کد خبر 1269521
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
مقاومت

شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین و جنبش جهاد اسلامی هر یک در بیانیه‌ای جداگانه درباره اقدامات تل‌آویو علیه اسرای فلسطینی هشدار دادند.

به گزارش مشرق، «کتائب المقاومه الوطنیه» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین و جنبش جهاد اسلامی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، هر یک در بیانیه‌ای جداگانه در ارتباط با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی هشدار دادند.

 شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین اعلام کرد:‌ «در برابر تجاوزهای وحشیانه و نظامندی که در قالب انوع شکنجه‌های بدنی، روانی و معنوی علیه اسرای دلیر ما در زندان‌های دشمن صهیونیستی صورت می‌گیرد، ما در کتائب المقاومه الوطنیه (نیروهای شهید عمر القاسم) به اشغالگران صهیونیستی درباره تداوم این تجاوزها علیه این قهرمامانان، تاج سر و عزت‌ و تاریخ‌سازانمان هشدار می‌دهیم».

شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین اضافه کرد : «ما به دشمنی که گمان می‌کند می‌تواند تنها هر کاری با اسرای دلیر ما بکند، می‌گوییم که صبر ما را نیازماید».

کتائب المقاومه الوطنیه در پایان گفت: «دست روی دست نخواهیم گذاشت و تمام گزینه‌های روی میز است».

همزمان با این بیانیه، جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد:‌ «آنچه علیه اسرای ما در حال انجام است، جنایتی نابخشودنی است و دشمن باید پیامدهای آن‌ را متحمل شود».

در ادامه این بیانیه آمده است که دشمن «خواهد دانست که ملت ما اسرا را رها نخواهند کرد و تروریسمی که دشمن با دستانش مرتکب آن شده، گریبان‌گیرش خواهد شد».

جنبش جهاد اسلامی در پایان  از مردم فلسطین خواست که برای رویارویی با اشغالگران در تمام نقاط تماس به خیابان‌های بیایند.

این دو بیانیه پس از آن صادر شده است که رسانه‌ها خبر دادند، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پس از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع»، به اسرای فلسطینی در زندان‌های مختلف فلسطین تعرض کرده‌اند.

مطابق با گزارش «نادی الاسیر»، نیروهای سرکوبگر از گاز فلفل علیه اسرای فلسطنی استفاده کرده‌اند؛ اقدامی که در پی آن، زندان جلبوع متشنج شد.

امروز همچنین جنبش حماس و شاخه نظامی جبهه مردمی آزادی سازی فلسطین در بیانیه‌ای به تل‌آویو هشدار دادند.

شاخه نظامی جبهه مردمی آزادسازی فلسطین در بیانیه خود اعلام کرده بود: «ما در کتائب الشهید ابوعلی مصطفی درباره هرگونه آسیب به اسرایمان آن هم در شرایطی که زندان‌ها شاهد تنش و غلیان است، هشدار می‌دهیم. هر گونه آسیب به یکی از آن‌ها به این معنا خواهد بود که دشمن به روی خود آتش گشوده و خود با دستانش بر تابوت خود میخ کوبیده است. رزمندگان ما در آمادگی و آماده‌باش کامل به سر می‌برند و منتظر یک اشاره هستند. تمام گزینه‌ها برای پاسخگوی و دفاع از اسرای دلیرمان روی میز است».

این ماجرا از آنجا شروع شد که دوشنبه هفته جاری ( ۱۵ شهریور)، شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند.

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «مناضل نفیعات»،   «محمود عارضه»، «یعقوب قدری»، «ایهم کمامجی» و «محمد عارضه» هستند.

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین هستند. همه از اهالی کرانه باختری‌ و محکوم به حبس ابد هستند.

از سوی دیگر و پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای یافتن اسرای فراری از زندان جلبوع، رسانه‌های فلسطینی، امروز، خبر دادند نیروهای امنیتی این رژیم، شماری از اعضای خانواده این اسرا را بازداشت کرده‌اند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» امروز به نقل از نادی الاسیر در این باره گزارش داد که «یعقوب نفیعات» ‌ پدر اسیر مناضل نفیعات از اهالی منطقه یعبد، «رداد عارضه» برادر اسیر محمود عارضه از اهالی منطقه عرابه، «باسم قاسم عارضه» ‌ برادر اسیر قاسم عارضه و دکتر «نضال عارضه»، سحرگاه، امروز بازداشت شده‌اند و حافظه دوربین‌های خانه‌ آن‌ها مصادره شده است.

نادی الاسیر همچنین گزارش داد که «شداد» برادر اسیر محمود العارضه در محل کارش در منطقه برطعه بازداشت شده است.

شاهدان عینی در این خصوص گفتند که نیروهای رژیم صهیونیستی، سحرگاه امروز، سرزده وارد منطقه یعبد شدند و پس از محاصره خانه یعقوب نفعیات پدر مناضل نفعیات و بازرسی منزل او، پدر این زندانی فراری را بازداشت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس