کد خبر 1269319
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
پرسش مهم در مورد تیم ملی؛دانش اسکوچیچ یا کیفیت فنی «خوبان ایران»؟

بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق این پرسش مطرح شده که نمایش‌های اخیر تیم ملی محصول دانش سرمربی است یا کیفیت فنی بازیکنانی که در تیم‌های خارجی بازیکنان می‌کنند؟

به گزارش مشرق، فاجعه مارک ویلموتس در تیم ملی ایران فضا را برای هر مربی فراهم کرد که با کمترین دانش و علم مربیگری بتواند نتایجی بهتر از دوره سرمربی بلژیکی بگیرد که تیم ایران را تا آستانه حذف از مرحله اول مقدماتی جام جهانی برده بود.

دراگان اسکوچیچ مردی بود که با حرف و حدیث زیاد و اتهام این که دلال ها او را انتخاب کرده اند به عنوان سرمربی تیم ملی کارش را شروع کرد و از همان ابتدا هم کارشناسان زیادی علیه او موضع گرفتند و معتقد بودند او دانش و شایستگی نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران را ندارد.

با این حال او کارش را با تیم ملی آغاز کرد که در حالی که اردوهای آماده سازی به سبک کارلوس کی روش نداشت و مدت زیادی هم بازیکنان را در اختیار نداشت، چهار بازی حساس در بحرین را با پیروزی پشت سر گذاشت و با صعود به مرحله بعد امیدواری ها برای موفقیت این تیم را زیاد کرد.

پرسش مهم در مورد تیم ملی؛دانش اسکوچیچ یا کیفیت فنی «خوبان ایران»؟

زمانی که او به کرونا مبتلا شد و دیدار برابر سوریه را از خانه تماشا کرد، تیم ملی با نمایشی ضعیف و پرحرف و حدیث توانست در ورزشگاه آزادی حریف خود را با یک گل شکست دهد و آماده دیدار با عراق شود.

برای این بازی فرصت زیادی باقی نبود و تیم ملی راهی قطر شد تا خود را برای بازی را عراق آماده کند. اسکوچیچ هم دوران قرنطینه را تمام کرده بود با فاصله کوتاهی به بازیکنان ملحق شد اما این بار هم فرصت زیادی نداشت تا بتواند تفکرات تاکتیکی اش را در زمین اجرا و ملکه ذهن بازیکنان کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه تیم اسکوچیچ با ادوار گذشته تیم‌ملی/ حداکثر امتیازات و مسیر هموار ایران در راه جام‌جهانی

با وجود این که کادر فنی فرصت آماده کردن تیم ملی را نداشت و این تیم تمرینات خوبی را هم انجام نداد، اما بازهم به یک پیروزی ارزشمند و این بار با اختلاف گل خوب دست پیدا کرد. بردن عراق با سه گل در شرایطی که حریف حرفی برای گفتن نداشت ابهامات و البته سوالاتی را در مورد عملکرد تیم ملی ایجاد کرد.

این سوالات در شرایطی پررنگ تر نزد اهالی فوتبال و کارشناسان مطرح شد که تیم ملی عراق حتی در زمان حضور کارلوس کی روش هم یک حریف قدرتمند و دردسرساز برای تیم ملی ایران به شمار می رفت اما در دیدار سه شنبه شب بجز یک گل آفساید دیگر فشاری روی دروازه ایران نیاورد و حرفی برای گفتن نداشت.

این ضعیف بودن عراق البته دلیل بر قوی بودن ایران نبود چرا که ملی پوشان ایران از نظر تاکتیکی در شرایط مطلوبی قرار نداشتند و تنها براساس توانایی بازیکنان توپ را به گردش درآوردند و روی همین توانایی سه گل به حریف زدند.

بعد از پیروزی برابر عراق تحلیل های متفاوتی در مورد تیم ملی مطرح شده است. برخی اعتقاد دارند این پیروزی ها محصوص حضور بازیکنان در تیم های مختلف خارجی و حرفه ای بودن آنهاست و کادر فنی تاثیری در بردهای این تیم ندارد.

پرسش مهم در مورد تیم ملی؛دانش اسکوچیچ یا کیفیت فنی «خوبان ایران»؟

برخی نیز عنوان می کنند که اسکوچیچ توانسته شرایط تیم ملی را نسبت به گذشته تغییر دهد و سهم مهمی در موفقیت های تیم ملی را به خود اختصاص داده است. این ادعا از آنجا می تواند رد شود که اسکوچیچ زمان زیادی را در کنار بازیکنان حضور نداشته و اردوهای طولانی هم برای تیم ملی نداشته که بتواند تفکراتش را پیاده کند.

شاید به همین خاطر است که عنوان می شود این بردها به واسطه کیفیت فنی بازیکنانی است که همه از «خوب های » فوتبال ایران در سالهای اخیر هستند و حالا به پختگی بالایی رسیده اند.

بازیکنانی مثل مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون که در پیروزی برابر عراق تاثیر زیاد و مستقیمی داشتند در اوج پختگی و دوران حرفه ای فوتبال خود هستند و حرکاتی که انجام می دهند ناشی از حضورشان در سطح اول فوتبال دنیاست و کادر فنی تاثیری روی آنها نداشته است.

باید دیدار تیم ملی ایران که در دو دیدار برابر سوریه و عراق محک جدی نخورده و بازیکنانش از سوی حریف تحت فشار قرار نگرفتند، در دیدارهای آینده و خصوصا دیدار برابر کره جنوبی هم با همین کیفیت بازی خواهند کرد یا شرایط متفاوت خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    33 2
    حرف مفت 9 پیروزی پشت سر گوای همه چیز است و معلوم نیست دنبال چی هستید تخریب گرها
  • ایراندوست IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    34 0
    همانطور که باخت را در درجه نخست به حساب سرمربی میگذارند این بردها هم در درجه نخست متعلق به اسکوچیچ است و حاصل تفکرات اوست. اسکوچیچ مربی ای ست که حدود ده سال است در ایران به سر میبرد و تمام بازیکنان را میشناسد. مهمتر اینکه مربی است که برخلاف خیلی از مربیان داخلی ایران علاقه وافری به یادگیری دارد. همین باعث رشد او و ابراز حسادت فراران بعضی ها به اوست.
    • اکبر IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      11 0
      ما با همین لژیونرها زمان کی‌روش به عراق می باختیم پس تفکرات هجومی اسکوچیچ بدادمون رسبده. هر مربی بود بعداز یک گل دفاع می آورد اما دیدید باز مهاجم آورد تو.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    17 0
    خیلی جالبه دوست دارید دوباره ویلموتس رو بیارید تا طارمی و جهانبخش و سردار نتیجه در بیارن. چیزی نمونده بود از گروهی بالا نیایم. نمیگم اسکوچیچ بهترینه اما زمان کیروش همین بازیکن ها بودند توی جام ملت های اسیا دیدیم چی شد. بهتره بجای تخریب کمک کنیم همه سوار یه کشتی هستیم
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    20 0
    این بازیکنان زمان ویلموتس گوربگوری هم بودن ولی نزدیک بود همون مرحله تیم ما حذف بشه. نقاط ضعف تیم را نقد کنید ولی الکی سرمربی تیم را تضعیف نکنید.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      7 0
      اره وجدانا
  • کارشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    23 1
    اسکوچیچ از کی روش بسیار کاربلدتر است اصلن در کارهای او دخالت نشود
  • حسین IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    21 0
    اگر دانش مربی نیست پس چیه؟همه همین بازیکنا موقع ویلموتس هم بودن پس چرا اون موقع کاری نکردن؟
  • قربانی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    20 0
    اسکوچیچ مربی بسیار خوبی هست بدون تکبر و منیت و با تواضع و عشق داره مربیگری میکنه بشکند قلمی که از روی حسادت نوشته شود
  • eshaq IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    17 0
    واقعاً که نهایت بی انصافی است که بگوییم اسکوچیچ نقشی در برتری تیم ملی فوتبال ایران نداشته چطوره وقتیکه تیم ملی می‌باره بگیم مربیان تیم ملی نقشی نداشتن
  • رضا جان IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    9 0
    مطمئنا دانش فنی مربی خوب نباشه تیم هزار هزار خوب باشه بازهم خراب میشه مربی مهمترین رکن یک تیمه
  • یوسف IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    11 0
    سلام شما فقط بلدید نق بزنید مگه همین بازیکنان در زمان ویلموتس بازی نمی کردند چون این مربی اسم و رسم نداره حالا شد کیفیت خود بچه ها که بازی ها رو می بره در این شرایط هیچ کس جرات نداشت سکاندار تیم ملی باشه حتی مربیان نام آشنای جهان بنابراین این دانش و هنر این مربیه که باعث شده تیم جمع و جور بشه و به خوبی بازی کنه الان یه مربی با قرارداد میلیون دلاری بود و این وسط مبالغی هم به این ور و اون ور می ماسید اونوقت تعریف می کردید که مربی کارش درسته شما رو به خدا انصاف داشته باشید با این کار نشناسی خودتون نظر ندید لطفا
  • بابایی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    15 0
    سلام اقایی که نقش مربی رو انکار میکنی شما چند نوازنده رو بزار کنار هم خودت هم وایسا کنارشون ببین میتونی یه آهنگ دلنواز از سازشون در بیاری که همه چی رو انکار می کنی
  • هوشنگ IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 28
    درست است که ایران با نتیجه خیلی خوبی بازی را برد ولی حاصل یک کار تیمی خوب یا تاکتیک مربی نبود . بی هیچ تردیدی اسکوچیچ یک قدم هم تیم نلی را به جلو نبرده.این تیم پر ستاره را دست هر مربی دیگری هم که بدهند نتایجی کمتر از این کسب نمیکند.بازی ایران اصلا زیبا و در حد این بازیکنان نبود.نتیجه بدست آمده هم بیشتر حاصل ارتبطات و شناخت دورادور بازیکنان از یکدیگر و در کنارش کار فردی بازیکنان بود.اسکوچیچ اصلا در حد تیم ملی ایران نیست ولی خوش شانس ترین مربی است که تا بحال در این جایگاه قرار گرفته.
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 0
      ویلموتس هم همین بازیکنان را داشت ولی... #تحلیل آبکی
    • ایرانی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 0
      اولا. آقای کارشناس عقده ای.... تو برو اول ذهن خودت را شستشو بده تا از حسادت پاک بشه. بعد بیا نظر بده.... دوما. همین بازیکنان دوران کی‌روش و ویلموتوس هم در تیم ملی حضور داشتند. چرا به راحتی به همین تیم‌ها می باختند و زیاد دورتر نریم. همین دوره قبل بازی‌ها در زمان ویلموتوس با حضور اکثریت همین بازیکنان کم مانده بود حذف بشیم اگه اسکوچیچ نیامده بود و به داد تیم نرسیده بود. کمی انصاف هم خوب چیزیه. آخه تا کی حسادت..... از خصوصیات منحصر به فرد آقای اسکوچیچ. جنتلمن و خاکی بودن و در کنار بازیکنان غذا خوردن و در نتیجه خود زا با بازیکنان قاطی کرد و با آنها رابطه خوب برقرار کرد و در نتیجه وفاق و دوستی و اتحاد و همدلی را در تیم ملی تزریق کرد و این شد حاصل کار. آقای اسکوچیچ در کنار علم و دانش مربیگری یک روانشناس متبحر است.... والسلام.
    • رشنو FR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 0
      شما یکی مثل کی روش را دوست دارید که همیشه باجنجال وکارهای روانی و بیانیه دادن و توهین به مربیان داخلی و گارد همیشه معترض و لفاظی رسانه ای و عدم احترام به لیگ داخلی وووو شما را تحقیر می‌کرد این خود تحقیری قبلا فقط تو سیاست رایج بود حالا به فوتبال هم سرایت کرده
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 0
    اگه می باختن چی ؟ اون موقع تقصیر اسکوچیچ بود یا سطح پایین بازیکنا ؟ اگه این برد فقط به خاطر مهارت بازکناست پس اگه باختی هم اتفاق بیفته به خاطر ضعیف بودن بازیکنای ماست
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 8
    گواردیولا فقط با مسی و ژآوی و اینیستا تونست جام فهرمانان اروپا را ببره. تا بازیکن نداشته باشی دانش به دردت نمی خوره
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      6 0
      په اصلا مربی میگیرن واسه چی خب همون بازیکنا برن بازی دیگه این فوتبالیستای ما مگه زمان ویلموتس نبودن په چرا اونجور بازی میکردن
  • FR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    15 0
    همه این بازیکنا در زمان کیروش و ویلموتس بودن. ودرزمان ویلموتس در اوج پختگی هم بودند.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    7 0
    همين اسكوچیچ رو بزارین هف هشت ده سال مربی بمونه اینقد زر نزنید
  • GB ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    10 0
    ما ایرانیها اگر زمرد و الماس را هم روی زمین پیدا کنیم فکر می کنیم چون آسان به دست پس ارزش ندارد و حاضریم آن را با چیپس و پفک عوض کنیم! مگر ویلموتس همین “ خوبان ایران” را در اختیار نداشت که هم از عراق خورد و هم از بحرین؟ انگار دستهایی در کار هستند تا فوتبال ایران نتیجه نگیرد!
  • ناشناس IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    جناب آقای خودم خسروی اگر اظهارات شما درست باشد دراتاق وی. ار آر داوران اتاق وی از آر فورا متوجه خطای بازیکن ایران میشدند وبه داور اطلاع میدادند پس نظر شما با عرض معذرت از روی عقده است نه از نظر کارشناسی
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    6 0
    چقدر بایستی انسان بی رحم و بی منطق باشد که این بردها و موفقیت های تیم ملی را به حساب فقط بازیکنان بگذارد و بس کنید حماقت را، بس کنید نابود کردن آدم هایی که بی ادعا کار می کنند و نتیجه می‌گیرند اما ما بازهم خودمان را به خریت میزنیم و زحمتکشان را نادیده میگیریم، چهل سال حماقت کافی نیست، اجازه بدهید کسانی که می توانند کار کنند ودر عمل نتیجه بگیرند امورر این مردم را در دست بگیرند.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    خبرنگار باید هردوروی سکه را نشان دهد وگرنه همه مااشتباه داریم . کارشناسان ومربیان ومفسران بسیاری گفتند اسکوچیچ درحد ایران نیست اما آمار و شخصیت و وقارش بالاست . ادوکات یابرانکو را مثال کنیم کجاست آمار برخاسته از نام ؟ سود و زیان باندهایی در تعریف از سوابق اسکوچیچ هست یا نیست ؟ او در ایران یک نتایج خوب دارد بااینکه اومربی سرخابی ها نبود . ایران برده پس تعریف و تمجید تیم واقعی است . دوصحنه را مرور کنیم در بازی با سوریه یک استپ _ پاس از حردانی در حداول جهانی است واو انتخاب این مربی است یا حرکت استپ _ ضربه قلی زاده منجر به گل خاص یا صبربر بازی کردن طارمی نکات خاص ومهم وتاثیرگذار از اسکوچیچ هستند . بازی با عراق می‌توانست ۵-۰ یا ۶_۰ بسود ایران شود اما بعدازگل اول مشخصاً تیم ما مشغول دفع تعاریف خودیها ازتیم ادوکات بود و عملا نیمه اول می‌توانست ۲تا۳ دیگر هم زده میشد . دفاع آخرعراق بانتیجه بدست آمده اخراج نمیشد وحتی درصحنه خطای چسبیده به خط آزمون بادست دادن به موقع پالس اخراج نمیخواهمیش را داور چینی هم فهمید ! بیایید منصفانه بامربی ونیم باشیم ما مهم نیستیم وقتی ملتی با برد جوانانش شاد میشود روحیه ملی بالا میرود ودر اقتصاد و سایر سطوح جامعه اثری جهانی دارد ومسلم شده اسپانیا یاژاپن این تاثیر را درآمارشان درابعاداقتصادی نشان داده اند واین فقط مثالهایی هستند امیدوارم کاری نکنیم که در داخل تیم حرمت مربی شکسته شود و اختلافات داخلی تیم در نتایج اثر کند واین مورد را علی دایی بخوبی لمس کرده است !
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 0
    این مقاله رو کیی نوشته سوژه کم دارین در سیاستم اینجور چرت مینویسین دیگه .اگه تغییر مربی تبود حذف شده بودیم با صدر جدول که بحرین بود ۵ امتیاز کم داشتیم
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    8 0
    بی معرفت ها معلومه که نتیجه کار خوب مربیه. معلومه که اسکوچیچ کاربلد وکار دانه همین بازیکنها زیر نظر مربیان قبلی این بودن؟ اصلا اینطور راحت بردن عراق کی دیده ویادشه این مدل تیم ملی کی داشتیم واقعا مدیران فوتبال باید که تمام وکمال اسکوچیچ رو حفظ کنند بهترین مربی تمام سالهای تیم ملی اسکوچیچ میباشد اگه بزارن کارش وهمینطور ادامه بده وحواشی و...اجازه بدن تیم به جام جهانی میره واون جا هم بازیهای خوبی با اسکوچیچ خواهد داشت واقعا باید اسکوچیچ برای تیم ملی حفظ بشه وحتی تیمهای پایه هم باید به این مربی بی حاشیه وخونسرد وکار بلد سپرده بشه
  • بهرام US ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    6 0
    تحلیل آب دوغ خیاری ! بازیکنان توانمند هستند شکی نیست ولی همین بازیکنان دراختیار ویلموس بودند که فاجعه شد قطعا نمیتوان ونباید تاثیر سرمربی را درنتایج تیم بی تاثیر دانست
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    17 0
    همینها هم در زمان کارلوس کیروش بودند چرا آن زمان نتوانستند ژاپن و عراق را ببرند با همین بازیکنان کیروش اتوبوس می چید و نمی برد. این برد حاصل تفکرات مربی است اینکه وقت نداشت تفکراتش را پیاده کندحرف مفتی است. مثل کیروش یک ماه تو اردو بودن و بازی با زامبیا نتیجه ندارد . تفکرات با دو جلسه تمرین و زمان مسابقه نشان داده می شود چند ماه هست که مربی بالای سر تیم هست. پس نمیشود گفت تاثیری ندارد.
  • Mohamad IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    14 0
    اما همین بازیکنان در زمان ویلموتس هم حضور داشتند و مقابل عراق و بحرین شکست خوردند، اگر مربی کنونی تیم ملی پول زیادی می‌خواست و برایمان ادا در می‌آورد الآن همه پیروزی تیم ملی را مدیون او می‌دانستیم، نباید نمک نشناس باشیم،
  • US ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    34 0
    هم مربی‌ خوب هم بازیکنان خوب لازمند مانند دو بال پرنده. حالا شکر خدا هر دو هست و هم خوب بازی می‌کنیم هم نتیجه میگیریم پس بیخود حاشیه نسازید. البته انتقادات سازنده حتما بشود ولی‌ نه بحث‌های تخریبی‌ که بوی حسادت و دلالی برای مربیان دیگر میدهد.
  • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    18 1
    کاملاً مشخص است که آقایان نمی‌توانند از کنار اسکوچیچ به دلارهای بادآورده برسند مثل ویلموتس و..... اگر تیم ملی متعلق به مردم است پس مردم همین مربی را می‌خواهند، ما از مجموعه تیم ملی و کادر فنی خصوصاً آقای اسکوچیچ نهایت تشکر را داریم، به کوری چشم دلالان و واسطه‌ها در فدراسیون فوتبال.
  • Essi IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    9 0
    خاک بر سر این کارشناسان کوته فکر ودهن بین ورشوه بگیر که هدف انها پول ورشوه گرفتن یه عده ادم نادان تر از خودشان.این چه حرفیه که میزنه میگه اسکوچیچ فرصت نداشنه که که تفکرات خودشو ملکه ذهن بازیکن ها کنه .اولا که بازیکنی که تو تیم ملی هست نادان یا عقب مونده نیست که چیزی زو چندین بار تکرار یا تمرین کنه تا مثلا ملکه ذهن خودش. کنع .دوما که در بازی با سوریه این دانش اسکوچیچ بود که با بازی مثلا کم کیفیت و از نظر فنی پایین عراق و امید وار ودرعین حال غافلگیر کرد چرا که مقابل سوریه نیازی به تعداد بالای گل نداشتیم ویه گل سه امتیازی واسه پیروزی کافی بود.سوم وکلام اخر ای هنر دانش والبته داشتن بازیکن باکیفیت در تیم ملی باعث شده که اقای اسکوچیچ عزیز بتونه توهر بازی تاکتیک های مختلف و به اجرا در میاره که در نیمه اول به نوعی تمرین ودر نیمه دوم بازی ها اجرای اون تاکتیک هست که ماه هسل کار کادر فنی ودر راس انان اسکوچیچ محترم قرار داره که اگه دقت کرده باشین درنیمه دوم که اجرای تاکتیک هست وبا تعویض های خوبش که نمیشه نادیده گرفته بشه پایان کار ویه نتیجه دلچسب که به مزاج خیلی از کار شناس که چه عرض کنم کارچوسان ابله خوش نمیاد ومیخوان سنگ جلوی پای تیم ملی وکسانی که خوشحالی این مردم شریف ایران و مبخوان بگیرن وبرن دنبال یه اقای مثل ویلموتس که واسه ۶۰ روز در تیم ملی روزی ۳۰۰ملیون تومان رفت تو جیبش.درود به اقای اسکوچیج.وحید هاشمیان .مهدی مهدوی کیا وهمه کسانی که در تیم ملی هدفشان خوشحال ما ها هست و لعنت به اون کسانی که بی شرفانه وبی انصافانه ومنفعت طلب که ارزوی ما زمین گیر شدن کارتن خواب شدن انهاست.امین.یاعلی ممنون که نظرمنو خوندید چه خوشتان بیاد چه نیاد این واقعیت مملکت ماست .بیایین باهوش باشیم
  • پرهام IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    واقعا احمق هستند که حضور کریم باقری در تیم ملی رو در نیمکت تیم ملی نادیده میگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس