کد خبر 1269970
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

به گزارش مشرق، حامد وفایی، فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: با مرور مواضع چین می توان چنین نتیجه گرفت که پکن تایید طالبان را منوط به شروطی کرده که از آن جمله می توان به تشکیل دولت فراگیر ملی، باز نگه داشتن مرزها، مدیریت مهاجران، تعمیق همکاری اطلاعاتی و ضد تروریسم و همکاری در مبارزه با موارد مخدر اشاره کرد.

شروط چین برای تایید طالبان چیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 3
    دسترسی نامحدود به معادن لیتیوم
    • ایرانی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      5 2
      اجاره دادن معادن اورانیوم وارد ساختن اشغال از چین به جای معادن
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 9
    شما سخنگوی چین هستی؟
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      6 2
      شما وکیل مدافع یانکی‌ها هستی؟؟!
  • CA ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    8 9
    جوک قرن. حزب کمونیست و تروریست دولتی چین که خودش از رژیم مافیایی تک حزی تشکیل شده، شرط و شروط برای گروه تروریستهای بدوی طالبان میگذاره؟؟!!!
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      8 2
      هرچی باشه از ارباب خونه خراب کن تو بهتره، پس حتما آمریکا بیاد افغانستان و بسازه خودش بیست سال خراب کرده حالا بیاد بسازه! بقول ما برو درگرد!
    • محمد IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      8 2
      قربون دموکراسی بزرگ غرب برم که در ایامی که چین میلیونی واکسن می‌فرسته سمت ایران تفم کف دست ایران ننداخت نامردهای اسقاطی
    • CA ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 2
      چین رو با هند مقایسه کن بعد نظر بده! ببین مردم چین بهتر زندگی میکنند یا مردم کشورهای اروپایی و امریکایی! تعداد ثروتمندان چینی هم از آمریکایی ها پیش افتاده ولی مشکلات هیچ کشور غربی و لیبرالی رو هم ندارند. بنظر شما دمکراسی در دنیایی که لیبرالیسم هست معنی داره! نیاز به یکپارچگی مدیریت هست که در لیبرالیسم با در اختیار گرفتن پول توسط یک عده خیلی کوچک کل سیستم را مدیریت میکنند البته نیاز به دوقطبی دائمی سیستم هست تا هر عاملی ضد دوقطبی را در نطفه خفه کنند. این مدل باعث توسعه میشود ولی توسعه ناپایدار و هدر دهنده منابع. سیستم دمکراتیک در حالت ایده ال یعنی زمانی که لیبرالیسم نبود مثل دهه بیست و سی و چهل آمریکا مهمترین نوآوری ها و اختراعات انجام شد ولی بعد از ظهور لیبرالیسم همه چیز از بین رفت و جهان امروز یک جهان نابود کننده منابع و توسعه ناپایدار هست برای همین کشورهای مستقل متوجه شدند بایستی مدیریت یک پارچه ای را خلق کنند تا لیبرالیسم نتواند آنها را نابود کند برای همین کمونیسم خلق شد البته کمونیسم استالینی از بین رفت چون بدرد هیچ چیز نمیخورد ولی کمونیسم چینی نوین می تواند نفس لیبرالیسم را بگیرد. ما ایرانیان نیز توانستیم سیستمی را خلق کنیم که توانایی مقابله با لیبرالیسم و دفاع از منابع مان را دارد شما سیستم فعلی ایران رو با سیستم قبل از انقلاب مقایسه کن که حتی قادر نبود از تمامیت ارضی اش دفاع کند و بحرین را از دست داد. از دست رفتن بحرین صدمات زیادی به ایران وارد کرد و لیبرالیسم را بسیار قدرتمند کرد چون بصورت نامحدود به منابع خلیج فارس دسترسی پیدا کرد و تمامی مشکلات امروز نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورها بخاطر این دسترسی هست و البته دسترسی به بازار و اطلاعات علمی نیز از علل دیگر هست. امروز حضور چین و روسیه عامل ثبات هست چون میتواند قدرت را چند قطبی کند و به نفع کشورهای مستقل مثل ایران هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس