کد خبر 1269333
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
مسکن

از نظر دستیابی به کالا و خدمات برای تولید انبوه مسکن مشکلی نداریم و در صورت تأمین اعتبار اصناف می‌توانند به اجرای این پروژه کمک کنند و با تولید انبوه یقیناً قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، جلال‌الدین محمد شکریه در خصوص اعلام آمادگی اصناف برای همکاری با دولت در ساخت یک میلیون مسکن گفت: اگر دولت به تعهداتش در تأمین مالی برای ساخت یک میلیون مسکن عمل کند، ما ازنظر تأمین نیروی فنی، واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی فنی مشکلی نداریم، و الا ماشاءالله از این واحدها در کشور داریم، اما تأمین اعتبار از سوی دولت خیلی شرط است.
وی افزود: اگر پول و اعتبار  به‌موقع به واحدهای صنفی برای ساخت‌وساز برسد و شرکت‌های پیمانکاری هم همکاری کنند، این طرح به خوبی اجرا خواهد شد.
شکریه اظهار کرد: دولت سامانه‌ای به نام ستاد دارد، که تمام مزایده‌ها و مناقصه‌های خود را در استان‌ها از طریق واحدهای صنفی و شرکت‌ها خودش در همان استان انجام می دهد و با اعلام نیازهای خود در سامانه، قیمت می گیرد، از این سامانه برای ساخت مسکن هم می‌توان بهره برد.
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران افزود: کار در سامانه ستاد برای شغل‌های مختلف در استان‌ها از سال ۱۳۹۶ با اعلام آیین‌نامه‌ها و سازوکارهای این سامانه از سوی دولت شروع شد، و هم‌اکنون نیز در مورد خرید، مزایده و مناقصه در تشکیلات دولتی فعال است، و اگر این سامانه را برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال تقویت کنیم و بعد برویم به سمت اجرای طرح بهتر خواهد بود.
وی بیان کرد: با نگاه به کدهای اشتغال ما می بینید که تعداد زیادی رسته‌های شغلی تولید و خدمات فنی داریم که همه به صنعت ساختمان وابسته هستند، از گچ و سیمان گرفته تا لوازم شوفاژ، برق و شیشه و هر آنچه که برای ساخت مسکن لازم است، در این رسته‌های شغلی وجود دارد.
شکریه افزود: اگر دولت فراخوان بدهد، واحدهای صنفی ما در انجام این طرح چه به‌صورت متمرکز یارسته به رسته همکاری می‌کنند، همچنین برای انجام این طرح  می‌توانیم با شرکت‌های پیمانکاری هماهنگ کنیم، اما به‌شرط پرداخت به‌موقع وجوهی که برای انجام کار این واحدها لازم است،
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران  در خصوص مقدار ظرفیت موجود در کشور برای اجرای ساخت یک میلیون در سال  گفت: تأمین بودجه و اعتبارات برای این کار دست ما نیست، اما ازنظر کالا و خدمات برای تولید انبوه مسکن مشکلی نداریم و در صورت تأمین اعتبار اصناف می‌توانند به اجرای این پروژه کمک کنند و با تولید انبوه یقیناً قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد و شرایط بهتری نیز برای اجرای پروژه‌های ساخت مسکن ایجاد می‌شود، تا این پروژه‌ها نیمه‌کاره رها نشود.
وی افزود: شرکت‌های پیمانکاری معتبر و برند باید بیایند و کار را باکیفیت انجام دهند اما این شرکت‌ها باید ردیف مالی داشته باشند تا در صورت به تعویق افتادن پرداخت مطالبات آنها از سوی دولت خودشان توان ادامه و اداره پروژه ها را داشته باشند و کار نخوابد، و واحدهای صنفی نیز برای همکاری در اجرای این طرح باید بنیه مالی خوبی داشته باشند اما درنهایت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های دولت برای انجام این پروژه خیلی مهم است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس