کد خبر 1270738
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
بایدن نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه ممکن است سازمان تروریستی القاعده به افغانستان بازگردد، اما اذعان کرد که واشنگتن دیگر نمی‌تواند به هر جایی که القاعده در آن حضور دارد، لشکرکشی کند.

به گزارش مشرق، در حالی که انتقادهای جهانی از عملکرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نحوه فرار عجولانه از افغانستان - که منجر به کنترل طالبان بر دولت کابل شد - همچنان ادامه دارد، اما بایدن بار دیگر از این تصمیم خود دفاع کرد.

بیشتر بخوانید:

بیست سال بعد: ۱۱ سپتامبر از زاویه‌ای دیگر

بایدن بامداد یکشنبه اذعان کرد که آمریکا نمی‌تواند به هر کشوری که سازمان تروریستی القاعده در آن حضور دارد، حمله نظامی کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی که در مراسم یادبود قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر در پنسیلوانیا صحبت می‌کرد، گفت: «آیا القاعده ممکن است به [افغانستان] بازگردد؟ بله! ولی می‌دانید موضوع چیست، آنها از قبل به خیلی جاهای دیگر بازگشته‌اند».

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «پس رویکرد چیست؟ هر جایی که القاعده در آن حضور دارد، ما باید به آن حمله کنیم و نیروهایمان در آنجا باقی بمانند؟ بیخیال!»

بیشتر بخوانید:

گلایه سناتور ارشد جمهوری‌خواه از تحولات افغانستان

بر اساس این گزارش، بایدن در ادامه مدعی شد: «اینکه فکر می‌کردیم افغانستان را می‌توان واقعا متحد کرد، اشتباه بود... نیروهای آمریکا اما به هدف اصلی خود یعنی کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده در دوم می ۲۰۱۱ دست یافتند».

این در حالی است که دولت وی شامگاه پنجشنبه و در آستانه در آستانه فرا رسیدن سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر در پیامی به کنگره وضعیت اضطراری مربوط به «تهدیدهای تروریستی» علیه ایالات متحده که نخستین بار سال ۲۰۰۱ اعلام شده بود را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس