به مردم ایران بشناسانیم / [,جواب / اگر انتقاد داری انتقاد کن . اینکه توانستی اسرار زندگیش را کشف کنی و می خواهی به مردم بشناسانی . یکی هم اسرار زندگی تو را در می اورد و به مردم می شناساند . پیامبر عظیم الشان اسلام و امامان معصوم ع اسرار زندگی مردم را می دانست ولی افشا نمی کردند . فقط اشکالات فکری ایشان را بگو . خوب کاری ندارد برجام اگر بد است چرا از ان خارج نمی شوند ؟؟؟؟؟؟
  • احمد نجفی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 0
    اصلاح طلب ها نابود طلب هستند ایران را ویران کردند
  • غلامحسین عالی SE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    3 0
    چرا امثال زیبا کلام ها را تحت پیگردی ومحاکمه به اتهام نشر اکاذیب قرار نمی دهند ؟!
    • BE ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      2 0
      ایشان نقش .... را ایفا میکند
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    3 0
    صادق فكر كردم دره پنجشير هستي !!!!!!هنوز كه اينجايي!!!!!!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 3
    زیب کلام درست میگه
  • BE ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    3 0
    خخخخخ ، مشرق دمت گرم
  • BE ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    3 0
    اشتاد ژیبا کلام
  • BE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 0
    درود بر مشرق ، درود ویژه به بخش سانسور کلمات زشت
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    برو
  • كريم IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    اي زشت كلام ناكار آمد. معلوم نيست چه كسي به تو اجازه اظهار نظر در هر كاري را مي دهد
  • عباس خسروی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    اف به این جماعت که برای بد جلوه دادن طرف مقابلش از هیچ دروغ و رذالتی دریغ نمی کنند. البته امت اسلام در طول تاریخ کم ندیده از این موجودات...... انشاالله به لطف خدای بزرگ همه اینها رسوا خواهند شد.
  • حقیقت IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    مشرق سلام اگر شماره ای از این مزخرف کلام دار ی بگو من با شما تماس بگیرم ‌شماره. رو بده که مستقیم به این فرد بگم تو داری برای اسرائیل و امریکا کار میکنی
  • سام IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 0
    فکرکنم ازاین آقای زیبا توتمام دنیابگردی ادم نادان تر پیدانمیشه
    • با سلام BE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      اون که گربشو بعد از شستن چلونده بود
  • علی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 0
    بدتر از اصلاح طلبان خود شان هستند
  • حسين DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    دوستان فكر ميكنيد كه نادانتر از ز.ک. هم وجود داشته باشه؟هر كى پيدا كرد جايزه داره .
    • DE ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 0
      دبستانی بودیم همکلاسیمون ترک موتور داداشش نشسته بود تصادف کرد رفت کما چند ماه گرفتار بود تا خوب شد مدیر عصبانی بود در سخنرانی صف صبحگاهی گفت احمق اونه که با این اوضاع نابسامان ترافیک موتور سورای فله ای بکنه و احمق تر اون که ترکش بشینه. حالا احمقتر اونها یی هستند که مجیز گو و دنباله رو این کمدان پر گو هستند.
    • BE ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 0
      پاتریک ، رفیق باب اسفنجی ، یه خورده هم شبیه فرانسوا هلاند بود
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    زشت کلام کدخداپرست ، باز هم که حرف زدی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    آقای زیبا کلام شما هم مثل روحانی حرف راست می زنید ما مردم ساده هم باور می کنید اما بدان که خودت احمقی دوره ملانصر الدین گذشته که گفت آش خیر می دهند و بچه ها را به سمت آش خخیالی کشاند خودش هم باور کرد شاید شما باور کنی اما دیگران هرگز مرد حسابی اگر می توانست که در 8 سال ریاستش این کار را می کرد حالا که همه چیز را خراب کرده و خانه نشین شده ادعا می کنید
  • حمید IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    زیباکلام ................. بابا به حرفاش توجه نکنید
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 1
    تو و روحانی و دارودسته اصلاح طلب رانت خوار نجومی بگیر مفسد اقتصادی مردم و کشور بیچاره کن همه باهم باید محاکمه اموالتان مصادره و مجازت شوید..
  • یاسین IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    این یارو عقده‌ی دیده شدن داره هرازگاهی یه حرفی میزنه، شما هم به آرزوش می‌رسونیدش!!!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    یکی به این زشت کلام بگوید ساکت شو برو
  • FR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    زیبا کلام مرض مطرح شدن دارد و خوب هم میداند که چه بگوید تا هم اصلاحطبان نیات پنهان خود را در آن ببینند و هم اصولگرایان را تحریک کند حلاصه در این کار هم موفق است رو هم رو که نیست سنگ پای قزوین وی می تواند صبح مطلبی را بگوید و شب آنرا انکار کند
  • قرچک IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    آقای زیباکلام در پایان دولت روحانی در آستانه لغو تحریم نبودیم بلکه در آستانه امتیاز جدید به آمریکا و متحدانش بودیم که خدا رو شکر نشد
  • US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    زیبا کلام انقده چرت و پرت نگو.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    روحانی اگر عرضه داشت واکسن می خرید . رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید .
  • ناشناس IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    زیباکلام یک کلمه بگواشتناه کردم تاشماراول کنند وگرنه همینطوری باید بشنوی؟؟؟؟
  • لطفعلی پور IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 0
    لطفا فقط ساکت شو آقای زشت کلام تنها چیزی که در تو وجود نداره زیبایی
  • مراد IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    3 0
    زیبا کلام دهن گشادتت راببند .
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    زيبا كلام مثل چرخي است كه خراب و مرتب لق ولق مي كنه!!!!
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    زشت کلام یک بیسواد نفوذی هست که تمام نظریات نقد و جامعه شناسی و اقتصادی و... صهیونیستی رو طوطی وار تکرار می کنه من خودم نقد خوندم و رشته تحصیلیم اینه. این آقایون و امثال سروش شیرین عبادی و مشابه شون هیچی سواد ندارن فقط طوطی وار اراجیف و سفسطه بازی های نظریه پردازان غربی صهیونیستی رو به خورد دانشجوها میدن.
  • BE ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    سرگذشت استاد زیبا کلام رو میشه در یک داستان کوتاه کارتونی به نام استاد غارغوز خلاصه کرد ، دوستان که ندیدند حتما ببینند ، داستان اون کلاغی که فکر میکرد از بلبل قشنگتر میخونه
  • زیبا کلام BE ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    درود
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    راستي صادق چتر باز!!!!شش ميليارد كمك مردمي كه در زلزله كرمانشاه به حسابت رفت چي شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • DE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 0
      جاش امنه حروم نمیشه مثل چند صد میلیون دلار اشرف غنی گذاشته به حساب خودش تا به موقع به مردم افغانستان کمک کنه آقا بیجا هم بناست به وقتش خرج کنه. آخه منتظر زلزله اساسی سیاسی مونده !! تا خرجش کنه .خخخخ مخ مافی
  • DE ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    زیبا کلام خناس کی میشه ساکت شی و اینقدر سفسطه بازی در نیاری ؟ کار این خناس فریب کاری بنفع غربی هاست! نون مردم ایران رو می خوره علیه منافع مردم ایران چرندیات می بافه! مگه با گفتنه ! که مثلا تحریم تموم شد! امریکا و اروپا خواسته های نامشروع دارند که هیچ دولتی نمیتونه بپذیره. اگه خلع سلاح خوبه چرا امریکا خودش رو خلع سلاح نمی کنه؟
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    زیبا اسم یک زن است
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    ۶ سال بعد از برجام هیچ کاری نکردند حالا مدعی اند در آستانه رفع تحریم یودیم !!! ؛)) / با این باج هایی که دولت روحانی پشت میز مذاکره به غربی ها داد چرا باید امریکا دست از تحریم برداره !؟ و برمیداشت !؟ / باج و امتیاز بی سابقه و یکطرفه در برجام پیام ضعف به دشمن مخابره کرده و امسد به رفع تحریم تو همچین شرایطی مثل امید داشتن به بارون در اشمانی که هیچ ابری درش نیست / اصلاح طلبانی که مدعی یودند زبان دنیا رو فقط اونها بلدند چه گلی به سر ملت و کشور زدند امریکا فقط یک زبان رو میفهمه اونهم زبان قدرت و مقاومت / با زبان قدرت و مقاومت میشه دشمن رو سرجاش نشوند و عقب راند به فرمایش رهبری معظم (مظمونا) : اگر در برابر دشمن یک‌قدم عقب بنشینید ، دشمن ده ثدم میاد جلو
  • . IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    ۶ سال بعد از برجام هیچ غلطی نکردند حالا مدعی اند در آستانه رفع تحریم یودیم !!! ؛)) / با این باج هایی که دولت روحانی پشت میز مذاکره به غربی ها داد چرا باید امریکا دست از تحریم برداره !؟ و برمیداشت !؟ / باج و امتیاز بی سابقه و یکطرفه در برجام پیام ضعف به دشمن مخابره کرده و امید به رفع تحریم تو همچین شرایطی مثل امید داشتن به بارون در اسمانی که هیچ ابری درش نیست / اصلاح طلبانی که مدعی یودند زبان دنیا رو فقط اونها بلدند چه گلی به سر ملت و کشور زدند امریکا فقط یک زبان رو میفهمه اونهم زبان قدرت و مقاومت / با زبان قدرت و مقاومت میشه دشمن رو سرجاش نشوند و عقب راند به فرمایش رهبری معظم (مظمونا) : اگر در برابر دشمن یک‌قدم عقب بنشینید ، دشمن ده ثدم میاد جلو
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      0 0
      احسنت و آمین
  • محمدایوب IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    زیبا کلام نادان تو چطور سیاسی هستی. تحریمها در سال 94بالمره لغو شد. وهزاران ال سی روز تعطیل باز شد آنقدر سرمایه گذار به ایران هجوم آوردند که چند نفرشان زیر دست و پا کشته شدن.. بفهم. حالا رسانه ملی.......نداره حرفهای روحانی رادران زمان جهت تنویر افکار عمومی پخش کنه تو که می تونی بری پیدا کنی گوش کنی
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    باز این زیبا حرافی کرد.
  • mahdi IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    زیباکلام تو اون دولت از رضاشاه حمایت میکرد تو این دولت از اصلاح طلبان و روحانی حمایت میکنه
  • مهدی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 1
    در زمان روحانی فقط تحریم ها اضافه شد
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    آقای زشت کلام واقعا" از فهم سیاسی بدور هستی .دولت دوماه نیست مشغول بکار شد شما این هشت سال گذشته کجا سیر میکردی.
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 1
    ما که در اواخر دولت روحانی خدادخدا می کردیم هر چه زودتر سایه این دولت خرابکار از سر این ملت رنجدبده ودروغ زده کم شود تا بلای جدبد تری سر ما نازل نشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس