تکرار یاوه گویی‌های «یائیر لاپید» علیه ایران

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای روسی خود مدعی شد که رژیم صهیونیستی به دفاع از خود در برابر اقدامات ایران ادامه می دهد!

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه جروزالم پست، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود در مسکو با تکرار یاوه‌گویی هایش علیه ایران مدعی شد که «اسرائیل آرام نمی‌نشیند تا ایران پایگاه‌های ترور (!) خود را در مرز شمالی ما (فلسطین اشغالی با سوریه) بنا کند و یا اینکه ایران تسلیحات پیشرفته‌ای را در اختیار سازمان‌های تروریستی قرار دهد- تسلیحاتی که قرار است علیه ما استفاده شود!»

وزیر خارجه رژیم کودک کُش صهیونیستی در ادامه ادعاهای واهی خود افزود که تا زمانی که ایران به حضور خود در منطقه ادامه دهد، ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد. وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی «توانایی خود برای دفاع در برابر تهدیدها از جانب سوریه و هر جای دیگر را حفظ خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

لاوروف: روسیه همانند ایران هیچگونه تغییری در برجام را نمی پذیرد

لاپید با تصدیق «منافع کلیدی روسیه در منطقه» گفت که همین منافع دلیل وجود یک مکانیزم تعارض زدایی نظامی «لازم و مؤثر» است که میان روسیه و اسرائیل برقرار است.

این در حالی است که روز یکشنبه یک موشک ساخت روسیه از جانب سوریه به سمت منطقه‌ای در اراضی اشغالی پرتاب شد و دو هفته پیش از آن نیز ارتش روسیه در سوریه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی که مسکو در اختیار سوریه قرار داده است، ۲۲ فروند از ۲۴ فروند موشک پرتاب شده از سوی اسرائیل را سرنگون کرده است.

لاپید در دیدار با لاوروف همچنین مدعی شد که اسرائیل حق اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

وزیر خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی با ادعای اینکه حرکت ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای نه تنها مشکل اسرائیل بلکه مسأله ای برای سرتاسر جهان است، خواستار ارسال پیامی «قدرتمند و شفاف» از سوی جامعه جهانی خطاب به ایران شد و با چشم پوشی آشکار از زرادخانه این رژیم اشغالگر هشدار داد که «[ظهور] یک ایران هسته‌ای به رقابت تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه منتهی خواهد شد. جهان لازم است به هر بهایی که شده مانع از دسترسی ایران به توان و قابلیت‌های هسته‌ای شود. اگر جهان اینگونه عمل نکند، اسرائیل حق اقدام را برای خود محفوظ می‌داند و به ایران اجازه نخواهد داد تا به یک کشور هسته‌ای و حتی یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن تبدیل شود».

لاپید با اشاره به گزارشهای اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و با ادعای اینکه «بدون سازوکار نظارتی مؤثر، ایران درحال پیشبرد سریع برنامه هسته‌ای خود است» از لزوم تصمیم شورای حکام آژانس سخن گفت.

این در حالی است که روسیه پیش از این مخالفت خود را با اخذ یک چنین تصمیمی اعلام کرده و «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه نزد سازمانهای بین المللی مستقر در وین نیز در یک پیام توئیتری که همزمان با دیدار لاپید- لاوروف منتشر شد، تصریح کرد که از سوی شورای حکام آژانس اتمی که باید «همکاری عملی و متعارف خود با ایران را حفظ کند»، «هیچ اقدامی موردنیاز نیست».

اولیانوف همچنین با اشاره تلویحی به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران متذکر شد که آن رفتار [ایران] «در وهله اول تحت تأثیر برخی عوامل خارجی صورت گرفته است».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 3
    منتظر حمله تون هستیم، بلایی سرتون میاریم که فکرش رو هم نمی کنید.
  • ایران iran IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 1
    شما جهودهای مهاجر ، اشغالگران قدس به این منطقه تعلق ندارید میهمانان ناخوانده منطقه هستید هر چقدر دست و پا بزنید ترور کنید توطئه کنید بی فایده است چون ما ایرانیان برای قدرتمند شدن در هر عرصه ای از هیچ کسی کسب اجازه نخواهیم کرد ما ایرانیان را با کشورک های کوچک و تازه تاسیس منطقه اشتباه گرفتید ما ریشه در این منطقه داریم هزاران سال صاحب و آقا و امپراتور جهان و صاحب بخش زیادی از این منطقه بوده و همچنان هستیم با فشارهای سیاسی و تحریم های نا جوانمردانه و غیر انسانی نوکران غربی شما هم اسلیم نخواهیم شد هر آنچه شما حرامزادگان ایرانستیز دارید ما نیز خواهیم داشت و اتفاقا" هم داریم ! فدایی دارد این خاک کهن ایران زمین
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 2
    همه چیزایی که طرف روس درباره ایران گفته رو هم مینوشتید.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      1 1
      به نکته مهم و خوبی اشاره کردید ...
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 1
    برو بابا . شما فعلا تو سوراخ هاتون تو سرزمین اشغالی بمونید سر وقت می یابیم سراغتون .
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 1
    روحت شاد آدولف هیتلر .. روحت شاد مرد بزرگ تاریخ .. که این حرامزادگان رو خوب شناخته بودی .. افسوس که شیاطین جهانی با هم متحد شدن و در کنار جریان ضد بشری صهیونیسم جهانی ایستادند و ....
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    ان شاالله موقعش برسه می دونیم باهاتون چی کنیم. اندکی صبر باید
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    شما زیاد خودتو ناراحت نکن اسرائیل می گه خطر ایران ،ایران می گه خطر اسرائیل وبیست ساله نیروها رو تو جنوب لبنان وغزه به هزینه مردم به صف کردن که مثلا می خوایم بجنگیم ولی معاملات اقتصادی ونون بیار کباب ببر تو بانکهای کانادا وآمریکا واروپا برای سران این دوکشور ورفقا ادامه داره ما که می دونیم دعوا سر لحاف ملاست ،راستی افغانستان چطور شد بلاخره به جهان اسلام برگشت یا فتوحات هنوز ادامه داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس