ایرانی‌ها در سفر اربعین چه چیزهایی در کربلا جا گذاشتند؟

دبیرکل شورای وزیران عراق در فرودگاه بین‌المللی نجف دستور داد تا شرایط ورود برای زائران اربعین را فراهم کنند. هم‌زمان حرم مطهر حسینی از افتتاح آزمایشی بیمارستان اختصاصی سرطان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عراق، هیئت گذرگاه‌های  مرزی عراق  با اعلام این خبر، هدف از دیدار دبیر کل شورای وزیران از فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف را بررسی اقدامات انجام شده به منظور استقبال از زائران اربعین امام حسین(ع) از نزدیک و نظارت بر حسن انجام کار دانست.

این هیئت همچنین از آمادگی کامل و تلاش برای استقبال از زائران حسینی و برگزاری مراسم اربعین سیدالشهدا(ع) به نحو احسن خبر داد .

همچنین تصریح شده که دبیر کل هیئت وزرا بر ضرورت رعایت دستورات کمیته عالی بهداشت ملی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در این مراسم بزرگ نیز تأکید کرده است. 

فعالیت آزمایشی بیمارستان تخصصی سرطان وابسته به حرم مطهر حسینی

خبرگزاری عراق گزارش کرده است که هیئت بهداشت و آموزش پزشکی حرم مطهر امام حسین(ع) اعلام کرد که این آستان مقدس بیش از ۳ میلیارد دینار برای درمان بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان تخصصی سرطان وابسته به آستان حسینی هزینه کرده است.

آستان حسینی اعلام کرده است که در ۸ اوت امسال بیمارستان تخصصی سرطان و مراکز تابعه در استان کربلا و دیگر استان‌های عراق از سوی این آستان به صورت آزمایشی شروع به کار و تصریح کرده که معالجه بیماران در این بیمارستان تا زمان افتتاح رسمی آن در ماه ربیع‌الاول هم‌زمان با میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) رایگان خواهد بود.  

ستار السعدی، رئیس سازمان بهداشت و آموزش حرم مطهر حسینی با اعلام اینکه بیمارستان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مرکز درمانی در عراق برای بیماری‌های سرطانی است، تصریح کرد: این بیمارستان با بهره‌گیری از بهترین متخصصان داخل و خارجی در عراق، مجهز به جدیدترین تجهیزات پزشکی در منطقه بوده که از بهترین شرکت‌های بین‌المللی تأمین شده است.

این مرکز همچنین شامل مراکز رادیوتراپی، شیمی‌درمانی، بخش‌های جراحی و اورژانس، آزمایشگاه‌های مختلف، داروخانه و مرکز رادیوایزوتوپ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    ما‌حقمان‌است‌وقتی‌نیازمند‌داریم‌وخودمان‌را‌بکوری‌میزنیم‌باید‌دیگرانم‌بزنن‌برسرمان‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس