کد خبر 1269890
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
دولت عراق تعداد مجوز ویزای زائران اربعین حسینی را دو برابر کرد

نخست‌وزیر عراق تعداد مجوز ویزای زائران کشورهای مختلف اسلامی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی را دو برابر کرد و دستور داد تا تعداد زائران از ۴۰ هزار به ۸۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن مراسم اربعین، دولت عراق به منظور حضور تعداد بیشتر زائران در این مراسم تصمیم گرفت تا سهمیه زائران کشورهای مختلف اسلامی را که به دلیل شرایط کرونا کاهش یافت، افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

عراق ۳۰هزار ویزای دیگر برای زائران ایرانی در اربعین صادر می‌کند

در همین راستا، دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی روز پنجشنبه دستور داد تا مجوز زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی دوچندان شود و از ۴۰ هزار به ۸۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش شفق نیوز، در این بیانیه بر پایبندی همه زوار به شروط واکسیناسیون و تست کرونا و سایر تعهدات بهداشتی تأکید شد.

در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در عراق، دولت این کشور پیشتر با ورود ۴۰ هزار زائر خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی فقط از راه هوایی موافقت کرده بود.

دولت عراق اعلام کرد که ۳۰ هزار زائر ایرانی و ۱۰ هزار خارجی و عربی می‌توانند برای مراسم اربعین امام حسین (ع) وارد عراق شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 18
    ایا با این وضعیت کرونا که می گویند حتی دور همی نداشته باشید ازساغت 22 تا 3 صبح تردد ممنوع برای کم کردن مرگ های کروناست پس چرا اجازه غبور از کشور برای عزاداری در عراق دادا میشه که الودگی را وارد کنن همه عاشق خاندان پیامبریم اما فعلا چایز نیست اینگونه به مرگ مردم مسولین دامن بزنن
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      4 5
      هر وقت جلوی شمال و کیش و ترکیه رو گرفتن بگید اربعین نرن. روزی چند نفر با مترو توی تهران جابه جا میشن؟!
    • یوسف IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      3 2
      جمعیت میلیونی روز عاشور در عراق رو دیدی!!!؟؟؟ آماری از مبتلایان و فوتیهای کرونا در عراق رو داری!!؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      2 3
      تو نمی خواهد ادعای نگرانی داشته باشی امثال تو دائما در جاده ها روانه مسافرت هستند یا در خیابان و پاساژ و مهمانی ها می چرخند ترکیه و .. هم که البته جای خود دارد
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      2 2
      این هم حرفیه که متاسفانه جوابی براش نیست. لطفاً فرافکنی نکنید و بجای جواب دادن با تهمت زدن و متهم کردن به شمال و کیش و ترکیه جواب درست بدید.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 1
    من از اول کرونا جایی نرفتم و به احترام کادر درمان جایی هم نمیرم.امااز زائران اربعین میخام اگه رفتن موقع برگشت تا تست کرونا ندادن وارد کشور نشن به خاطر امام حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس