کد خبر 1271362
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
اوضاع در درعا البلد چگونه است؟

منابع سوری با اشاره به حضور نیروهای ارتش سوریه و نیروهای امنیتی سوری در درعاالبلد به از سرگیری فعالیت مدارس و بازگشت زندگی شهروندان به حالت عادی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، بر اثر انفجار یک مین زمینی از بقایای گروه تروریستی داعش در شهرک «صبوره» در منطقه «سلمیه» واقع در حومه شرقی حماه، یک جوان کشته شد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا از «جنگ علیه تروریسم» چه به دست آورد؟

یک منبع در فرماندهی پلیس حماه به خبرنگار سانا گزارش داد که یک مین زمینی از بقایای گروه تروریستی داعش در اراضی کشاورزی در شهرک «صبوره» واقع در حومه شرقی «سلمیه» منفجر و منجر به کشته شدن یک جوان که ۱۷ ساله شد.

زخمی شدن غیرنظامیان به دست شبه نظامیان وابسته به آمریکا در حومه دیرالزور

شماری از غیرنظامیان درپی تیراندازی شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت نیروهای آمریکا به تظاهرات در شهرک «الصبحه» در حومه دیر الزور زخمی شدند.

منابع محلی به خبرنگار سانا اعلام کرد که اهالی شهرک «الصبحه» علیه اقدامات سرکوبگرانه شبه نظامیان «قسد» دست به تظاهرات زدند.

منابع محلی توضیح دادند که شبه نظامیان «قسد» برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به سمت آنها تیراندازی کردند که به زخمی شدن شماری از اهالی منجر شد.

ورود یک کاروان دیگر نظامیان اشغالگر آمریکایی به سوریه

منابع خبری عربی یکشنبه شب گزارش دادند که یک کاروان نیروهای اشغالگر آمریکا از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در کردستان عراق وارد خاک سوریه شده است. این کاروان نظامی وارد شهر القامشلی سوریه شد.

منابع محلی سوری گزارش دادند، این کاروان که با هدایت یک خودروی نظامی قسد حرکت می‌کرد، شامل تریلی‌های حامل خودروها و تجهیزات نظامی و همچنین چند دستگاه تانکر سوخت مخصوص هواپیماهای آمریکایی و کامیون‌های حامل مواد لجستیک بود.

این کامیون‌ها طبق معمول همیشه از طریق گذرگاه مرزی و غیر قانونی «الولید» با منطقه کردستان عراق وارد سوریه شدند.

این گزارش، شمار کامیون‌ها را ۵۰ کامیون برشمرده است که دارای پلاک منطقه کردستان عراق بوده و به سوی پایگاه‌های آمریکا در استان حسکه و دیر الزور درحال حرکت بوده‌اند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کُرد سوریه موسوم به قسد کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

اوضاع در درعاالبلد چگونه است؟

منابع سوری با اشاره به اوضاع درعا البلد پس از ورود ارتش سوریه و نیروهای امنیتی این کشور به آن از ابراز خرسندی ساکنان پس از بازگشت امنیت و ثبات به درعا البلد، خبر دادند.

این منابع از بازگشایی راهها خبر دادند. یکی از ساکنان درعا البلد به الوطن گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، امنیت است و اینکه خدمات به منطقه ارائه شود. از زمانی که ارتش سوریه وارد منطقه ما شده ، امنیت را برای ما به ارمغان آورده است.

یکی دیگر از ساکنان درعا البلد هم از ضرورت بازگشت عادی زندگی خبر داد و گفت: همه خواستار ثبات اوضاع هستنند.

«محمدیوسف شیخ احمد» رئیس پلیس درعا البلد گفت: نیروهای پلیس به همراه نیروهای ارتش سوریه وارد درعا البلد شده و پرچم سوریه را به اهتزار درآورده و کار خود را شروع کرده‌اند.

وی افزود: دستورات از سوی رئیس پلیس استان درعا به منظور از سرگیری فعالیت پاسگاه محله «طریق السد» و خدمت به شهروندان صادر شده است تا به مردم خدمات رسانی شود.

شیخ احمد بیان کرد: روند حل وفصل اوضاع در درعا البلد ادامه دارد و شمار افرادی که اوضاع آنها حل و فصل شده است حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر است.

وی افزود: همه به آغوش کشور بازمی‌گردند و اجازه دخالت خارجی داده نمی‌شود و همانطور که رئیس جمهوری سوریه اعلام کردند کشور متعلق به مردم سوریه است.

از سوی دیگر منابع مسئول در درعا اعلام کردند: اوضاع در درعا البلد خوب است و اجرای بندهای مربوط به توافق بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

این منابع به بازدید «مروان شربک» استاندار درعا به درعا البلد و نشست او با نمایندگان مردم این منطقه اشاره کردند که وی از نیازهای ساکنان مانند تامین آب و برق و ارتباطات آگاه شده و وعده‌هایی هم در این زمینه داده است.

استاندار درعا همچنین اوضاع زیرساخت‌ها درعاالبلد را بررسی کرده است.

این منابع به از سرگیری فعالیت مدارس و بازگشت آوارگان به درعا البلد اشاره کردند.

نیروهای ارتش سوریه چهارشنبه گذشته وارد درعا البلد شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس